Już od 15 lat skutecznie naprawiamy elektronikę samochodową

+48 504 102 103 +48 505 190 713 Pn-Sb godz. 08.00 - 21.00

Blog

Zawór pompy tryskowej p0251 jest odkręcany

Uszkodzona pompa wtryskowa w Oplu 1.7 Isuzu – czy aby na pewno? Zanim zdecydujesz się na naprawę pompy przeczytaj ten artykuł

Temat dotyczy pompy wtryskowej DENSO montowanej w
Astra 1.7, Corsa 1.7, Meriva 1.7 Agila 1.7, Zafira 1.7 w rocznikach 2000-2005r
z silnikiem Isuzu 1.7dti 1.7dt 1.7di

Bardzo częstą pomyłką w Oplach z silnikiem 1.7 dti, 1.7di I 1.7dt oznaczenie silnika Y17DT i Y17DTI jest oddanie do regeneracji pompy wtryskowej. Auto nie odpala albo gaśnie podczas jazdy, jak nie odpala i nie podaje paliwa to pewnie pompa. Taki najczęściej spotyka się tok myślenia. Zdarza się, że pojawia się błąd p0251 wtedy w ogóle już jest pewność, że to pompa. Natomiast najczęściej wystarczy naprawa lub wymiana sterownika pompy wtryskowej.

Sprawna pompa denso isizu 1.7 z Opla corsa 1.7dti

Sprawna pompa wtryskowa Isuzu 1.7

Nieświadomi prawdziwego powodu usterki klienci ponoszą koszty związane z montażem i demontażem pompy wtryskowej, które to czynności są bardzo czasochłonne gdyż pompa znajduje się w trudno dostępnym miejscu. Nie każdy warsztat podejmie się wymiany takiej pompy. Kolejny koszt to naprawa samej pompy nierzadko przekraczająca cenę 1000zł.
Ostatecznie auto ma pompę wtryskową po regeneracji trwało to 2 tygodnie ale nadal nie odpala. Wtedy pada podejrzenie na sterownik pompy wtryskowej. Nie każdy mechanik dysponuje taka wiedzą by uchronić nas przed naprawami bez rezultatu. Wiele osób posiadających Opla Astrę, Zafirę, Merivę czy też Corsę lub Combo z silnikiem Isuzu 1.7 oddało pompę wtryskową do regeneracji a mogli kupić lub naprawić sterownik pompy wtryskowej i auto od razu by jeździło.

Wyjęta z auta pompa wtryskowa

Wymontowana z Opla Corsy 1.7dti pompa wtryskowa Denso Isuzu 1.7


Naprawa pompy wtryskowej firmy DENSO z Opla 1.7 isuzu wykonywana jest w szczególnych przypadkach – są to:

  • wyciek oleju napędowego z pompy
  • zapowietrzanie się układu paliwowego
  • błąd czujnika obrotów pompy
  • brak odczytu obrotów pompy wtryskowej – jeśli masz problem z czujnikiem obrotów sprawdź czy coś nie zakłóca jego pracy. W tym celu należy podłączyć tester diagnostyczny i w bloku wartości mierzonych znaleźć obroty pompy i porównać je do obrotów silniki. Wiedząc, że na każdy obrót pompy przypadają 2 obroty silnika powinniśmy mieć zawsze obroty pompy mniejsze o połowę od od aktualnie odczytywanych obrotów silnika. Jakakolwiek anomalia wskazuje na uszkodzony czujnik lub zakłócenie jego odczytu.

Zajmujemy się profesjonalną regeneracją takich pomp i tu ciekawostka. Z wszystkich klientów zgłaszających problem z Oplem 1.7 Isuzu mamy zaledwie 15 przypadków rocznie gdzie faktycznie należy zregenerować pompę wtryskową, cała reszta przypadków kończy się naprawą sterownika pompy wtryskowej lub naprawą czy też wymianą sterownika silnika, który też bezpośrednio powiązany jest z pompą.

Tak więc jeśli masz podejrzenia co do poprawności działania pompy zapoznaj się najpierw z naszymi materiałami lub zadzwoń i skonsultuj usterkę aby uniknąć niepotrzebnych wydatków i niebawem znów jeździć sprawnym autem a nie wysłać pompę do regeneracji i uziemić auto na pewnie 2 tygodnie. Zależy jeszcze gdzie się pompę wyśle do regeneracji bo u nas to taka naprawa pompy trwa do tygodnia a naprawa sterownika zaledwie 1-2dni.

obrazek pompy

naprawa pompy wtryskowej 1.7 Isuzu 8971852422 8971852421 8971852423 7308366960 7632173915

Sprawdzenie pompy wtryskowej z silnika Isuzu 1.7 to równie kosztowny i czasochłonny proces. Sam koszt uszczelek i robocizny to 500zł – czyli jeśli okaże się, że pompa nie wymaga wymiany części to jej czyszczenie, regulacja i zestaw nowych uszczelniaczy to będzie właśnie około 500zł.


Dla tych, którzy zrozumieli, że ich przypadek nie dotyczy uszkodzenia pompy wtryskowej mogą zabrać się za demontaż sterownika pompy wtryskowej. Poniżej umieszczamy film z instrukcją samodzielnego demontażu sterownika?

Ten film prezentuje jak samemu sprawdzić sterownik pompy wtryskowej Opel Isuzu 1.7

numery pomp wtryskowych dotyczące tego tematu:

  • 096500-6020 zawór SPV
  • DEN 098300-0160
  • 096360-0760   zawór TCV
  • 8-97185242-1
  • 8-97185242-2
  • 9-97185242-3
  • 8971852422
  • 7308366960
  • 7632173915

 

Odpowiedź

15 odpowiedzi na “Uszkodzona pompa wtryskowa w Oplu 1.7 Isuzu – czy aby na pewno? Zanim zdecydujesz się na naprawę pompy przeczytaj ten artykuł”

  1. Michał pisze:

    Mam problem z odpaleniem astry g 1.7dti po dłuższym postoju. Jak odpali silnik pracuje normalnie na wolnych obrotach, przyspiesza normalnie. Po kilku godzinnym postoju nie ma problemu z odpaleniem. Dodam jeszcze ze swiece sprawdzone. Co może być powodem?

    • Krystian Mielewczyk pisze:

      Może być winą zapowietrzający się układ paliwowy sterownik to nie będzie w ostateczności jak nie układ do czujnik obrotów montowany w pompie wtryskowej. Aby sprawdzić czy to czujnik należy podłączyć tester i kręcić rozrusznikiem gdy nie odpala obserwując obroty silnika i obroty pompy. Na każdy obrót pompy przypadają dwa obroty silnika stąd powinno pokazać na pompie połowe obrotów silnika.

  2. Przemo1984 pisze:

    Meriva 1.7 cdti 2004 r. Problem jest na ciepłym silniku musi zakręcić 2 lub trzy razy nim odpali na zimnym odpala odrazu.

    • Krystian Mielewczyk pisze:

      CDTI nie posiada sterownika pompy wtryskowej, o którym mowa w artykule. Najczęstszą przypadłością tych samochodów jest problem z układem paliwowym a zaczyna się to właśnie od ciężkiego odpalania na ciepłym silniku. Można zawór z pompy wykręcić i umyć w ultradźwiękach, prawdopodobnie pomoże to ale nie na długo – do czasu aż oblepi się opiłkami. Opiłki w układzie paliwowym powstają w skutek zużycia się pompy wysokiego ciśnienia

  3. Anonim pisze:

    Bardzo rzeczowy i prosty film. W połączeniu z informacjami na stronie Elektro-Bip może uchronić od zbytecznego wpadania w koszty ewentualnej naprawy.

  4. Iwona pisze:

    Witam
    Mam taki objaw, że na zimnym silniku po nocnym odpaleniu szarpie silnikiem tak jakby brakowało paliwa? I to zawsze jak dochodzi do ponad 2000 tyś obrotów czyi jak powinno zadziałać turbo. Błąd jaki pokazuje komputer to P1125 czyli od elektrozaworu turbiny..i tu moje pytanie, czy takie objawy mogą wskazywać właśnie na ten zawór? Po drugie mam rope w klemie sterownika silnika :( Doczytałam na forum , że to wina przepuszczającego elektrozaworu na pompie a to szarpanie to może być wina zacinającego się tłoczka w zaworze regulującym kąt wtrysku na pompie :( Proszę o jakąs poradę co robić bo bład wyskakuje z czegoś innego a objawy też wskazuja na coś innego :( Sterownik pompy nowy, ma około 2 lat

    • Krystian Mielewczyk pisze:

      Sterownik silnika zalany ropą gnije od środka cena sterownika sprawdzonego to 200zł a 400zł pakiet programowań, który zawiera nowy program sterujący silnikiem pod dane auto czyli tgzw nowe mapy. Zaprogramowanie zgodnego z autem wyposażenia, wyczytanie kodu immobilizera z uszkodzonego sterownika i zaprogramowanie immobilizera lub wylogowanie i przygotowanie do wpisania SECURITY CODE w przypadku aut takich jak Corsa, Combo czy Meriva bo tylko w Astrze można zaprogramować zdalnie immo.

  5. Jerzy pisze:

    Witam,

    u mnie też podobny problem że niby odcina paliwo w pewnym momencie jak silnik chodzi. Mechanik wymieniał sterownik pompy wtryskowej ze sprawnych samochodów ale problem nadal jest ten sam.

    Na zimno silnik odpala normalnie ale po tym jak się rozgrzeje do temperatury 80-90 stopni to obroty zaczynają pływać, a jak zgasić silnik to już nie da się go odpalić do momentu aż nie wystygnie.

    Czy może być problem z czujnikiem temperatury na pompie wtryskowej? jeżeli taki jest w tym modelu Opla.

  6. Mati pisze:

    Dzień dobry!

    Mam problem z Corsą C 1.7 dti. Samochód przy odpuszczaniu bądź dodawaniu gazu lekko poszapruje. Do tego słychać dziwny dźwięk z pod maski od strony kokpitu. To może być pompa czy raczej sterownik?

    Pozdrawiam
    Mateusz

    • Krystian Mielewczyk pisze:

      Należy odpiąć wtyczki od sterownika silnika znajdującego się na górze silnika i popatrzeć czy na dnie gniazd sterownika znajduje się olej napędowy (czy się błyszczy – np latarką poświecić) Najczęściej taka przypadłość w Opel 1.7 isuzu jest wynikiem tego że sterownik silnika gdnija

  7. Andrea na wakacjach pisze:

    U mnie w Astrze 1.7 dti isuzu pojawia się taki problem, że odcina paliwo przy 3500 obrotów tak jakby na chwile zabrakło paliwa i czuć szarpanie, czy to jest pompa czy sterownik?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*

code