Skrzynie biegów CVT Autotronic 722.7 Mercedes Benz - przyczyny awarii

Skrzynie bezstopniowe (Wariatory) – bazują na różnych rozwiązaniach technicznych, ale główną różnicą w stosunku do skrzyń stopniowych jest brak ustawialnych przełożeń (typowa skrzynia automatyczna dysponuje konkretną ilością przełożeń). W tym typie skrzyni zachodzi ciągła zmiana przełożenia metodami hydraulicznymi lub przekładniami o zmiennym przełożeniu (np. z pasem albo łańcuchem i kołami skośnymi CVT). Z powodu trudności z przenoszeniem dużych mocy i momentów skrzynie takie są spotykane w samochodach małych (np. Mercedes A i B-klasy, czy Multitronic w Audi). Szeroko stosowane są również w skuterach.

Główną przyczyną awarii sterownika jest zabrudzony olej (ATF), który zatyka czujniki i zaworki. Sterownik generuje wówczas większy prąd, który uszkadza jego obwody. Niezmiernie ważne zatem jest, aby dbać o olej. Terminowe wymiany oddalą widmo awarii i napraw.

Autotronic 722.7 – produkowane w latach 1998 – 2007 przez firmę Siemens. Montowane były w A-klasie oraz w Vaneo.

A oto niektóre objawy usterki tego sterownika:

  • Zapala się kontrolka F skrzynia w trybie awaryjnym
  • Problem z skrzynią po rozgrzaniu silnika
  • Zgłasza błędy zaworu
  • Auto szarpie, zmienia biegi – wyrzuca
  • Brak komunikacji z sterownikiem
  • Błąd wybieraka biegów – lewarka / dźwigni zmiany biegów
  • Błąd czujnika prędkości obrotów, czujnika turbiny
  • P2030 - zły / brak sygnału CAN z jednostki N15/5
  • P2030 - brak sygnału bądź błędy N15/5 (sterownie wybierakiem biegów) kontrolera BUS
  • P2031 - zły / brak sygnału CAN z jednostki N80
  • P2031 - brak sygnału bądź błędy N15/5 kontrolera BUS
  • P2211 - dźwignia wybieraka biegów ustawiona w pozycji pośredniej
  • P2212 - wybierak w nieznanej pozycji – usterka sporadyczna
  • P2318 - problemy z komunikacją CAN z komputerem N15/5 sterownik wybieraka biegów
  • P2318 - jeden bądź więcej wiadomości z kontrolera N15/5 jest nieodczytywana przez magistralę CAN
  • P2338 - sygnał CAN z modułu N15/5 jest niewłaściwy
  • P1843  - Uszkodzone mostkowanie transformatora zaworu magnetycznego
  • P1840  - Zawór magnetyczny uszkodzony wałek zębaty 1-4
  • P1841  - Zawór magnetyczny uszkodzony wał zębaty 3
  • P1842  - Zawór magnetyczny wadliwy wał przekładni 2-5-R
  • P1844 - Uszkodzony zawór wału zębatego
  • P1850 - Błąd sygnału czujnika prędkości wejściowej
  • P1858 - Błąd sygnału styku blokady rozrusznika
  • P1895 - uszkodzony ECU i zakłócony system CAN-Bus

Jesteśmy pionierami w wysyłkowej naprawy elektroniki samochodowej. Robimy to od wielu lat. Mamy duże doświadczenie, wiedzę i odpowiednie narzędzia, aby naprawiać tak skomplikowaną elektronikę. Zaufaj naszemu doświadczeniu. Powierz jego naprawę firmie Elektro Bip.