
Skrzynie bezstopniowe (Wariatory) – bazują na różnych rozwiązaniach technicznych, ale główną różnicą w stosunku do skrzyń stopniowych jest brak ustawialnych przełożeń (typowa skrzynia automatyczna dysponuje konkretną ilością przełożeń). W tym typie skrzyni zachodzi ciągła zmiana przełożenia metodami hydraulicznymi lub przekładniami o zmiennym przełożeniu (np. z pasem albo łańcuchem i kołami skośnymi CVT). Z powodu trudności z przenoszeniem dużych mocy i momentów skrzynie takie są spotykane w samochodach małych (np. Mercedes A i B-klasy, czy Multitronic w Audi). Szeroko stosowane są również w skuterach.
Główną przyczyną awarii sterownika jest zabrudzony olej (ATF), który zatyka czujniki i zaworki. Sterownik generuje wówczas większy prąd, który uszkadza jego obwody. Niezmiernie ważne zatem jest, aby dbać o olej. Terminowe wymiany oddalą widmo awarii i napraw.
Autotronic 722.7 – produkowane w latach 1998 – 2007 przez firmę Siemens. Montowane były w A-klasie oraz w Vaneo.
A oto niektóre objawy usterki tego sterownika:
- Zapala się kontrolka F skrzynia w trybie awaryjnym
- Proble
m z skrzynią po rozgrzaniu silnika
- Zgłasza błędy zaworu
- Auto szarpie, zmienia biegi – wyrzuca
- Brak komunikacji z sterownikiem
- Błąd wybieraka biegów – lewarka / dźwigni zmiany biegów
- Błąd czujnika prędkości obrotów, czujnika turbiny
- P2030 - zły / brak sygnału CAN z jednostki N15/5
- P2030 - brak sygnału bądź błędy N15/5 (sterownie wybierakiem biegów) kontrolera BUS
- P2031 - zły / brak sygnału CAN z jednostki N80
- P2031 - brak sygnału bądź błędy N15/5 kontrolera BUS
- P2211 - dźwignia wybieraka biegów ustawiona w pozycji pośredniej
- P2212 - wybierak w nieznanej pozycji – usterka sporadyczna
- P2318 - problemy z komunikacją CAN z komputerem N15/5 sterownik wybieraka biegów
- P2318 - jeden bądź więcej wiadomości z kontrolera N15/5 jest nieodczytywana przez magistralę CAN
P2338 - sygnał CAN z modułu N15/5 jest niewłaściwy
- P1843 - Uszkodzone mostkowanie transformatora zaworu magnetycznego
- P1840 - Zawór magnetyczny uszkodzony wałek zębaty 1-4
- P1841 - Zawór magnetyczny uszkodzony wał zębaty 3
- P1842 - Zawór magnetyczny wadliwy wał przekładni 2-5-R
- P1844 - Uszkodzony zawór wału zębatego
- P1850 - Błąd sygnału czujnika prędkości wejściowej
- P1858 - Błąd sygnału styku blokady rozrusznika
- P1895 - uszkodzony ECU i zakłócony system CAN-Bus
Jesteśmy pionierami w wysyłkowej naprawy elektroniki samochodowej. Robimy to od wielu lat. Mamy duże doświadczenie, wiedzę i odpowiednie narzędzia, aby naprawiać tak skomplikowaną elektronikę. Zaufaj naszemu doświadczeniu. Powierz jego naprawę firmie Elektro Bip.