Skrzynie bezstopniowe (Wariatory) – bazują na różnych rozwiązaniach technicznych, ale główną różnicą w stosunku do skrzyń stopniowych jest brak ustawialnych przełożeń (typowa skrzynia automatyczna dysponuje konkretną ilością przełożeń). W tym typie skrzyni zachodzi ciągła zmiana przełożenia metodami hydraulicznymi lub przekładniami o zmiennym przełożeniu (np. z pasem albo łańcuchem i kołami skośnymi CVT). Z powodu trudności z przenoszeniem dużych mocy i momentów skrzynie takie są spotykane w samochodach małych (np. Mercedes A i B-klasy, czy Multitronic w Audi). Szeroko stosowane są również w skuterach.
Główną przyczyną awarii sterownika jest zabrudzony olej (ATF), który zatyka czujniki i zaworki. Sterownik generuje wówczas większy prąd, który uszkadza jego obwody. Niezmiernie ważne zatem jest, aby dbać o olej. Terminowe wymiany oddalą widmo awarii i napraw.
![]()
W zależności od usterki, którą w pierwszej kolejności należy skonsultować z elektronikiem, do ElektroBip możemy wysłać sam sterownik lub w komplecie z płytą hydrauliki.
Paczki w podróży narażone są na wiele niebezpieczeństw. Niezmiernie ważne zatem jest zapakowanie takiego urządzenia do wysyłki. Pamiętać trzeba o należytym zabezpieczeniu, czy to styków gniazd, czy wystających czujników. Wykorzystać możemy styropianowy wypełniacz, folię bąbelkową czy chociażby pomięte gazety i zwykłą folię. Czujniki NIE MOGĄ BEZPOŚREDNIO DOTYKAĆ ŚCIANEK KARTONU. ![]()
Sterownik wysłany w komplecie z płytą hydrauliki jest ciężki. My takie urządzenie pakujemy DO DWÓCH KARTONÓW! Dodatkowo stosujemy folię bąbelkową i styropian.
Pamiętajmy, aby element wysyłany był bez płynów eksploatacyjnych. Najlepiej jeszcze zabezpieczyć go umieszczając, jeśli to możliwe, w zamykanym woreczku foliowym. Wyciekające płyny mogą uszkodzić przesyłkę w transporcie.
Karton porządnie zaklejamy taśmą pakową, możemy również wykorzystać folię strecz.
Specjalnie dla naszych klientów przygotowaliśmy kilka filmów, jak powinno wyglądać zapakowanie takiego urządzenia do wysyłki.