
Jest to opatentowana przez Opla nazwa dla manualnej skrzyni biegów F13 oraz F17 wyposażonej w elektromechaniczny układ zmiany biegów oraz wysprzęglający MTA.
MTA składa się z dwóch modołów:
- wybieraka biegów, który posiada dwa silniki - jeden do biegów parzystych, drugi do nieparzystych.
- oraz modułu wysprzęgającego wraz ze sterownikiem elektronicznym.
Pierwsze generacje tych skrzyń można było spotkać w takich modelach Opla, jak:
- Corsa C/D/E,
- Meriva A,
- Astra H,
- Vectra C,
- Tigra B,
- Zafira B
Do zalet - prócz oczywistej - potrzeby zmiany biegów można jeszcze zaliczyć:
- niewielki koszt w porównaniu ze skrzyniami hydraulicznymi,
- kompaktowy rozmiar,
- prostą budowę,
- niskie koszty naprawy,
- połączenie zalet skrzyń manualnych i „automatów”,
- mniejsze zużycia paliwa,
Do najbardziej krytykowanych cech zaliczyć można wydłużone działanie zmiany biegów. Problematyczne są także zapewnienia o oszczędności. Niektórzy wręcz twierdzą, że jest wyższe. Co zaś się tyczy trwałości, to problemy mogą się pojawić m.inn z:
- komunikacją ze sterownikiem skrzyni biegów,
- włączeniem trybu zimowego,
- uruchomieniem auta,
- gaśnięciem auta,
- brak wysprzęglania
- ruszaniem z 4 biegu,
- włączanie jedynie 1 biegu w pozycji A (automat),
- utrata płynności przełożeń i wydłużony czas ich wybierania,
- pojawiająca się niespodziewanie litera „F” na wyświetlaczu.
Błędy:
- P0610 - Błąd kodowania transmisji
- P0614 - ECM i TCM niekompatybilne
- P0641 - Napięcie odniesienia czujnika "A" Obwód / Otwarta
- P0642 - Napięcie odniesienia czujnika "A" Obwód / Stan niski
- P0700 – Ogólny błąd systemu
- P0810 - Pozycji sprzęgła
- P0949 - Adaptacyjna nauka nieukończona
- P1607 - Siłownik sprzęgła, błąd regulatora pozycji
- P1608 - Siłownik sprzęgła, za wysoka temperatura
- P1609 - Czujnik pozycji siłownika sprzęgła
- P1703 - Problem z przełącznikiem świateł hamowania
- P1706 - Temperatura sprzęgła
- P1707 - Dopasowanie sprzęgła
- P1708 - Układ hydrauliczny sprzęgła
- P1710 - Prędkości koła
- P1711 - Czujnik prędkości koła lewego przedniego – sygnał poza zakresem, wadliwy sygnał czujnika
- P1712 - Czujnik prędkości koła prawego przedniego – sygnał poza zakresem, wadliwy sygnał czujnika
- P1722 - Dane dźwigni selekcyjnej - linia szeregowa
- P1723 - Dane dźwigni selekcyjnej - linia nadmiarowa
- P1725 - Błąd silnika przełączającego
- P1726 - Napięcie zasilające czujnika silnika wybierającego
- P1727 - Układ elektryczny silnika przełączającego
- P1728 - Układ mechaniczny silnika przełączającego
- P1729 - Układ elektryczny silnika wybierającego
- P1730 - Układ mechaniczny silnika wybierającego
- P1731 - Siłownik skrzyni biegów – za wysoka temperatura
- P1732 - Osiągnięta granica parametrów skrzyni biegów
- P1733 - Nieprawidłowe połączenie oprogramowania
- P1734 - Nie nauczony punkt styku
- P1735 - Nie zapamiętane parametry skrzyni
- P1740 - Wadliwe działanie siłownika skrzyni biegów
- P1784 - Uszkodzone sprzęgło
- P2786 - Temperatura siłownika zmiany biegów za wysoka
- P2787 - Temperatura sprzęgła za wysoka
- P2789 - Adaptacyjne uczenie się sprzęgła na granicy
Numery sterowników, których dotyczą te problemy: