Błąd czujników Y3/9B3 i Y3/9B4 automatycznej skrzyni biegów CVT 722.8 w Mercedesie A i B-klasy produkowanych w latach 2004 – 2012, to jedna z najczęstszych usterek pojawiających się w trakcie użytkowania auta.
Są one odpowiedzialne za pomiar prędkości obrotowej napędu skrzyni. Numery błędów jakie możemy zaobserwować to m.inn.: P0896, P0793, P0722, P0730, P1634, P2722, P0717,P0794, P0720, 08961, 07931, 07221, 07301, 16341, 27221, 07171, 07941, P07201.
W artykule pokazaliśmy jak je wymieniamy. Możesz je u nas zakupić. Wymiana jednak nie jest taka prosta. Łatwo można uszkodzić plastikowe elementy mocujące czy czujnik znajdujący się wewnątrz.
![]() |
![]() |
Do wymiany czujników przygotować należy kilka precyzyjnych wkrętaków, pęsetę, lutownicę i małe szczypce do cięcia drutu. |
Należy zwrócić uwagę na różnice między czujnikami, aby uniknąć pomyłki w montażu. |
![]() |
![]() |
Nowe czujniki można nabyć na stronie www.elektrobip.pl |
Aby dostać się do czujników należy zdemontować pokrywę, która jest na zatrzaski. |
![]() |
![]() |
Nie zaczynaj demontażu od środka! Można wtedy uszkodzić zaczepy. |
Najlepiej jednym wkrętakiem podważać pokrywę, |
![]() |
![]() |
drugim delikatnie wyczepiać zaczepy. |
I tak wszystkie po kolei. (3 foto) |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
W tym miejscu, jeśli pokrywa nie odskoczy można ją odciąć |
U nas nie było problemów i demontaż przebiegł bez kłopotów. |
![]() |
![]() |
Bardzo często jednak w tym miejscu producent używa sylikonu, który przykleja się do pokrywy. Dlatego lepiej ją odciąć w miejscu zaznaczenia |
![]() |
![]() |
Czujniki również mocowane są na zatrzaski |
Odcinamy je od ścieżek przewodów. Zostawiamy miejsce na dolutowanie nowych. |
![]() |
![]() |
Delikatnie odginamy ścieżki |
i wypinamy czujniki. |
![]() |
![]() |
Delikatnie odrywamy ścieżki przewodów od miejsc mocowania. |
Wystarczy tylko tyle, żeby móc wyciągnąć czujniki. |
![]() |
![]() |
Po kolei wyciągamy stare czujniki i zastępujemy je nowymi. |
Staramy się nie pogiąć i nie połamać ścieżek przewodów. |
![]() |
![]() |
Analogicznie postępujemy z drugim czujnikiem. |
Pamiętamy o różnicach między nimi i o właściwym ich umiejscowieniu. (3 foto) |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gdy czujniki zamontujemy, układamy ścieżki przewodów. Precyzyjnie i z dużą cierpliwością. |
![]() |
![]() |
Następnie wyrównujemy wysokość przewodów i czujników, aby nie wystawały za obrys pokrywy. Nie domknęli byśmy jej, gdyby wystawały. |
Topnik |
![]() |
![]() |
i lutujemy. Tu również zwracamy uwagę na precyzję. |
Zamykamy klapkę. |
Zapraszamy również do obejrzenia demontażu tego sterownika,
film znajduje się poniżej.