Instrukcja - zobacz jak zdemontować sterownik pompy wtryskowej montowanej m.inn. w Oplach z silnikami Izuzu 1.7 TDI

Usterka sterownika pompy wtryskowej wysokoprężnego silnika Isuzu 1.7 DTI o oznaczeniu Y17DT montowanych w Oplach pompy jest częstą przyczyną nieodpalania auta. Weź to pod uwagę zanim zdecydujesz się na kosztowny remont pompy wtryskowej.

Objawy uszkodzonego sterownika: Silnik nie odpala i nie ma błędów.

Występuje błąd elektrozaworu pompy P0251. Auto szarpie, przerywa przy dodawaniu gazu,

Przed demontażem pamiętaj o wyłączeniu zapłonu.

 

  • Sterownik znajduje się z tyłu silnika.
  • Najlepiej więc położyć się na nim.
  • Sterownik zamontowany jest na czterech śrubkach.
  • Najpierw odpinamy wtyczkę.
  • I odkręcamy śrubki.
  • Najlepiej kluczem nasadowym „10” z grzechotką.
  • Będą problemy z wyjęciem, więc można go opuścić, przepchnąć auto i podnieść z ziemi.
  • Zabezpieczamy do transportu.
 
  • Pakujemy do paczki i wysyłamy do naprawy.
 

 

 

Zapraszamy również do obejrzenia demontażu tego sterownika, 

film znajduje się poniżej.