Błędy sterownika automatycznej skrzyni biegów CVT 722.8 w Mercedesach A i B-klasy. (W169 i W245)

Błędy sterownika automatycznej skrzyni biegów CVT 722.8 związane są z czujnikami prędkości napędu Y3/9B3 i Y3/9B4, lecz nie koniecznie muszą być one uszkodzone. Owszem - czujniki obrotów w skrzyni CVT potrafią się przegrzać i przestać działać lecz bardzo często uszkadza się sterownik skrzyni. Awaria sterownika spowodowana jest najczęściej opiłkami znajdującymi się w oleju, powstającymi w związku z eksploatacją pojazdu. Osadzają się one na czujnikach skrzyni i dostają się do ich wnętrza uszkadzając je lub generując błędne dane dotyczące aktualnej prędkości obrotowej wejściowej lub wyjściowej skrzyni biegów. Sterownik zwiększa wtedy pobór prądu, uszkadzając elektronikę. Terminowe wymiany oddalą widmo awarii i napraw.

Oto lista błędów które mogą się pojawić podczas eksploatacji samochodu. W zależności od urządzenia jakim będziemy je odczytywać, może poprzedzać je literka „P”.



  • 0657 Uszkodzone zasilanie elektrozaworów sterujących

  • 0705 Usterka obwodu czujnika zakresu skrzyni biegów

  • 0706 Sygnały selektora zakresu są niewłaściwe w porównaniu z sygnałami z modułu elektronicznej dźwigni zmiany biegów

  • 0717 Sygnał RPM z czujnika Y3/9b5 jest niedostępny

  • 0720 Skoki prędkości nPrimGrd > nPrimGrdMax

  • 0722 Sygnał RPM z czujnika Y3/9b5 jest niedostępny

  • 0723 Sygnał RPM z czujnika Y3/9b5 jest niewłaściwy

  • 0730 Przełożenie skrzyni biegów jest niewłaściwe

  • 0739 Wtórny sygnał RPM czujnika Y3/9B5 jest niedostępny

  • 0746 Wystąpiło przerwanie obwodu w pętli sterowania dla głównego zaworu elektromagnetycznego sterowania czujnika Y3/9y1

  • 0766 Wystąpiło przerwanie obwodu w pętli sterowania dla momentu obrotowego czujnika Y3/9y4

  • 0776 Wystąpiło przerwanie obwodu w obwodzie sterowania wtórnego zaworu elektromagnetycznego sterowania czujnika Y3/9y2

  • 0778 wystąpiło zwarcie w obwodzie sterowania wtórnego czujnika Y3/9y2 

  • 0793 Obwód czujnika prędkości wału pośredniego Brak sygnału

  • 0794 Sygnał czujnika prędkości wału pośredniego wejściowego

  • 0796 Otwarty obwód wystąpiło w pętli sterującej componentY3 / 9y3  sprzęgłem zaworu elektromagnetycznego

  • 0842 napięcie wyjściowe czujnika ciśnienia jest niewłaściwe. (Zwarcie do masy)
  • 0896 - Niedopuszczalny zakres regulacji

  • 1634 Czujnik Y3/9n1 jest uszkodzony lub zasilanie jest niewłaściwe

  • 1744 Wydajność układu sprzęgła przemiennika momentu obrotowego

  • 2722 niewłaściwe zamknięcie hamulca hydraulicznego „biegu wstecznego” w skrzyni biegów, gdy dźwignia zmiany biegów była włączona w pozycji „N”.

  • 2723 W skrzyni nastąpiło niewłaściwe otwarcie hamulca hydraulicznego „bieg wsteczny”

  • 2731 W skrzyni doszło do niewłaściwego zamknięcia „biegu do przodu” sprzęgła hydraulicznego przy załączonej pozycji „N” dźwigni sterowniczej

  • 2732 Nastąpiło niewłaściwe otwarcie sprzęgła „bieg do przodu” sprzęgła hydraulicznego



Jeśli chcesz mieć pewność kompleksowej naprawy, wyślij do nas sterownik. Wyczyścimy, zdiagnozujemy i naprawimy całe urządzenie, co zagwarantuje poprawność działania sterownika.

Jesteśmy pionierami w wysyłkowej naprawy elektroniki samochodowej. Robimy to od wielu lat. Mamy duże doświadczenie, wiedzę i odpowiednie narzędzia, aby naprawiać tak skomplikowaną elektronikę. Zaufaj naszemu doświadczeniu. Powierz naprawę firmie Elektro Bip.