Instrukcja - zobacz jak zdemontować hybrydowy sterownik silnika 1.4 i 1.6 l. Z14XE i Z16XE montowany w Oplach.

Bardzo częstą przyczyną usterek w Oplach z silnikiem Z14XE i Z16XE są fabryczne błędy sterowników silnika.

Naprawą elektroniki zajmujemy się od ponad 15 lat i potrafimy tym usterkom zaradzić.

Sam możesz w prosty sposób taki sterownik wymontować, co pokażemy w naszym artykule. Wyślij go do nas do naprawy i skończą się twoje problemy z autem.

 

  • Przed demontażem wyłącz zapłon!
  • Zdejmujemy pokrywę silnika.
  • Sterownik zazwyczaj umieszczony jest po prawej stronie sinika.
  • Rozłączamy wtyczki które utrudniają nam dojście.
  • Następnie odpinamy wtyczki sterownika.
  • Za pomocą metalowej dźwigni i wysuwanej szyny wysuwamy ją z gniazda.
  • Najlepiej pomóc sobie wkrętakiem.
  • Sam sterownik przykręcony jest na cztery śrubki TORX.
  • Wysuwamy sterownik.
  • Zabezpieczamy do transportu.
 
  • Pakujemy do paczki i wysyłamy do naprawy.
 

Zapraszamy również do obejrzenia demontażu tego sterownika, 

film znajduje się poniżej.