Instrukcja - zobacz jak zdemontować sterownik pompy ABS na przykładzie BMW.

Jak zdemontować sterownik firmy Bosch typ 5.7 pompy ABS na przykładzie BMW. W tym samochodzie sterownik można wymontować bez demontażu pompy, co zapobiegnie późniejszemu odpowietrzaniu całego układu. Można samochodem także dalej jeździć, pamiętając, że nie mamy ABSu - nie będzie działał układ antypoślizgowy.

 

Błędy wyskakujące na desce rozdzielczej auta nie zawsze oznaczają awarię mechaniczną. W tym aucie mamy bardzo dobre dojście do wszystkich elementów ABS.
Zaczynamy od odłączenia wtyczki.  Trzeba wysunąć szynę zabezpieczającą i wtyczka sterownika sama wyjdzie.
Następnie odkręcamy sześć śrubek mocujących sterownik. Najlepsza do tego będzie nasadka z grzechotką.
Ostrożnie wysuwamy sterownik aby nie uszkodzić cewek.   
  Zabezpieczamy cewki taśmą klejącą. 
Zabezpieczamy np. folią bąbelkową. Pakujemy do paczki i wysyłamy do naprawy.

Zapraszamy również do obejrzenia demontażu tego sterownika, 

film znajduje się poniżej.