Instrukcja - zobacz jak wymienić czujnik prędkości automatycznej skrzyni biegów CVT 722.8 Marcedesa A i B-klasy

Błąd czujników Y3/9B3 i Y3/9B4 automatycznej skrzyni biegów CVT 722.8 w Mercedesie A i B-klasy produkowanych w latach 2004 – 2012, to jedna z najczęstszych usterek pojawiających się w trakcie użytkowania auta.

Są one odpowiedzialne za pomiar prędkości obrotowej napędu skrzyni. Numery błędów jakie możemy zaobserwować to m.inn.: P0896, P0793, P0722, P0730, P1634, P2722, P0717,P0794, P0720, 08961, 07931, 07221, 07301, 16341, 27221, 07171, 07941, P07201.

W artykule pokazaliśmy jak je wymieniamy. Możesz je u nas zakupić. Wymiana jednak nie jest taka prosta. Łatwo można uszkodzić plastikowe elementy mocujące czy czujnik znajdujący się wewnątrz.



Do wymiany czujników przygotować należy kilka precyzyjnych wkrętaków, pęsetę, lutownicę i małe szczypce do cięcia drutu. Należy zwrócić uwagę na różnice między czujnikami, aby uniknąć pomyłki w montażu.
Nowe czujniki można nabyć na stronie www.elektrobip.pl Aby dostać się do czujników należy zdemontować pokrywę, która jest na zatrzaski.
Nie zaczynaj demontażu od środka! Można wtedy uszkodzić zaczepy. Najlepiej jednym wkrętakiem podważać pokrywę,
drugim delikatnie wyczepiać zaczepy. I tak wszystkie po kolei. (3 foto)
W tym miejscu, jeśli pokrywa nie odskoczy można ją odciąć U nas nie było problemów i demontaż przebiegł bez kłopotów.
Bardzo często jednak w tym miejscu producent używa sylikonu, który przykleja się do pokrywy. Dlatego lepiej ją odciąć w miejscu zaznaczenia 
Czujniki również mocowane są na zatrzaski Odcinamy je od ścieżek przewodów. Zostawiamy miejsce na dolutowanie nowych.
Delikatnie odginamy ścieżki i wypinamy czujniki.
Delikatnie odrywamy ścieżki przewodów od miejsc mocowania. Wystarczy tylko tyle, żeby móc wyciągnąć czujniki.
Po kolei wyciągamy stare czujniki i zastępujemy je nowymi. Staramy się nie pogiąć i nie połamać ścieżek przewodów.
Analogicznie postępujemy z drugim czujnikiem. Pamiętamy o różnicach między nimi i o właściwym ich umiejscowieniu. (3 foto)
Gdy czujniki zamontujemy, układamy ścieżki przewodów. Precyzyjnie i z dużą cierpliwością.
Następnie wyrównujemy wysokość przewodów i czujników, aby nie wystawały za obrys pokrywy. Nie domknęli byśmy jej, gdyby wystawały. Topnik
i lutujemy. Tu również zwracamy uwagę na precyzję. Zamykamy klapkę.

  

Zapraszamy również do obejrzenia demontażu tego sterownika, 

film znajduje się poniżej.