Instrukcja - jak zdemontować i zamontować sterownik automatycznej skrzyni biegów Mercedesa typu 7G-Tronic. (722.9)

Główną przyczyną awarii automatycznej skrzyni biegów Mercedesa typu 7G-Tronic (722.9)  jest olej (ATF),  który odpowiedzialny jest za smarowanie skrzyni oraz sterowanie hydrauliką. Systematyczna wymiana pozwala na oddalenie w czasie awarii urządzenia, lecz jak każda część mechaniczna - ma swój cykl działania. Zanieczyszczony olej zatyka czujniki i zawory. Te generują większe napięcie, co skutkuje awariami elektroniki. My zajmujemy się jej naprawą, lecz pamiętać także trzeba o usunięciu zanieczyszczeń ze skrzyni. Najlepiej po naprawie przeprowadzić dynamiczną wymianę oleju, która gwarantuje prawidłową czystość i smarowanie układu. 

 

Spuszczamy olej ze skrzyni biegów. Odkręcamy pokrywę skrzyni.
Zdejmujemy filtr oleju. Demontujemy płytę hydrauliki. To do niej przykręcony jest sterownik.
Demontujemy elektrozawory. Odkręcamy sterownik od płyty hydrauliki.
Wysyłamy do Elektro-Bip do naprawy. Montaż przebiega analogicznie. Przy montowaniu sterownika należy pamiętać o plastikowym elemencie. Musi on zachodzić za płytę hydrauliki.
Po zamocowaniu płyty i nowego filtra oleju przykręcamy pokrywę skrzyni
Uzupełniamy olej. Powinniśmy wlać ok 7,5 l nowego oleju. Przy pełnej wymianie (dynamicznej) 10 l. Odpowietrzamy skrzynię
Przeprowadzamy adaptację. Kasujemy błędy.

 

Podczas wysyłki do naprawy, pamiętaj o bezpiecznym przygotowaniu paczki w taki sposób, aby uniemożliwić uszkodzenie sterownika przy transporcie. Znajdują się na nim elementy, jak czujniki i zawory, które łatwo mogą ulec uszkodzeniu.

  Poniżej film z demontażu oraz nasz sposób pakowania sterownika.