Instrukcja - zobacz jak zdemontować sterownik ABS na przykładzie VW Passat B5

Awarie ABSu to z reguły uszkodzenia elektroniki. Jeśli jesteśmy pewni, że w układzie hamowania uszkodził się właśnie ten element, można wysłać do nas sam sterownik. Autem będzie można dalej jeździć, pamiętając o tym, że nie zadziała układ antyblokujący. Jeśli zaś nie wiesz co jest przyczyną awarii, a wykluczyłeś czujniki przy kołach oraz uszkodzenie ich przewodów, wyślij do nas całą pompę. Taka naprawa wiąże się jednak z koniecznością odpowietrzenia układu hamulcowego. Regenerujemy i naprawiamy nie tylko sterowniki, ale i całe pompy ABS.

 

Sterownik układu ABS zamocowany jest na pompie.

Żeby mieć lepsze dojście, odkręcamy zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. Przesuwamy go nieznacznie, nie zdejmując przewodów.

Aby zdemontować sterownik odkręcamy 6 śrub.

Zdejmujemy go z pompy i odłączamy dużą wtyczkę. Ciągnąc za szynę wysuwamy ją ku górze.

W tej pompie silnik zasilany jest oddzielnym przewodem. Tą wtyczkę również wypinamy.

Wyciągamy sterownik, zabezpieczamy go do transportu i wysyłamy do naprawy.