Instrukcja - zobacz jak zdemontować sterownik automatycznej skrzyni biegów Multitronic.

Multitronic montowana w Audi – jest to CVT, bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów. Bazują one na różnych rozwiązaniach technicznych, ale główną różnicą w stosunku do skrzyń stopniowych jest brak ustawialnych przełożeń (typowa skrzynia automatyczna dysponuje konkretną ilością przełożeń). W tym typie skrzyni zachodzi ciągła zmiana przełożenia metodami hydraulicznymi lub przekładniami o zmiennym przełożeniu (np. z pasem albo łańcuchem i kołami skośnymi CVT).

Zdejmujemy układ wydechowy, jeśli przeszkadza nam w demontażu.

Spuszczamy olej ze skrzyni.

Odpinamy wtyczkę sterownika.

Demontujemy obudowę

Ukaże nam się sterownik skrzyni, który przymocowany jest do płyty hydrauliki.

 

Możemy zdemontować sam sterownik, który przymocowany jest na trzy śrubki TORX.

Pakujemy sterownik i wysyłamy do naprawy.