Wzmacnianie sterownika pompy wtryskowej do Opla 1.7 Isuzu

Usterka sterownika pompy wtryskowej Denso Isuzu 1.7

...to już legenda.

Prawie każdy użytkownik Opla Astry G, Corsy C, Opla Combo lub Meriva z japońskim turbodoładowanym silnikiem Diesla o pojemności 1.7L firmy Isuzu miał do czynienia z sytuacją gdy uszkodził się sterownik pompy wtryskowej. Oby tylko jeden raz, gdyż wiele osób do tematu sterownika pompy wracało po kilka razy.

WIDOK NA PŁYTKĘ ELEKTRONICZNA STEROWNIKA DELPHI DENSO ISUZU 1.7 OPEL. Naprawa sterownika pompy wtryskowej Opel

 

 

               Dlaczego tak się dzieje, że sterownik często się uszkadza i potrafi uszkadzać się po naprawie ponownie dowiesz się z osobnego artykułu, w którym opisujemy dokładnie w jaki sposób dochodzi do uszkodzenia sterownika pompy. Po krótce chodzi o to, że usterka sterownika pojawia się jakiś czas po tym gdy uszkodzi się zawór przelewowy pompy wtryskowej SPV. Sterownik zaprojektowany jest, by sterować sprawnym zaworem dawki, gdy coś jest z nim nie tak, najczęściej dochodzi do przesterowania zaworu. Sterownik który ma utrzymać prawidłowe ciśnienie oleju napędowego w pompie, musi wykonać więcej pracy niż przy sprawnym zaworze, by utrzymać wymagane ciśnienie. Więcej pracy to więcej prądu, a więcej prądu to więcej ciepła. Nadwyrężony sterownik nagrzewa się. W szczególności nagrzewają się obwody odpowiedzialne za sterowanie zaworem SPV. Są to przetwornica napięcia, tranzystory mocy i same ścieżki wraz z przelotkami, którymi transportowany jest sygnał o wysokim napięciu służącym do sterowania cewką zaworu przelewowego. Konstrukcja płytki drukowanej sterownika pompy wtryskowej jest wielowarstwowa co oznacza, że jest kilka poziomów ścieżek co wyjaśniają poniższe rysunki.

 

przekrój płytki drukowanej rysunek 3d płytka dwuwarstwowa elektronika samochodowa
Na rysunku widać ścieżki i przelotki na przykładzie płytki drukowanej wykonanej
w technologii dwuwarstwowej gdzie ścieżki występują po obu stronach płytki.

 

 

 

 

Dlaczego tak się dzieje że sterownik często się uszkadza i potrafi uszkadzać się po naprawie ponownie dowiesz się z osobnego artykułu, w którym opisujemy dokładnie w jaki sposób dochodzi do uszkodzenia sterownika pompy. Po krótce chodzi o to, że usterka sterownika pojawia się jakiś czas po tym gdzy uszkodzi się zawór przelewowy pompy wtryskowej SPV. Sterownik zaprojektowany jest by sterować sprawnym zaworem, gdy coś jest nie tak z zaworem dawki najczęściej dochodzi do przesterowania zaworu w wyniku czego sterownik który ma utrzymać prawidłowe ciśnienie oleju napędowego w pompie musi wykonać więcej pracy niż przy sprawnym zaworze by ciśnienie było wystarczające. Więcej pracy to więcej prądu a więcej prądu to więcej ciepła. Nadwyrężony sterownik nagrzewa się. W szczególności nagrzewają się obwody odpowiedzialne za sterowanie zaworem SPV. Są to przetwornica napięcia, tranzystory mocy i same ścieżki wraz z przelotkami, którymi transportowany jest sygnał o wysokim napięciu służącym do sterowania cewką zaworu przelewowego. Konstrukcja płytki drukowanej sterownika pompy wtryskowej jest wielowarstwowa co oznacza, że jest kilka poziomów ścieżek co wyjaśnia poniższy rysunek     Wzmocnienie sterownika pompy wtryskowej Isuzu 1.7 polega na wprowadzeniu ulepszeń mających na celu ponadnormatywne wydłużenie żywotności sterownika tak by nie uszkadzał się tak szybko jak oryginalna fabryczna konstrukcja. Zmiany jakie są wykonywane w sterowniku wzmacnianym w Elektro-bip to:  Wymiana stabilizatora napięcia Wymiana wadliwych - mogących się uszkodzić elementów na nowe lepszej jakości Wymiana cyny na cynę topniejącą w wyższej temperaturze  Pogrubienie ścieżek pozwala na przesłanie większego prądu na zawór SPV Polepszenie odprowadzania temperatury od elementów mocy Innowacyjny sposób mocowania kondensatorów zapobiega ich wyrywaniu podczas drgań
Rysunek przedstawia płytkę wielowarstwową, taką jaką ma sterownik pompy wtryskowej opel 1.7 Isuzu
       
 
            Do uszkodzenia najczęściej dochodzi właśnie na przelotkach, które łączą ścieżki z poszczególnych poziomów. Uszkadzające się przelotki w sterowniku pompy paliwowej Isuzu 1.7 są zarazem miejscem montażu elementów (przewleka się przez nie nóżki elementów i lutuje). Powstające w tym miejscu zimne luty przyczyniają się do iskrzenia, a co za tym idzie, laminat wokół przelotki ulega stopniowemu zwęgleniu i jego właściwości izolacyjne zmieniają się. Może to doprowadzić do zwarcia między ścieżkami biegnącymi na różnych poziomach płytki elektronicznej lub do przerwania ścieżki na którymś z poziomów wewnątrz laminatu.

naprawa komputerów do pomp wtryskowych opel regeneracja sterownika isuzu 1.7

        Wzmocnienie sterownika pompy wtryskowej Isuzu 1.7 polega na wprowadzeniu ulepszeń mających na celu ponadnormatywne wydłużenie żywotności sterownika tak by nie uszkadzał się tak szybko jak oryginalna fabryczna konstrukcja. Zmiany jakie są wykonywane w sterowniku wzmacnianym w Elektro-Bip to:

 

  • Wymiana przetwornika napięcia na mocniejszy

  • Wymiana wadliwych - mogących się uszkodzić elementów na nowe lepszej jakości

  • Wymiana cyny na cynę topniejącą w wyższej temperaturze ok 240oC

  • Pogrubienie ścieżek pozwala na przesłanie większego prądu na zawór SPV

  • Polepszenie odprowadzania temperatury od elementów mocy

  • Innowacyjny sposób mocowania kondensatorów zapobiega ich wyrywaniu podczas drgań

 Sprawdzanie sterownika isuzu 1.7 pod mikroskopem

       Tak wzmocniony sterownik testowany jest na hamowni. Test komputera pompy wtryskowej odbywa się dwa razy. Za pierwszym razem wzmocniony sterownik przechodzi test trzymania równych obrotów. Jeśli obroty silnika nie pływają, sprawdzamy to samo dla wyższych obrotów. Kolejnym ważnym testem jest prędkość spadania obrotów silnika. Uszkodzony sterownik pompy może powodować, że auto po zdjęciu nogi z gazu nie schodzi od razu z obrotów tylko jeszcze chwile trzyma i dopiero zaczyna obniżać obroty. Takie efekt jest objawem usterki samego sterownika lub zaworu przelewowego SPV regulującego ciśnienie. Jeśli podczas tych testów sterownik działa prawidłowo to wykonujemy kolejne badania, ale już z sterownikiem nagrzanym do temperatury 120°C. Tak rozgrzany sterownik pompy przechodzi te same testy co wcześniej, z tym że dodatkowo poddawany jest wstrząsom, a dokładnie to uderzamy w niego młotkiem i to tak solidnie. Po wykonaniu powyższych badań mamy pewność, że wysyłany do Ciebie wzmocniony sterownik będzie działać przez wiele lat.

naprawa sterownika pompu do opla combo 1.7 opinie elektrobip

Uwaga! Wzmocnienie sterownika wydłuży jego żywotność, ale nie rozwiąże problemu uszkodzonego zaworu dawki SPV, który jest przyczyną uszkodzenia sterownika.