Opel Błąd P0251 Nieprawidłowa funkcja zaworu przelewowego pompy wtryskowej

Co oznacza pojawienie się błędu p0251 w Oplu 1.7 Isuzu? Czy jak auto nie odpala to zepsuł się sterownik pompy czy zawór na pompie?

       Zastanawiasz się gdzie można naprawić sterownik pompy wtryskowej?  Gdzie dobrze naprawiają sterowniki do Opli? Jaka jest cena naprawy? A czy zadałeś sobie pytanie co powoduje uszkodzenie sterownika i BŁĄD P0251 ? Dlaczego błąd pojawia się gdy auto gaśnie? i jaka jest tego przyczyna? co zrobić aby problem nie powracał? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule.

         

       Błąd zaworu przelewowego P 0251 - Nieprawidłowa funkcja (działanie) zaworu przelewowego SPV pojawia się w autach takich jak Opel Astra G, Corsa C, Combo oraz Meriva A z silnikiem diesla Isuzu o pojemności 1.7l oznaczenie silnika to 1.7d 1.7di 1.7dti 1.7dt. Najczęściej gdy pojawia się błąd p0251 auto:

 

  • nie odpala

  • gaśnie podczas jazdy

  • gaśnie po rozgrzaniu

  • gdy ostygnie czasami można przejechać jeszcze kawałek i znowu gaśnie

Odczyt błędów testerem diagnostycznym

Opel ISUZU 1.7

 

 

        Aby odczytać błędy zapisane w pamięci komputera należy użyć urządzenia diagnostycznego. Błąd P0251 odczytany może być za pomocą prawie każdego komputera, który ma funkcję odczytu błędu. Należy zauważyć, że im lepszy tester diagnostyczny tym dokładniejszy opis błędu usterki. Nie każdy komputer diagnostyczny opisuje błąd w ten sam sposób. Opis Błędu p0251 przeważnie opiera się na informacjach o awarii lub nieprawidłowym działaniu zaworu regulującego cieśnienie w pompie ale jak już wspomniałem zależnie od danego komputera opis może się różnić. Jeśli nie masz możliwości podłączenia auta pod komputer to możesz odczytać błędy w swoim Oplu metodą "gaz hamulec". 

         

 

        Jeśli po podłączeniu samochodu pod komputer diagnostyczny pojawi się błąd P0251 oznacza to ,że komputer pompy wykrył nieprawidłowość w działaniu zaworu przelewowego w pompie wtryskowej. Może to wskazywać na uszkodzony zawór lub uszkodzony zawór i uszkodzony sterownik pompy. Błąd p0251 może również wystąpić gdy długo kręcimy rozrusznikiem a paliwo nie dociera do pompy. Wtedy też komputer sterujący pracą pompy i zaworem zrozumie tą sytuacje jako problem z zaworem. Zawór na sucho działa inaczej niż gdy jest w nim paliwo, sterownik to wykrywa jako nieutrzymanie ciśnienia przez zawór i zgłasza od razu błąd. Gdy paliwo dopłynie do pompy błąd zniknie. Wielu klientów dzwoniących do Elektro-bip aby wysłać do naprawy sterownik pompy wtryskowej nie zaobserwowało pojawienia się błędu p0251 gdy auto nie odpalało lub gasło a jednak sterownik był uszkodzony a zawór SPV porysowany. Oznacza to, że nie ma reguły wystąpienia błędu P0251.

regeneracja sterownika komputera pompy wtryskowej do opla corsa c combo astra g meriva isuzu 1.7

            Najczęściej błąd P0251 wskazuje na uszkodzenie zaworu SPV ale dlaczego po jego wymianie auto nadal nie odpala? Uszkodzony zawór wymaga mocniejszego dociskania sprężynki by otrzymać wymagane ciśnienie paliwa. Cewka zaworu dawki potrzebuje zatem więcej prądu tylko skąd go wziąć? Ano z sterownika pompy, który obciążony przestaje działać. W jaki sposób uszkadza się zawór a potem sterownik dowiesz się z osobnego artykułu w zbiorze wiedzy na naszej stronie. Znajdziesz tam zdjęcia pokazujące dokładnie usterkę zaworu i obszerny komentarz elektronika.

rozebrany na części zawór przelewowy bład w oplu p0251 co oznacza

Oto jakie części znajdują się w zaworze przelewowym pompy wtryskowej Opel 1.7 Isuzu. Widać z jak niewielu elementów zbudowany jest zawór. Konstrukcja prosta ale narażona na uszkodzenia od zabrudzeń w paliwie.

           

          Aby naprawić błąd p0251 należy najpierw upewnić się że nic nie blokuje dopływu paliwa do pompy, jeśli tak nie jest to mamy następujące możliwości:

           Pierwsza to nienaprawialne uszkodzenie zaworu, trwałe zblokowanie zaworu przez brud lub pęknięcie któregoś z elementów - zawór należy wymienić a sterownik pompy powinien być zregenerowany ponieważ został obciążony nieprawidłową pracą zaworu lub przynajmniej powinno się wykonać przegląd sterownika pod kątem przegrzania i popękania lutów. Po otwarciu sterownika szukamy śladów przebarwień na cynie świadczących o występowaniu wysokiej temperatury na wskutek obciążenia. Zawór wymieniamy na nowy lub zawór po regeneracji. W żadnym przypadku nie należy montować zaworu używanego bo albo jest uszkodzony albo już lekko porysowany i będzie przegrzewać sterownik pompy wtryskowej. Może też zdarzyć się, że używany zawór był sprawny ale leży miesiąc jak nie więcej poza autem i już się taki zawór po czasie nie nadaje do użytku bez rozkręcenia i czyszczenia go. Kąpiel w ultradźwiękach takiego zaworu pomaga tylko w pierwszej fazie usterki jeśli jest zawór zabrudzony ale gdy jest porysowany to myjki ultradźwiękowe nic nie pomogą. Sterownika nie należy naprawiać na własną rękę bo może stać się coś jeszcze gorszego co opisujemy w artykule pod tytułem Dlaczego sterowniki pomp wtryskowych Isuzu 1.7 Naprawiane są nawet kilka razy? I dlaczego się psują?

 

        Druga możliwość to zawór, uszkodzony w taki sposób, że jest on przyczyną uszkodzenie sterownika pompy i który będzie działać po naprawie lub wymianie sterownika ale nadal będzie sterownik obciążać i może go uszkodzić. Tak uszkodzony zawór można wymienić lub zregenerować. Jest to najczęstszy przypadek gdy błąd p0251 oznacza że sterownik pompy już nie da rady. Błędem jest naprawa sterownika bez wymiany zaworu, grozi to kolejnymi awariami. Wzmocnienie sterownika pompy wtryskowej wydłuży jego żywotność. Wzmocnienie sterownika plus regeneracja zaworu zapewnia najdłuższy czas bezawaryjnej jazdy.

 

Naprawa sterownika pompy wtryskowej Opel Isuzu 1.7 diesel Astra g Corsa C Meriva A Combo c y17dt