Sterownik automatycznej skrzyni biegów DQ250 (DSG6)



Cena:

3800 zł

Zadzwoń - 504 102 103

Informacje o produkcie:

Producent: Temic

Marka: Audi, Seat, Skoda, Volkswagen

Model: Wiele

Rok produkcji: 2003-2020

Numer seryjny: 02W927770M


Opis:

Automatyczna skrzynia biegów DSG koncernu VAG, to tak naprawdę klasyczna skrzynia ze sterowaniem elektronicznym. Jej zaletą jest bardzo szybka zmiana biegów, poprzez zastosowanie dwóch zestawów sprzęgieł. Gdy samochód przyspiesza i jest np. na 2 biegu, tak naprawdę, ma już załączony 3 bieg, przełączenie przebiega więc bardzo szybko. Jaka jest przyczyna awarii tych skrzyń? Przede wszystkim zbyt mała ilość oleju. Powoduje on przegrzewanie się skrzyni, co skutkuje również uszkodzeniem elektroniki. Następną przyczyną może być niewymieniany olej. Sprzęgła pracujące na mokro wycierają powierzchnię cierną, co generuje zanieczyszczenia. Części metalowe, mimo smarowania. również tworzą mikroopiłki. Przegrzany olej także nie ma swoich prawidłowych parametrów. Pamiętajmy, że olej ten steruje także hydrauliką skrzyni. Gdy zawory sterowane są takim zużytym olejem, pracują pod większym obciążeniem. Sterownik musi podać większy prąd, który powoduje przegrzanie elektroniki.
Jeśli chcemy więc, aby skrzynia była w dobrej kondycji, przede wszystkim musimy dbać o olej, jego stan i poziom.

DSG6 DQ250 – skrzynia sześciobiegowa. Produkowana od 2003 roku. Maksymalny moment, który przenosi to 350 Nm. Posiada sprzęgła mokre. Najpopularniejsza skrzynia w autach VAG. Jej waga to 93 kg. Jes oznaczenie fabryczne rozpoczyna się od 02E.

Pojazdy, których dotyczy problem:

  • Audi A3 2003-2013
  • Audi S3 2009-2016
  • Audi TT 2003-2008
  • Volkswagen Beetle 2003-2008
  • Volkswagen Caddy 2003-2010
  • Volkswagen CC 2013-2015
  • Volkswagen Eos 2006-2010
  • Volkswagen Golf 2003-2017
  • Volkswagen Passat 2005-2018
  • Volkswagen Scirocco 2008-2018
  • Volkswagen Sharan 2010-2015
  • Volkswagen Touran 2003-2010

Usterki:

Typowe objawy awarii:

  • Brak komunikacji ze sterownikiem skrzyni biegów.
  • Usterki czujników prędkości.
  • Usterki elektrozaworów.
  • Błędy komunikacji CAN.
  • Zmiana automatycznie (samoistnie) biegu na inny.
  • Samochód nie reaguje na włączony bieg.
  • W wyniku uszkodzenia czujnika ciśnienia z wtyczki sterownika wydostaje się olej.
  • Skrzynia systematycznie wchodzi w tryb awaryjny i traci moc.
  • Skrzynia szarpie przy włączaniu na „D” I „R”.
  • Samoczynne przełączanie trybu jazdy z D na S.
  • Brak możliwości załączenia biegu
  • Wyciek oleju z wtyczki sterownika (komputera) skrzyni biegów DSG6 DQ250.
  • Błędne wskazania czujników ciśnienia G193 G194.

Typowe kody usterek:

  • 18165 P1757 Zasilanie, przerwanie
  • 17111 P0272 Sygnał zliczania rund z ECU silnika, brak sygnału
  • 17090 P0706 F125 Sygnał czujnika pozycji jazdy nieprawdopodobny
  • 17106 P0722 Czujnik prędkości skrzyni biegów G195 Brak sygnału
  • 18201 P1793 Czujnik prędkości skrzyni biegów 2 G196 Brak sygnału
  • 18226 P1818 Zawór regulacji ciśnienia 2 N216 Błąd elektryczny
  • 18222 P1814 Zawór regulacji ciśnienia 1 (N215), otwarty / zwarty do uziemienia
  • 18223 P1815 Elektrozawór regulacji ciśnienia 1 (N215), skrót do B+
  • 18227 P1819 Elektrozawór regulacji ciśnienia 2 (N216), otwarty / zwarty do masy
  • 18228 P1820 Elektrozawór regulacji ciśnienia 2 (N216), skrót do B+
  • 18231 P1823 Elektrozawór regulacji ciśnienia 3 (N217), usterka elektryczna
  • 18232 P1824 Elektrozawór regulacji ciśnienia 3 (N217), otwarty / zwarty do masy
  • 18233 P1825 Elektrozawór regulacji ciśnienia 3 (N217), skrót do B+
  • 18236 P1828 Elektrozawór regulacji ciśnienia 4 (N218), usterka elektryczna
  • 18237 P1829 Elektrozawór regulacji ciśnienia 4 (N218), otwarty / zwarty do mas
  • 18247 P1839 Elektrozawór regulacji ciśnienia 6 (N371) Otwarty / zwarty do masy
  • 18248 P1840 Elektrozawór regulacji ciśnienia 6 (N371) Zwarty do B+
  • 19143 P2711 Nieoczekiwane/nieprawdopodobne odłączenie przekładni mechanicznej, namiot przerywany
  • 17134 P0750 Zawór sterujący 1/zawór elektromagnetyczny N88 Zakłócenie funkcji
  • 17137 P0753 Zawór kontrolny 1/zawór elektromagnetyczny N88 Błąd elektryczny
  • 17114 P0730 Nadzór zmiany biegów / skrzyni biegów Nieprawidłowe przełożenie skrzyni biegów
  • 18238 P1830 Zawór regulacji ciśnienia 4 (N218), skrót do plusa
  • 18241 P1833 Elektrozawór regulacji ciśnienia 5 (N233), usterka elektryczna
  • 18242 P1834 Elektrozawór regulacji ciśnienia 5 (N233) Otwarty / zwarty do masy
  • 18243 P1835 Elektrozawór regulacji ciśnienia 5 (N233) Zwarty do B+
  • 18246 P1838 Elektrozawór regulacji ciśnienia 6 (N371), usterka elektryczna
biuro@elektrobip.pl

 
ul. Pucka 41
84-240 Reda
 
+48 504 102 103
Back To Top

Ta strona wykorzystuje ciasteczka aby świadczyć jak najlepsze usługi dopasowane pod klienta. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę. Więcej informacji znajduje się na podstronie "Polityka prywatności".