Sterownik automatycznej skrzyni biegów CVT (722.7) A-klasa



Cena:

1900 zł

Zadzwoń - 504 102 103
 
Sprawdź możliwość naprawy

Informacje o produkcie:

Producent: Siemens

Marka: Mercedes

Model: Vaneo, A140, A160, A170, A190, A210, W168, W169, W414, A140

Rok produkcji: 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012

Numer seryjny: A0245455132 / 5WK33051


Opis:

Główną przyczyną awarii automatycznych skrzyń biegów są zaniedbania użytkowników. Pomijając styl jazdy, który również przyczynia się do uszkodzeń, my skupimy się na „oleju”, jak potocznie określa się hydrauliczny płyn AFT. Ma on za zadanie nie tylko smarować i chłodzić skrzynię. Odpowiedzialny jest również za sterowanie hydrauliką. Za zmianę biegów czy wysprzęglanie odpowiedzialna jest właśnie hydraulika wspomagana elektroniką. W skrzyni biegów znajduje się pompa hydrauliczna, która poprzez zawory zmienia przełożenia i wysprzęgla napęd. Wszystko pod kontrolą zaworów i czujników podłączonych do sterownika.

Jeśli z upływem czasu w oleju znajdują się opiłki metalu czy wiórki z tarcz sprzęgłowych, nawet jeśli są mikroskopijne, zmieniają strukturę tego płynu. Zatyka on zawory, okleja czujniki. Generuje to zwiększone zapotrzebowanie na prąd, co powoduje awarię elektroniki w sterowniku skrzyni.

Urządzenie te pracuje w ciężkich warunkach, ponieważ silnik generuje drgania, zmienia temperaturę pracy, co także wpływa na uszkodzenia.

Potrafimy usunąć takie awarie, wzmacniając te sterowniki, zapobiegając przyszłym awariom. Potrafimy także zadbać o czujniki i zawory. Nie zawsze ich wyczyszczenie pomoże, trzeba je będzie wymienić. Mamy dostęp do odpowiednich części zamiennych i mamy odpowiednią wiedzę i doświadczenie w naprawie i wymianie tych podzespołów.

Jednakże, aby zapobiec czy jak najbardziej oddalić w czasie naprawę swojej skrzyni właściciel, musi pamiętać o terminowych wymianach oleju w swoim pojeździe. Płyn ten musi być ściśle przeznaczony do twojego typu skrzyni.


Usterki:

Usterka sterownika skrzyni biegów w Mercedesie A czy B klasy jest częstą przyczyną problemów z skrzynią. Skrzynia szarpie zmienia gwałtownie biegi i wchodzi w tryb awaryjny. Często usterka występuje na rozgrzanym silniku skrzynia wchodzi w tryb awaryjny a na wyświetlaczu pojawia się „F”. Na szczęście może to być tylko naprawa sterownika nie naprawa całej skrzyni co daje nadzieje na mniejszy wydatek by mieć sprawne auto.

Objawy:

  • Zapala się kontrolka F skrzynia w trybie awaryjnym
  • Problem z skrzynią po rozgrzaniu silnika
  • Auto szarpie, zmienia biegi – wyrzuca

Błędy:

  • Zapala się kontrolka F skrzynia w trybie awaryjnym
  • Problem z skrzynią po rozgrzaniu silnika
  • Zgłasza błędy zaworu
  • Auto szarpie, zmienia biegi – wyrzuca
  • Brak komunikacji z sterownikiem
  • Błąd wybieraka biegów – lewarka / dźwigni zmiany biegów
  • Błąd czujnika prędkości obrotów, czujnika turbiny
  • P2030 – zły / brak sygnału CAN z jednostki N15/5
  • P2030 – brak sygnału bądź błędy N15/5 (sterownie wybierakiem biegów) kontrolera BUS
  • P2031 – zły / brak sygnału CAN z jednostki N80
  • P2031 – brak sygnału bądź błędy N15/5 kontrolera BUS
  • P2211 – dźwignia wybieraka biegów ustawiona w pozycji pośredniej
  • P2212 – wybierak w nieznanej pozycji – usterka sporadyczna
  • P2318 – problemy z komunikacją CAN z komputerem N15/5 sterownik wybieraka biegów
  • P2318 – jeden bądź więcej wiadomości z kontrolera N15/5 jest nieodczytywana przez magistralę CAN
  • P2338 – sygnał CAN z modułu N15/5 jest niewłaściwy

Powiązane vlogi


  • Sterownik skrzyni automatycznej CVT 722.8 Mercedes A i B-klasa (W169 i W245)

    Firma Elektro Bip od lat zajmuje się wysyłkową naprawą elektroniki samochodowej. Jeśli twój sterownik jest uszkodzony, wyślij go do nas. Zaufaj naszemu doświadczeniu. Po naprawie zwiększa się jego trwałość.

  • Jakie są usterki automatycznej skrzyni biegów CVT Mercedesa A i B-klasy o symbolu 722.8

    Gdy samochód wykazuje: 0896 - Niedopuszczalny zakres regulacji CVT 0793 - Sygnał prędkości obrotowej elementu Y3/9b4 (wtórny czujnik prędkości obrotowej napędu CVT (bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów) nie jest dostępny), 0722 - Sygnał prędkości obrotowej elementu Y3/9b5 (wtórny czujnik prędkości obrotowej napędu CVT (bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów) nie jest dostępny), 0730 - Przełożenie CVT, nie jest dopuszczalne, 1634 - Komponent Y3/9n1 sterownik CVT jest uszkodzony, 2722 - Niedopuszczalne załączenie - bieg wsteczny - wystąpiło w CVT, gdy dźwignia zmiany biegów "N" była załączona, 0717 - Sygnał prędkości obrotowej elementu Y3/9b3 ( pierwotny czujnik prędkości obrotowej CVT nie jest dostępny) 0794 - Gradient czujnika obrotów wtórnych (Y3/9b4), przekroczona wartość maksymalna. Czy np.: P0896, P0793, P0722, P0730, P1634, P2722, P0717, P0794, 08961, 07931, 07221, 07301, 16341, 27221, 07171, 07941 to najprawdopodobniej przyczyną awarii jest uszkodzony sterownik automatycznej skrzyni biegów. Z na

  • Mercedes A (W169) i B Klasa (W245) Sterownik skrzyni automatycznej CVT 722.8 - demontaż i naprawa

    Na filmie przedstawiamy, jak wymontować sterownik automatycznej bezstopniowej skrzyni biegów Autotronic (722.8) z Mercedesa klasy A i B. Jest on główną przyczyną awarii skrzyń biegów w tych autach. Po naprawie zwiększa się też jego trwałość. Firma ElektroBip zajmuje się od lat naprawą elektroniki samochodowej. Powierz swój samochód profesjonalistom.

biuro@elektrobip.pl

 
ul. Pucka 41
84-240 Reda
 
+48 504 102 103
Back To Top

Ta strona wykorzystuje ciasteczka aby świadczyć jak najlepsze usługi dopasowane pod klienta. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę. Więcej informacji znajduje się na podstronie "Polityka prywatności".