Sterownik automatycznej skrzyni biegów DQ250 (DSG6)



Cena:

3800 zł

Zadzwoń - 504 102 103
 
Sprawdź możliwość naprawy

Informacje o produkcie:

Producent: Bosch

Marka: Audi, Seat, Skoda, Volkswagen

Model: Wiele

Rok produkcji: 2003-2008

Numer seryjny: 02E 325 025 AJ / 02E 927 770 AJ


Opis:

Automatyczna skrzynia biegów DSG koncernu VAG, to tak naprawdę klasyczna skrzynia ze sterowaniem elektronicznym. Jej zaletą jest bardzo szybka zmiana biegów, poprzez zastosowanie dwóch zestawów sprzęgieł. Gdy samochód przyspiesza i jest np. na 2 biegu, tak naprawdę, ma już załączony 3 bieg, przełączenie przebiega więc bardzo szybko. Jaka jest przyczyna awarii tych skrzyń? Przede wszystkim zbyt mała ilość oleju. Powoduje on przegrzewanie się skrzyni, co skutkuje również uszkodzeniem elektroniki. Następną przyczyną może być niewymieniany olej. Sprzęgła pracujące na mokro wycierają powierzchnię cierną, co generuje zanieczyszczenia. Części metalowe, mimo smarowania. również tworzą mikroopiłki. Przegrzany olej także nie ma swoich prawidłowych parametrów. Pamiętajmy, że olej ten steruje także hydrauliką skrzyni. Gdy zawory sterowane są takim zużytym olejem, pracują pod większym obciążeniem. Sterownik musi podać większy prąd, który powoduje przegrzanie elektroniki.
Jeśli chcemy więc, aby skrzynia była w dobrej kondycji, przede wszystkim musimy dbać o olej, jego stan i poziom.

DSG6 DQ250 – skrzynia sześciobiegowa. Produkowana od 2003 roku. Maksymalny moment, który przenosi to 350 Nm. Posiada sprzęgła mokre. Najpopularniejsza skrzynia w autach VAG. Jej waga to 93 kg. Jes oznaczenie fabryczne rozpoczyna się od 02E.

Pojazdy, których dotyczy problem:

  • Audi A3 2003-2013
  • Audi S3 2009-2016
  • Audi TT 2003-2008
  • Volkswagen Beetle 2003-2008
  • Volkswagen Caddy 2003-2010
  • Volkswagen CC 2013-2015
  • Volkswagen Eos 2006-2010
  • Volkswagen Golf 2003-2017
  • Volkswagen Passat 2005-2018
  • Volkswagen Scirocco 2008-2018
  • Volkswagen Sharan 2010-2015
  • Volkswagen Touran 2003-2010

Usterki:

Typowe objawy awarii:

PRNDS flashing
Loss of forward and reverse gears

Dropping out of gear while driving

No communication to the gearbox ECU

Błyska PRNDS
Utrata biegów do przodu i do tyłu
Wypadanie z biegu podczas jazdy
Brak komunikacji z ECU skrzyni biegów

Typowe kody usterek:

P0751 17135 – Shift Solenoid 1 (N88) Short To Ground

P0756 17140 – Shift Solenoid 2 (N89) Short To Ground

P0761 17145 - Shift Solenoid 3 (N90) Short To Ground

P0766 17150 - Shift Solenoid 4 (N91) Short To Ground

P0746 17130 – Pressure Control Solenoid 1 (N215) Short To Earth

P0776 17160 – Pressure Control Solenoid 2 (N216) Short To Earth

P0716 17100 - Transmission Input Speed Sensor (G182) Implausible Signal

P0722 17106 - Transmission Output Speed Sensor (G195): No Signal

P1707 18115 – Interference In Mechatronic Module

P0751 17135 - Zwarcie elektromagnesu 1 (N88) zmiany biegów do masy

P0756 17140 - Zwarcie elektromagnesu 2 (N89) zmiany biegów do masy

P0761 17145 - Zwarcie elektromagnesu 3 (N90) zmiany biegów do masy

P0766 17150 - Zwarcie elektromagnesu 4 (N91) zmiany biegów do masy

P0746 17130 - Zawór kontroli ciśnienia 1 (N215) zwarty do masy

P0776 17160 - Zwarcie do masy regulacji ciśnienia 2 (N216)

P0716 17100 - Czujnik prędkości wejściowej skrzyni (G182) Brak sygnału

P0722 17106 - Czujnik prędkości wyjściowej skrzyni biegów (G195): brak sygnału

P1707 18115 - Zakłócenia w module mechatronicznym

 

biuro@elektrobip.pl

 
ul. Pucka 41
84-240 Reda
 
+48 504 102 103
Back To Top

Ta strona wykorzystuje ciasteczka aby świadczyć jak najlepsze usługi dopasowane pod klienta. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę. Więcej informacji znajduje się na podstronie "Polityka prywatności".