Sterownik automatycznej skrzyni biegów CVT (722.8) B-klasa



Cena:

2600 zł

Zadzwoń - 504 102 103
 
Sprawdź możliwość naprawy

Informacje o produkcie:

Producent: Temic / Continental

Marka: Mercedes

Model: A150 A160 A170 A180 A200, W245, W246, B150, B170, B180, B200

Rok produkcji: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013

Numer seryjny: A1693700806


Opis:

Główną przyczyną awarii automatycznych skrzyń biegów są zaniedbania użytkowników. Pomijając styl jazdy, który również przyczynia się do uszkodzeń, my skupimy się na „oleju”, jak potocznie określa się hydrauliczny płyn AFT. Ma on za zadanie nie tylko smarować i chłodzić skrzynię. Odpowiedzialny jest również za sterowanie hydrauliką. Za zmianę biegów czy wysprzęglanie odpowiedzialna jest właśnie hydraulika wspomagana elektroniką. W skrzyni biegów znajduje się pompa hydrauliczna, która poprzez zawory zmienia przełożenia i wysprzęgla napęd. Wszystko pod kontrolą zaworów i czujników podłączonych do sterownika. 
Jeśli z upływem czasu w oleju znajdują się opiłki metalu czy wiórki z tarcz sprzęgłowych, nawet jeśli są mikroskopijne, zmieniają strukturę tego płynu. Zatyka on zawory, okleja czujniki. Generuje to zwiększone zapotrzebowanie na prąd, co powoduje awarię elektroniki w sterowniku skrzyni.
Urządzenie te pracuje w ciężkich warunkach, ponieważ silnik generuje drgania, zmienia temperaturę pracy, co także wpływa na uszkodzenia. 
Potrafimy usunąć takie awarie, wzmacniając te sterowniki, zapobiegając przyszłym awariom. Potrafimy także zadbać o czujniki i zawory. Nie zawsze ich wyczyszczenie pomoże, trzeba je będzie wymienić. Mamy dostęp do odpowiednich części zamiennych i mamy odpowiednią wiedzę i doświadczenie w naprawie i wymianie tych podzespołów. 
Jednakże, aby zapobiec czy jak najbardziej oddalić w czasie naprawę swojej skrzyni właściciel, musi pamiętać o terminowych wymianach oleju w swoim pojeździe. Płyn ten musi być ściśle przeznaczony do twojego typu skrzyni. 


Usterki:

Usterka może być na stałe ale najczęściej jest tak, że dopiero po nagrzaniu się skrzyni lub po przejechaniu pewnego odcinka drogi skrzynia przestaje dobrze działać.

Objawy:

  • skrzynia przechodzi w tryb awaryjny auto rusza z trzeciego biegu, gdy świeci się kontrolka „MIL”
  • usterka powoduje pojawienie się symbolu F na wyświetlaczu licznika
  • skrzynia szarpie przy włączeniu na pozycję „D” lub „R”
  • nieprawidłowa, gwałtowna zmiana biegów
  • uszkodzenie zaworów sterujących poszczególnych biegów
  • brak prędkości z czujników obrotów
  • brak komunikacji ze sterownikiem
  • brak możliwości jazdy
  • wpływ temperatury na prawidłową pracę skrzyni biegów

Błędy:

  • P1815 - Sygnał prędkości z komponentu Y3 / 9b3 (główny czujnik prędkości CVT (bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów)) jest niedostępny
  • 0722 - Sygnał prędkości z komponentu Y3 / 9b5 (wyjściowy czujnik prędkości CVT) niedostępny
  • P1826 - Sygnał prędkości z komponentu Y3 / 9b5 (wyjściowy czujnik prędkości CVT) niedostępny
  • 0793 - Sygnał prędkości z komponentu Y3 / 9b4 (wtórny czujnik prędkości CVT) niedostępny
  • P1939 - Sygnał prędkości z komponentu Y3 / 9b4 (wtórny czujnik prędkości CVT) niedostępny 
biuro@elektrobip.pl

 
ul. Pucka 41
84-240 Reda
 
+48 504 102 103
Back To Top

Ta strona wykorzystuje ciasteczka aby świadczyć jak najlepsze usługi dopasowane pod klienta. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę. Więcej informacji znajduje się na podstronie "Polityka prywatności".