Sterownik automatycznej skrzyni biegów DSG 7 DQ200 MQB



Cena:

4200 zł

Zadzwoń - 504 102 103

Informacje o produkcie:

Producent: Bosch, Continental

Marka: Audi, Skoda, Seat, Volksvagen

Model: Wiele modeli

Rok produkcji: 2003 - 2018

Numer seryjny: 0CW300045D


Opis:

Automatyczna skrzynia biegów DSG koncernu VAG, to tak naprawdę klasyczna skrzynia ze sterowaniem elektronicznym. Jej zaletą jest bardzo szybka zmiana biegów, poprzez zastosowanie dwóch zestawów sprzęgieł. Gdy samochód przyspiesza i jest np. na 2 biegu, tak naprawdę, ma już załączony 3 bieg, przełączenie przebiega więc bardzo szybko. Jaka jest przyczyna awarii tych skrzyń? Przede wszystkim zbyt mała ilość oleju. Powoduje on przegrzewanie się skrzyni, co skutkuje również uszkodzeniem elektroniki. Następną przyczyną może być niewymieniany olej. Sprzęgła pracujące na mokro wycierają powierzchnię cierną, co generuje zanieczyszczenia. Części metalowe, mimo smarowania. również tworzą mikroopiłki. Przegrzany olej także nie ma swoich prawidłowych parametrów. Pamiętajmy, że olej ten steruje także hydrauliką skrzyni. Gdy zawory sterowane są takim zużytym olejem, pracują pod większym obciążeniem. Sterownik musi podać większy prąd, który powoduje przegrzanie elektroniki.
Jeśli chcemy więc, aby skrzynia była w dobrej kondycji, przede wszystkim musimy dbać o olej, jego stan i poziom.

DSG6 DQ200 – skrzynia siedmiobiegowa. Produkowana od 2007 do chwili obecnej. Z silnikiem o pojemności od 1,0 do 1,9 litra. Jedyna skrzynia DSG w ofercie VGA z suchymi sprzęgłami. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Wersja DQ200e stosowana w hybrydach.


Usterki:

Najczęstszym zgłaszanym objawem jest całkowita utrata napędu z powodu braku możliwości wyboru biegów, co spowoduje, że kontrolka EPC pozostanie zapalona, ​​a symbole biegów będą stale migać na tablicy przyrządów. Często główny bezpiecznik 30 A zostanie przepalony, jeśli spróbujesz wymienić bezpiecznik, przepali się on ponownie, podczas gdy jednostka sterująca DSG pozostanie podłączona.

 

Jeśli spróbujesz odczytać kody usterek zapisane w sterowniku skrzyni biegów, możesz również zauważyć, że nie komunikuje się on ze skanerem diagnostycznym, uniemożliwiając odczytanie jakichkolwiek kodów usterek. Jeśli jednak jesteś w stanie komunikować się z systemem skrzyni biegów DSG, możesz mieć zapisane następujące kody usterek:

16946 / P0562 / 001378 - Niskie napięcie systemu
005636 / P1604 - wewnętrzny moduł sterujący
P189C / 006300 - Ograniczenie funkcji z powodu niewystarczającego wzrostu ciśnienia.
P17BF (06079) - Osiągnięto maksymalny limit ochrony pompy

16946 / P0562 / 001378 - System Voltage Low
005636 / P1604 - Internal Control Module
P189C / 006300 - Function Restriction Due To Insufficient Pressure Build-up.
P17BF (06079) – Pump Protection Maximum Limit Reached

biuro@elektrobip.pl

 
ul. Pucka 41
84-240 Reda
 
+48 504 102 103
Back To Top

Ta strona wykorzystuje ciasteczka aby świadczyć jak najlepsze usługi dopasowane pod klienta. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę. Więcej informacji znajduje się na podstronie "Polityka prywatności".