Sterownik automatycznej skrzyni biegów CVT A-klasa - MERCEDES (722.7)



Cena:

1900 zł

Zadzwoń - 504 102 103
 
Sprawdź możliwość naprawy

Informacje o produkcie:

Producent: Siemens

Marka: Mercedes

Model: Vaneo, A140, A160, A170, A190, A210, W168, W169, W414, A140

Rok produkcji: 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012

Numer seryjny: 5WK33049


Opis:

Główną przyczyną awarii automatycznych skrzyń biegów są zaniedbania użytkowników. Pomijając styl jazdy, który również przyczynia się do uszkodzeń, my skupimy się na „oleju”, jak potocznie określa się hydrauliczny płyn AFT. Ma on za zadanie nie tylko smarować i chłodzić skrzynię. Odpowiedzialny jest również za sterowanie hydrauliką. Za zmianę biegów czy wysprzęglanie odpowiedzialna jest właśnie hydraulika wspomagana elektroniką. W skrzyni biegów znajduje się pompa hydrauliczna, która poprzez zawory zmienia przełożenia i wysprzęgla napęd. Wszystko pod kontrolą zaworów i czujników podłączonych do sterownika.

Jeśli z upływem czasu w oleju znajdują się opiłki metalu czy wiórki z tarcz sprzęgłowych, nawet jeśli są mikroskopijne, zmieniają strukturę tego płynu. Zatyka on zawory, okleja czujniki. Generuje to zwiększone zapotrzebowanie na prąd, co powoduje awarię elektroniki w sterowniku skrzyni.

Urządzenie te pracuje w ciężkich warunkach, ponieważ silnik generuje drgania, zmienia temperaturę pracy, co także wpływa na uszkodzenia.

Potrafimy usunąć takie awarie, wzmacniając te sterowniki, zapobiegając przyszłym awariom. Potrafimy także zadbać o czujniki i zawory. Nie zawsze ich wyczyszczenie pomoże, trzeba je będzie wymienić. Mamy dostęp do odpowiednich części zamiennych i mamy odpowiednią wiedzę i doświadczenie w naprawie i wymianie tych podzespołów.

Jednakże, aby zapobiec czy jak najbardziej oddalić w czasie naprawę swojej skrzyni właściciel, musi pamiętać o terminowych wymianach oleju w swoim pojeździe. Płyn ten musi być ściśle przeznaczony do twojego typu skrzyni.


Usterki:

Usterka sterownika skrzyni biegów w Mercedesie A czy B klasy jest częstą przyczyną problemów z skrzynią. Skrzynia szarpie zmienia gwałtownie biegi i wchodzi w tryb awaryjny. Często usterka występuje na rozgrzanym silniku skrzynia wchodzi w tryb awaryjny a na wyświetlaczu pojawia się „F”. Na szczęście może to być tylko naprawa sterownika nie naprawa całej skrzyni co daje nadzieje na mniejszy wydatek by mieć sprawne auto.

Objawy:

  • Zapala się kontrolka F skrzynia w trybie awaryjnym
  • Problem z skrzynią po rozgrzaniu silnika
  • Auto szarpie, zmienia biegi – wyrzuca

Błędy:

  • Zapala się kontrolka F skrzynia w trybie awaryjnym
  • Problem z skrzynią po rozgrzaniu silnika
  • Zgłasza błędy zaworu
  • Auto szarpie, zmienia biegi – wyrzuca
  • Brak komunikacji z sterownikiem
  • Błąd wybieraka biegów – lewarka / dźwigni zmiany biegów
  • Błąd czujnika prędkości obrotów, czujnika turbiny
  • P2030 – zły / brak sygnału CAN z jednostki N15/5
  • P2030 – brak sygnału bądź błędy N15/5 (sterownie wybierakiem biegów) kontrolera BUS
  • P2031 – zły / brak sygnału CAN z jednostki N80
  • P2031 – brak sygnału bądź błędy N15/5 kontrolera BUS
  • P2211 – dźwignia wybieraka biegów ustawiona w pozycji pośredniej
  • P2212 – wybierak w nieznanej pozycji – usterka sporadyczna
  • P2318 – problemy z komunikacją CAN z komputerem N15/5 sterownik wybieraka biegów
  • P2318 – jeden bądź więcej wiadomości z kontrolera N15/5 jest nieodczytywana przez magistralę CAN
  • P2338 – sygnał CAN z modułu N15/5 jest niewłaściwy
biuro@elektrobip.pl

 
ul. Pucka 41
84-240 Reda
 
+48 504 102 103
Back To Top

Ta strona wykorzystuje ciasteczka aby świadczyć jak najlepsze usługi dopasowane pod klienta. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę. Więcej informacji znajduje się na podstronie "Polityka prywatności".