Sterownik pompy wtryskowej możemy przetestować bezpłatnie na naszym stanowisku. Jest to hamownia z silnikiem Opla 1.7 Isuzu przygotowanym w taki sposób, że jesteśmy w stanie sprawdzić poprawność działania sterownika na zimno jak i po nagrzaniu. Nagrzany do 120o C sterownik pompy uderzany jest dodatkowo młotkiem aby mieć pewność jego poprawnego działania w każdych warunkach.

Zanim zdecydujesz się wysłać sterownik do nas możesz też samemu wykonać szereg czynności, które pozwolą upewnić się, co jest przyczyną awarii:

  1. Najpierw należy podłączyć auto pod komputer i odczytać błędy zapamiętane w sterowniku silnika. Nie ma możliwośći połączenia się ze sterownikiem pompy. Test wykonuje sterownik silnika i w oparciu o te wyniki generowane są błędy sterownika pompy. Najczęściej odczytamy błąd p0251, w przypadku gdy auto nie odpala. Czasami błąd ten wyskakuje po dłuższym kręceniu rozrusznikiem.
  2. Podjemy łatwopalną mieszankę bespośrednio w dolot kolektora - samostart, plack lub inny łatwopalny aerozol i kręcimy rozrusznikiem. Jeśli silnik odpala na chwilę, to znaczy że nie jest to problem sterownika silnika tylko raczej właśnie sterownika pompy lub samego zaworu przelewowego.
  3. Wizualna ocena czy filtr paliwa jest pusty czy pełny - daje to pogląd o tym czy pompa zaciąga paliwo
  4. Schłodzenie sterownika. W efekcie uszkodzenia sterownika usterka często pojawia się po nagrzaniu silnika. Jeśli schłodzenie sterownika, na przykład sprężonym powietrzem, pozwala na uruchomienie silnika szybciej, niż gdybyśmy go nie schładzali, to świadczy to o tym że sterownik jest uszkodzony i mozna go wysłać do serwisu.
  5. Wysterowanie zaworu przelewowego - tutaj uwaga bo nie każdy powinien to robić. Jako specjaliści w naprawie elektroniki samochodowej odradzamy tego typu test. Opisuję go ponieważ często klienci dzwoniący do nas mówią że sami to robili lub mechanik to zrobił. Chodzi o podanie napięcia na zawór SPV bezpośrednio z akumulatora. W ten sposób o ile nie uszkodzi się zaworu mozna wysterować zawór i auto potrafi odpalić. Natomiast jak wspomniałem odradzam tym bardziej, że są inne łatwiejsze sposoby diagnozy tego sterownika.
  6. Stukanie w obudowę - Jedna osoba kręci rozrusznikiem a druga uderza w sterownik najlepiej odkręcony by siła uderzenia była większa. Należy uderzać szybko i energicznie uważając na wysokie napięcie wychpdzące z sterownika pompy właśnie na zawór. Próby takie wykonujemy tylko po to by sie upewnic czy jest jakaś reakcja. Należy mieć świadomość, że gdy robimy coś takiego w sterowniku płyta główna wygrzewa się jeszcze bardziej i dochodzi iskrzenie wewnątrz. Więc tylko tyle aby sie dowiedzieć jak reaguje by za bardzo złacza na płycie się nie zwęgliły

Dlaczego my

Naprawa w Elektro-BIP


Gwarancja i pewne działanie

Przetestowany na samochodzie

Sterownik dopasowany do Twojego Auta

Opcja wzmocnienia konstrukcji sterownika



Sterownik z innego źródła


Brak gwarancji lub rozruchowa

Dodatkowe koszty programowania

Sterownik uszkodzony lub z ukryta wadą

Słaba konstrukcja; z czasem wystąpią usterki

Dobrze wiedzieć

NAJCZEŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA


1

Aby rozmowa z elektronikiem była konkretna i owocna przygotuj przed rozmową informacje takie jak:

        - rocznik auta, Model numer części w sprawie której dzwonisz.

        - kody usterek zapamiętane w pamięci sterownika oraz ich opis.

        - czy auto posiada instalacje gazową?

        - kiedy występuje usterka? Czy jest na stałe

        - jak doszło do usterki? a może kupiłeś auto z usterką?

Jeśli nie posiadasz wszystkich informacji – zadzwoń i sprawdź czy to co wiesz wystarczy aby sklasyfikować Twoją część do wysłania do naprawy.

1

Naprawa zajmuje średnio 2 dni robocze do tego dochodzi czas na przesyłki natomiast są naprawy, które można załatwić z dnia na dzień lub na miejscu od ręki. Wybór programu wymiany, który jest dostępny dla wybranych sterowników przyspiesza załatwienie sprawy i tak; jeśli chodzi o wysyłkę – odsyłamy zaprogramowaną część następnego dnia. W przypadku wizyty osobistej program wymiany zrealizować można w ciągu 1-3h zależnie od czasu programowania danej części. Jeśli część nie wymaga programowania to sprawę załatwiamy w kilka minut. Są przypadki napraw bardziej wymagających gdzie czas realizacji może przedłużyć się o 1-2 dni – na przykład w przypadku gdy niezbędne są dodatkowe testy sprzętu lub czekamy na zamówioną niestandardową część niezbędną do naprawy.

1

Jeśli twoja część znajduje się w naszej ofercie to podczas rozmowy z elektronikiem będzie można ustalić czy dana część kwalifikuje się by wysłać ja do nas. Wstępnie sam na podstawie opisu usterek na stronie poświęconej naprawie twojego sterownika lub innej części możesz określić czy to co dzieje się z Twoim autem pokrywa się z objawami opisanymi na naszej stronie. To czy dany sterownik lub pompę czy nastawnik da się naprawić możemy zagwarantować dopiero po otwarciu sterownika i dokonaniu pomiarów. Są usterki, które znamy bardzo dobrze i już podczas rozmowy możemy określić jaka jest skuteczność takiej naprawy i czego można się spodziewać.

1

Gdy już wiesz gdzie wysłać elektronikę samochodową do naprawy pozostaje ją zapakować i wysłać. Do paczki dołącz adres zwrotny nr telefonu oraz opis usterki. Kuriera zamówisz na stronie kurjerzy.pl oraz furgonetka.pl 

       Na szczególna uwagę zasługuje pakowanie mechatroniki i sterownika automatycznej skrzyni biegów gdzie należy dodatkowo zabezpieczyć część by dotarła do naprawy w całości.

        

1

Na pytanie czy warto kupić sterownik używany odpowiadamy tak - to zależy od modelu danego sterownika. 

          Warto zakupić sterownik używany w przypadku gdy jest to rodzaj sterownika, który rzadko się psuje. Jeśli nie możesz znaleźć naprawy swojego sterownika to najprawdopodobniej takie sterowniki się nie uszkadzają za często i na rynku wtórnym znajdziesz mnóstwo ofert w niskich cenach. Gdy wpiszesz numery swojego sterownika w wyszukiwarce to znajdziesz sterowniki używane w atrakcyjnej cenie. Taki zakup obarczony jest małym ryzykiem zakupu uszkodzonej części.

              Zupełnie inna jest sytuacja gdy mamy do czynienia z sterownikiem, który bardzo często się psuje. Powiedzenie "ten typ tak ma" można użyć do wielu rodzajów notorycznie psujących się części samochodowych. Zakup takiego sterownika lub części stanowczo odradzamy. Po to jest Elektro-bip, żeby wyjaśnić kiedy warto kupić sterownik używany a kiedy skorzystać z naprawy lub wymiany sterownika na wzmacniany. Kupując używany sterownik trzeba go programować a większość elektroników robi to źle bo programują tylko immobilizer a program sterujący jest od poprzedniego auta co może być przyczyna nawet późniejszego złomowania auta bo coś się dzieje a błędów nie zgłasza. Sterowniki takie mogą być uszkodzone co okaże się dopiero po zaprogramowaniu co wiąże się z poniesieniem kosztów i trzeba szukać kolejnego sterownika. 

1

Opracowywane przez lata technologie wzmacniania sterowników zwiększają ich żywotność. Rodzaj zastosowanego wzmocnienia zależy od rodzaju sterownika. Sterownik który ma wzmocnioną w Elektro-bip konstrukcję jest odporniejszy na działanie temperatury i jest w stanie znieść większe obciążenia prądowe. W przypadku wymiany cyny stosujemy cynę która topnieje nie w 170 a w 240 stopniach co znacznie poprawia trwałość sterownika. Wzmocnienie jednego z sterowników opisuje dokładnie jeden z naszych artykułów w bazie wiedzy.

1

Tak, możesz zaoszczędzić czas i pieniądze i większość naprawianych przez nas części wymontujesz samemu. Elektro-bip stworzył filmy z instrukcjami demontażu znajdują się one w dziale wiki oraz na stronie o naprawie danej części. Wybierz z menu jakie masz auto i sprawdź czy jest film instruktażowy jak wymontować daną część.

1

Naprawa w Elektro-bip zawsze się opłaca. Nasz cennik skonstuowany jest tak, by dla znanych usterek można było podać cenę naprawy z góry a dla innych przypadków dokładna wycena następuje po oględzinach u elektronika. U nas do momentu wyceny nic nie płacisz. Biorąc pod uwagę testowanie, programowanie, wzmacnianie, najwyższą jakość wykonania i gwarancję masz pewność że cena którą zapłacisz w Elektro-Bip jest najkorzystniejsza. Kombinowanie dookoła zazwyczaj wychodzi drożej i dłużej niż naprawa w Elektro-Bip.

1

Nie, spokojnie możesz odłączyć sterownik bez utraty programu, ustawień lub immobilizera. W niektórych tylko systemach Abs może być konieczne wykonanie nastaw podstawowych lub kodowania wersji. Takie procedury wykonuje się testerem diagnostycznym.


Powiązane artykuły

Powiązane wideo


  • Komputer pompy silnika Opel 1.7 Isuzu

    Najpewniejszą metodą sprawdzenia sterownika pompy od Opla z silnikiem 1,7 Isuzu jest założenie go na inne auto – jeśli nie masz takiej możliwości - wyślij sterownik do nas, sprawdzimy go.

  • Porady jak wymontować sterownik pompy wtryskowej Opel 1.7

    Film przedstawia jak w własnym zakresie zdemontować sterownik pompy wtryskowej w Oplu z silnikiem 1.7 ISUZU.

  • Dlaczego się psuje sterownik pompy paliwa Opel 1.7 Isuzu

    Zadaniem tego modułu jest sterowanie elektrozaworami na pompie, które z czasem od zanieczyszczonego paliwa ulegają zabrudzeniu. Takie brudne zawory pomimo że dawkują prawidłowo chodzą ciężej i generują nieplanowane przeciążenie w obwodach sterownika.

Trzy kroki do szybkiej naprawy

Zobacz jakie to proste!



01

ZAMAWIASZ


Zamówienie usługi

Zadzwoń do nas, lub zamów rozmowę by poznać koszty, zasady i czas realizacji, które są różne w zależności od rodzaju obsługiwanego (lub zakupowanego) sprzętu. Następnie otwórz proste zamówienie - przycisk "zamów"



02

NAPRAWIAMY


Część w naprawie

Po otrzymaniu przesyłki działamy według ustaleń telefonicznych. Przebieg naprawy sprawdzisz w zakładce kontakt - przycisk "sprawdź status naprawy". Otrzymasz sms potwierdzający, że już zajmujemy się Twoją sprawą.



03

SPRAWNE AUTO


Wysyłka zwrotna / Odbiór części

Odbierasz sprawną część i znów cieszysz się sprawnym autem. Za naprawę zapłacisz kurierowi przy odbiorze części. W przesyłce znajdują się gwarancja i faktura lub paragon. O wysyłce przedzimy Cię smsem z nr listu przewozowego kuriera DPD.

Forum

Kryzys półprzewodnikowy w branży motoryzacyjnej

k.mielewczyk

Rozmawiamy na temat przyszłości motoryzacji i dotychczasowym zużyciu elektroniki do produkcji pojazdów.

Napisany: 2021-10-09 10:15:48


Dodaj odpowiedź

Opinie Naszych Klientów

Opinie naszych klientów w Elektro-BIP


 
ul. Pucka 41
84-240 Reda
 
+48 504 102 103

Zamów rozmowę

Back To Top

Ta strona wykorzystuje ciasteczka aby świadczyć jak najlepsze usługi dopasowane pod klienta. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę. Więcej informacji znajduje się na podstronie "Polityka prywatności".