Od lat zajmujemy się naprawą i wzmacnianiem sterowników pompy do Opli.
Dzięki wzmocnieniu Twój sterownik wytrzyma o wiele więcej.

 

Sterowniki silnika ACDelco montowane w Oplu często ulegają awarii. Na tej stronie dowiesz się co robić by naprawić sterownik, sprawdzić go lub wymienić na wzmacniany.

 

Informacje o sterowniku:

Producent: Delphi Delco Elektronics System

Symbole: HSFI 2.1, HSFI 2.5, HSFI 2.2, HSFI 2.4, HSFI 2.0, HSFI 2.6

Marka: Opel

Model: Zafira A

Rok produkcji: 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007

Oznaczenie silnika: Z16XE, Z16SE, Z14XE, Z16XEP, Z16CNG, Y16XE

Pojemność silnika: 1.6L i 1.4L, 1.6L 16V, 1.6L 8V, 1.4L 16V

Numery katalogowe: 12237450 DXKB, 12230554 FBLY, 12214830 DXBC, 12242000 DZJN, 12214820 DWLZ, 12214820 DXBD, 12245500 DYBY, 12237460 DXKC, 12211330 DYCA, 12211330 DWWD, 12249831 FBLZ, 12249831 DZKR, 12242010 DTXX, 12223640 DUZZ, 09353489 DMKP, 09353489 DPAB, 12242020 DXMJ, 12214860 DNHM, 12214850 DNHL, 09353509 DJTY, 09353509 DRTJ, 09364499 DJTW, 24463784 DNJX, 12223650 DSBH, 09353459 DLSP, 09353469 DJTT, 09353479 DPAA, 09353479 DJTU, 09353529 DBPB, 09353529 DASB, 09364479 DBPA, 09364479 DASA, 12214810, 09391340, 12214840

 

 

Objawy:

  • Silnik gaśnie samoczynnie
  • Silnik nie reaguje na wciśnięcie pedału gazu
  • Silnik pracuje nierówno
  • Komputer wskazuje awarie przepustnicy
  • Silnik przechodzi do trybu awaryjnego
  • Brak wyzwalania cewki zapłonowej
  • Brak sterowania dyszami wtryskowymi
  • Brak sterowania siłownikiem biegu jałowego
  • Brak komunikacji CAN BUS
  • Brak możliwości komunikacji z jednostką sterującą (sterownikiem silnika)
  • Silnik pracuje nieprzerwanie na trzech cylindrach itp. 
  • Zapala się lampka kontrolna CHECK ENGINE

Błędy:

  • P0105 - Za niskie napięcie czujnika ciśnienia kolektora
  • P0201 - Zwarcie / przerwanie obwodu wtryskiwacza 1
  • P0202 - Zwarcie / przerwanie obwodu wtryskiwacza 2
  • P0203 - Zwarcie / przerwanie obwodu wtryskiwacza 3
  • P0204 - Zwarcie / przerwanie obwodu wtryskiwacza 4
  • P0220 - Obwód czujnika 2 potencjometru przepustnicy za wysokie napięcie
  • P0230 - Napięcie obwodu przekaźnika pompy paliwa za wysokie / usterka styku / otwarty
  • P1482 - Sygnał obwodu przekaźnika 2 wentylatora za mały / otwarty
  • P1483 - Sygnał obwodu przekaźnika 3 wentylatora za mały / otwarty
  • P1550 - Elektroniczny nastawnik przepustnicy zmniejszony wydajność E-gaz w trybie awaryjnym, ograniczona wydajność
  • P0325 - Czujnik stukowy - Awaria obwodu (Bank 1 lub pojedynczy czujnik)
  • C0256 - Usterka redukcji momentu obrotowego silnika
  • P0340 - Uszkodzony czujnik wałka rozrządu
  • P0351 - Napięcie cewki zapłonowej A za niskie
  • P0351 - Napięcie cewki zapłonowej A za wysokie
  • P0352 - Napięcie cewki zapłonowej B za niskie
  • P0352 - Napięcie cewki zapłonowej B za wysokie
  • P0335 - Uszkodzony czujnik wału korbowego
  • P1120 - Za wysoki sygnał czujnika 1 pedału przyspieszenia
  • P1120 - Za niski sygnał czujnika pedału przyspieszenia 1
  • P1120 - Czujniki pedału przyspieszenia 1 i 2: różne wartości
  • P1122 - Za wysoki sygnał czujnika 2 pedału przyspieszenia
  • P1122 - Za niski sygnał czujnika 2 pedału przyspieszenia
  • P0100 - Zbyt wysoki sygnał z przepływomierza / masy powietrza
  • P0100 - Za mały sygnał z przepływomierza / masy powietrza
  • P0110 - Za wysokie napięcie czujnika temperatury powietrza dolotowego
  • P0110 - Za niskie napięcie czujnika temperatury powietrza dolotowego
  • P0115 - Sygnał temperatury płynu chłodzącego silnik za wysoki
  • P0115 - Sygnał temperatury płynu chłodzącego silnik za mały
  • P0115 - Awaria czujnika temperatury płynu chłodzącego silnik
  • P0120 - Za wysokie napięcie w obwodzie czujnika potencjometru przepustnicy 1
  • P0120 - Niskie napięcie w obwodzie czujnika 1 potencjometru przepustnicy
  • P0120 - Potencjometry przepustnicy 1 i 2: różne wartości 

 

   

Bardzo mi się spieszy - co teraz?

Jeśli nie możesz czekać na naprawę, lub ze względu na wewnętrzny stan urządzenia naprawa jest nieopłacalna, zaproponujemy Tobie zakup urządzenia już zregenerowanego - dzięki temu nawet już następnego dnia samochód odzyska sprawność. 

Dlaczego my

Naprawa w Elektro-bip


Gwarancja i pewne działanie

Przetestowany na samochodzie

Sterownik dopasowany do Twojego Auta

Opcja wzmocnienia konstrukcji sterownika



Sterownik z innego źródła


Brak gwarancji lub rozruchowa

Dodatkowe koszty programowania

Sterownik uszkodzony lub z ukryta wadą

Słaba konstrukcja; z czasem wystąpią usterki

Dobrze wiedzieć

NAJCZEŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA


Aby rozmowa z elektronikiem była konkretna i owocna przygotuj przed rozmową informacje takie jak:

        - rocznik auta, Model numer części w sprawie której dzwonisz.

        - kody usterek zapamiętane w pamięci sterownika oraz ich opis.

        - czy auto posiada instalacje gazową?

        - kiedy występuje usterka? Czy jest na stałe

        - jak doszło do usterki? a może kupiłeś auto z usterką?

Jeśli nie posiadasz wszystkich informacji – zadzwoń i sprawdź czy to co wiesz wystarczy aby sklasyfikować Twoją część do wysłania do naprawy.

Naprawa zajmuje średnio 2 dni robocze do tego dochodzi czas na przesyłki natomiast są naprawy, które można załatwić z dnia na dzień lub na miejscu od ręki. Wybór programu wymiany, który jest dostępny dla wybranych sterowników przyspiesza załatwienie sprawy i tak; jeśli chodzi o wysyłkę – odsyłamy zaprogramowaną część następnego dnia. W przypadku wizyty osobistej program wymiany zrealizować można w ciągu 1-3h zależnie od czasu programowania danej części. Jeśli część nie wymaga programowania to sprawę załatwiamy w kilka minut. Są przypadki napraw bardziej wymagających gdzie czas realizacji może przedłużyć się o 1-2 dni – na przykład w przypadku gdy niezbędne są dodatkowe testy sprzętu lub czekamy na zamówioną niestandardową część niezbędną do naprawy.

Jeśli twoja część znajduje się w naszej ofercie to podczas rozmowy z elektronikiem będzie można ustalić czy dana część kwalifikuje się by wysłać ja do nas. Wstępnie sam na podstawie opisu usterek na stronie poświęconej naprawie twojego sterownika lub innej części możesz określić czy to co dzieje się z Twoim autem pokrywa się z objawami opisanymi na naszej stronie. To czy dany sterownik lub pompę czy nastawnik da się naprawić możemy zagwarantować dopiero po otwarciu sterownika i dokonaniu pomiarów. Są usterki, które znamy bardzo dobrze i już podczas rozmowy możemy określić jaka jest skuteczność takiej naprawy i czego można się spodziewać.

Gdy już wiesz gdzie wysłać elektronikę samochodową do naprawy pozostaje ją zapakować i wysłać. Do paczki dołącz adres zwrotny nr telefonu oraz opis usterki. Kuriera zamówisz na stronie kurjerzy.pl oraz furgonetka.pl 

       Na szczególna uwagę zasługuje pakowanie mechatroniki i sterownika automatycznej skrzyni biegów gdzie należy dodatkowo zabezpieczyć część by dotarła do naprawy w całości.

        

Na pytanie czy warto kupić sterownik używany odpowiadamy tak - to zależy od modelu danego sterownika. 

          Warto zakupić sterownik używany w przypadku gdy jest to rodzaj sterownika, który rzadko się psuje. Jeśli nie możesz znaleźć naprawy swojego sterownika to najprawdopodobniej takie sterowniki się nie uszkadzają za często i na rynku wtórnym znajdziesz mnóstwo ofert w niskich cenach. Gdy wpiszesz numery swojego sterownika w wyszukiwarce to znajdziesz sterowniki używane w atrakcyjnej cenie. Taki zakup obarczony jest małym ryzykiem zakupu uszkodzonej części.

              Zupełnie inna jest sytuacja gdy mamy do czynienia z sterownikiem, który bardzo często się psuje. Powiedzenie "ten typ tak ma" można użyć do wielu rodzajów notorycznie psujących się części samochodowych. Zakup takiego sterownika lub części stanowczo odradzamy. Po to jest Elektro-bip, żeby wyjaśnić kiedy warto kupić sterownik używany a kiedy skorzystać z naprawy lub wymiany sterownika na wzmacniany. Kupując używany sterownik trzeba go programować a większość elektroników robi to źle bo programują tylko immobilizer a program sterujący jest od poprzedniego auta co może być przyczyna nawet późniejszego złomowania auta bo coś się dzieje a błędów nie zgłasza. Sterowniki takie mogą być uszkodzone co okaże się dopiero po zaprogramowaniu co wiąże się z poniesieniem kosztów i trzeba szukać kolejnego sterownika. 

Opracowywane przez lata technologie wzmacniania sterowników zwiększają ich żywotność. Rodzaj zastosowanego wzmocnienia zależy od rodzaju sterownika. Sterownik który ma wzmocnioną w Elektro-bip konstrukcję jest odporniejszy na działanie temperatury i jest w stanie znieść większe obciążenia prądowe. W przypadku wymiany cyny stosujemy cynę która topnieje nie w 170 a w 240 stopniach co znacznie poprawia trwałość sterownika. Wzmocnienie jednego z sterowników opisuje dokładnie jeden z naszych artykułów w bazie wiedzy.

Tak, możesz zaoszczędzić czas i pieniądze i większość naprawianych przez nas części wymontujesz samemu. Elektro-bip stworzył filmy z instrukcjami demontażu znajdują się one w dziale wiki oraz na stronie o naprawie danej części. Wybierz z menu jakie masz auto i sprawdź czy jest film instruktażowy jak wymontować daną część.

Naprawa w Elektro-bip zawsze się opłaca. Nasz cennik skonstuowany jest tak, by dla znanych usterek można było podać cenę naprawy z góry a dla innych przypadków dokładna wycena następuje po oględzinach u elektronika. U nas do momentu wyceny nic nie płacisz. Biorąc pod uwagę testowanie, programowanie, wzmacnianie, najwyższą jakość wykonania i gwarancję masz pewność że cena którą zapłacisz w Elektro-Bip jest najkorzystniejsza. Kombinowanie dookoła zazwyczaj wychodzi drożej i dłużej niż naprawa w Elektro-Bip.

Nie, spokojnie możesz odłączyć sterownik bez utraty programu, ustawień lub immobilizera. W niektórych tylko systemach Abs może być konieczne wykonanie nastaw podstawowych lub kodowania wersji. Takie procedury wykonuje się testerem diagnostycznym.


Powiązane wideo


  • Obejrzyj film i sprawdź czy Twój sterownik jest uszkodzony

    Dzięki temu filmowi dowiesz się jakie są najpopularniejsze usterki sterownika silnika Delco Delphi 1.4 i 1.6. Stwierdzić że sterownik jest uszkodzony można na wiele sposobów najczęściej podłącza się do auta tester diagnostyczny i odczytuje błędy sterownika silnika. Inna metoda odczytania błędów bez konieczności używania testera czyli darmowa to odczyt błędów za pomocą kontrolki silnika check. Kontrolka serwisowa silnika pulsuje czy też mruga co odpowiada danemu numerowi błędu. Można też zadzwonić do naszego elektronika i na podstawie opisu usterki wywnioskować czy dany sterownik silnika warto wysłać do naprawy.

  • Wymontuj sterownik za darmo – czyli samemu

    Zaoszczędzisz w ten sposób pieniądze, które wydałbyś na montaż i demontaż sterownika silnika w warsztacie. Sterownik silnika w Oplach z silnikiem Isuzu 1.7 dti di znajduje się u góry na środku silnika co znacznie ułatwia jego zdemontowanie. Obejrzyj film i dowiedz się jakie narzędzia będą potrzebne do odkręcenia sterownika silnika i na co zwrócić uwagę przy jego demontażu. To czy sterownik jest łatwo wyciągnąć zależy od modelu auta .Na przykład sterownik silnika w modelu Astra g 1.7 isuzu jest wymontować o wiele łatwiej niż w Corsie c 1.7 dti di natomiast w Merivie z tym samym silnikiem 1.7 Isuzu sterownik silnika wymontować jest najtrudniej z powodu małej klapy silnika. Komputer silnika isuzu 1.7 przykręcony jest na 4 śrubki jak również do odpięcia mamy dwie wtyczki czynności te wykonujemy na wyłączonym zapłonie – a więc rękawy w górę i do dzieła!

  • Jazda testowa – test sterownika na silniku

    Czy sterownik długo wytrzyma?, czy jest na pewno uszkodzony? cz też problem jest gdzie indziej… Test sterownika podczas pracy na silniku pozwala rozwiać wszelkie wątpliwości. Dzięki takiemu testowi potwierdzamy sprawność wszystkich obwodów gdyż na czas testu wgrywany jest program ogólny – testowy pozwalający na przetestowanie nawet tych nieużywanych w danym aucie obwodów. Większość usterek można wykryć badając sterownik na urządzeniach pomiarowych co następuje zaraz po otwarciu sterownika.Komputer silnika 1.7 isuzu może wykazywać usterkę dopiero po nagrzaniu silnika, nasz test to przewiduje i zapewniamy sterownikowi bardzo wysoką temperaturę pracy w trakcie badania jego parametrów – zobacz sam.

Trzy kroki do szybkiej naprawy

Zobacz jakie to proste!



01

ZAMAWIASZ


Zamówienie usługi

Zamów naprawę korzystając z formularza lub zadzwoń do nas. Aby ustalić czy daną część naprawiamy skorzystaj z wyboru naprawy lub modelu pojazdu. Na stronie naprawy znajdziesz możliwe usterki i pomocne instrukcje oraz dedykowany do twojej naprawy formularz



02

NAPRAWIAMY


Część w naprawie

Gdy już otrzymamy część kontaktujemy się z Tobą po wykonaniu wstępnej weryfikacji i wyceny. Wspólnie ustalamy optymalne rozwiązanie zależnie od zgłaszanego problemu.



03

SPRAWNE AUTO


Wysyłka zwrotna / Odbiór części

Odbierasz sprawną część i znów cieszysz się sprawnym autem. Za naprawę zapłacisz kurierowi przy odbiorze części. W przesyłce znajdują się gwarancja i faktura lub paragon

Dane samochodu

Dane usługi

Dane osobowe

Wysyłka


Dane samochodu

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane

Opinie Naszych Klientów

biuro@elektrobip.pl

 
ul. Pucka 41
84-240 Reda
 
+48 504 102 103
Back To Top

Ta strona wykorzystuje ciasteczka aby świadczyć jak najlepsze usługi dopasowane pod klienta. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę. Więcej informacji znajduje się na podstronie "Polityka prywatności".