Jak zapobiec ponownej awarii sterownika pompy wtryskowej DENSO ISUZU 1.7 w Oplu Astrze, Corsie, Combo, Merivie i Agili 1.7

Twój opel zgłasza błąd P0251? Zamówiłeś lub planujesz zamówić naprawę sterownika pompy wtryskowej Denso ISUZU 1.7 w Oplu? Chcesz, by naprawiony sterownik długo pracował bezawaryjnie? Właśnie z myślą o Tobie powstał film, który pomoże Ci usunąć najczęstszą przyczynę awarii. Jest on dostępny na naszym kanale w serwisie Youtube pod tym linkiem:

https://youtu.be/otKjfI9_7Fw

Z jego treścią możesz zapoznać się także czytając ten artykuł.

obracająca się pompa wtryskowa Denso ISUZU 1.7, montowana w samochodach Opel
Pompa wtryskowa Denso ISUZU 1.7, montowana w oplach z silnikiem diesla 1.7

 

Dlaczego awaria ISUZU 1.7 powraca?

Powracający błąd P0251 i awaria sterownika pompy wtryskowej Denso ISUZU 1.7 to zmora właścicieli opli. Pompa ta zamontowana jest w kilku modelach tej marki z silnikami diesla o pojemności 1.7. Mowa o Astrze, Corsie, Combo, Merivie i Agili z roczników 2000-2006. Pompa zużywa się w charakterystyczny sposób. Jej najsłabszy element – zawór przelewowy SPV z czasem traci szczelność. Wyciek paliwa jest niewielki. Nie wpływa na osiągi silnika czy komfort jazdy. Kierowca w żaden sposób nie odczuwa skutków usterki, czego nie można powiedzieć o sterowniku pompy. Utrzymanie wymaganych parametrów wtrysku wymaga od sterownika dodatkowej pracy. Przez jakiś czas wytrzymuje on to obciążenie, jego zużycie nabiera jednak tempa. Jest to typowy przykład sytuacji, w której szwankuje mechanika, cierpi zaś elektronika. To właśnie zużycie płyty głównej sterownika jest pierwszym odczuwalnym następstwem usterki pompy wtryskowej ISUZU 1.7. 

 

ujęcia spod mikroskopu - zawór przelewowy SPV wymontowany z pompy wtryskowej Denso ISUZU 1.7 - zbliżenie rysy powstałej w wyniku procesu zużywania się zaworu
Zawór przelewowy SPV słaby element pompy Denso ISUZU 1.7


Tak zużywa się zawór SPV. Na dolnym zdjęciu widoczna rysa na pierścieniu miejsce nieszczelności.

 

Sterownik pompy wtryskowej Denso ISUZU 1.7
Sterownik pompy wtryskowej Denso ISUZU 1.7 jego awaria to często skutek nieszczelności zaworu SPV w pompie.

 

Wielu właścicieli opli awarię sterownika uznaje za przyczynę a nie skutek problemów. Zwykle do naprawy oddaje tylko sterownik. Niestety, naprawa samego sterownika to rozwiązanie tymczasowe. Usterka powraca. Sterownik znów trafia na pulpit elektronika z żądaniem naprawy gwarancyjnej. A przecież nie elektronik tu zawinił.

 

Jak nie dopuścić do ponownej usterki?

Najprostszym i jedynym rozwiązaniem problemu jest połączenie naprawy sterownika pompy z wymianą zaworu SPV w pompie. Na szczęście jest to element łatwo dostępny w samochodzie. Jego wymiana nie wymaga demontażu pompy. Ważne jest jednak, by w miejsce starego, zużytego zaworu zamontować nowy lub zregenerowany. Każdy używany zawór jest w jakimś stopniu nieszczelny lub bliski utraty szczelności. Kupno używki to proszenie się o dalsze problemy.

 

Na pierwszym planie zawór SPV, wymontowany z pompy ISUZU 1.7. Pod zaworem uszczelka. W tle pompa. Strzałka wskazuje umiejscowienie zaworu w pompie.
Uszkodzony zawór SPV należy wykręcić z gniazda w pompie i wymienić na nowy lub zregenerowany. Uważać przy tym trzeba, by nie zgubić uszczelki pod zaworem. Bez niej pompa nie będzie w pełni sprawna.

 

Co oprócz wymiany zaworu SPV?

Wymiana zaworu SPV to nie wszystko. Problemem obciążającym sterownik jest też zanieczyszczenie pompy. Aby cieszyć się bezproblemową jazdą po naprawie sterownika, należy wyczyścić gniazdo zaworu SPV oraz zawory na zasilaniu i wylocie z pompy. Rozebranie tych elementów nie jest skomplikowane. Przy okazji warto skontrolować stan ich uszczelek.

 

Pompa Wtryskowa ISUZU 1.7 - umiejscowienie zaworu na zasilaniu
Umiejscowienie zaworu na zasilaniu pompy

 

Rozkręcony zawór na zasilaniau pompy ISUZU 1.7
Zawór na zasilaniu pompy po rozkręceniu

 

 

Zbliżenie zaworu zasilającego pompy ISUZU 1.7 - widać drobinki zanieczyszczeń
Nawet pozornie czysty zawór zanieczyszczony jest cząstkami stałymi pochodzącymi z paliwa.

Zawór na wylocie pompy ISUZU 1.7 - umiejscowienie
Umiejscowienie zaworu na wylocie pompy ISUZU 1.7

 

Zawór na wylocie pompy ISUZU 1.7 po rozkręceniu
Zawór na wylocie pompy po rozkręceniu

 

W pełni sprawna i wyczyszczona pompa wtryskowa Denso ISUZU 1.7 jest najlepszą gwarancją długiego, bezawaryjnego działania jej sterownika.

 

strona naprawy sterownika pompy wtryskowej Denso ISUZU 1.7:

https://elektrobip.pl/usluga-1138