Twój opel zgłasza błąd P0251? Zamówiłeś lub planujesz zamówić naprawę sterownika pompy wtryskowej Denso ISUZU 1.7 w Oplu? Chcesz, by naprawiony sterownik długo pracował bezawaryjnie? Właśnie z myślą o Tobie powstał film, który pomoże Ci usunąć najczęstszą przyczynę awarii. Jest on dostępny na naszym kanale w serwisie Youtube pod tym linkiem:
Z jego treścią możesz zapoznać się także czytając ten artykuł.
Dlaczego awaria ISUZU 1.7 powraca?
Powracający błąd P0251 i awaria sterownika pompy wtryskowej Denso ISUZU 1.7 to zmora właścicieli opli. Pompa ta zamontowana jest w kilku modelach tej marki z silnikami diesla o pojemności 1.7. Mowa o Astrze, Corsie, Combo, Merivie i Agili z roczników 2000-2006. Pompa zużywa się w charakterystyczny sposób. Jej najsłabszy element – zawór przelewowy SPV z czasem traci szczelność. Wyciek paliwa jest niewielki. Nie wpływa na osiągi silnika czy komfort jazdy. Kierowca w żaden sposób nie odczuwa skutków usterki, czego nie można powiedzieć o sterowniku pompy. Utrzymanie wymaganych parametrów wtrysku wymaga od sterownika dodatkowej pracy. Przez jakiś czas wytrzymuje on to obciążenie, jego zużycie nabiera jednak tempa. Jest to typowy przykład sytuacji, w której szwankuje mechanika, cierpi zaś elektronika. To właśnie zużycie płyty głównej sterownika jest pierwszym odczuwalnym następstwem usterki pompy wtryskowej ISUZU 1.7.
Wielu właścicieli opli awarię sterownika uznaje za przyczynę a nie skutek problemów. Zwykle do naprawy oddaje tylko sterownik. Niestety, naprawa samego sterownika to rozwiązanie tymczasowe. Usterka powraca. Sterownik znów trafia na pulpit elektronika z żądaniem naprawy gwarancyjnej. A przecież nie elektronik tu zawinił.
Jak nie dopuścić do ponownej usterki?
Najprostszym i jedynym rozwiązaniem problemu jest połączenie naprawy sterownika pompy z wymianą zaworu SPV w pompie. Na szczęście jest to element łatwo dostępny w samochodzie. Jego wymiana nie wymaga demontażu pompy. Ważne jest jednak, by w miejsce starego, zużytego zaworu zamontować nowy lub zregenerowany. Każdy używany zawór jest w jakimś stopniu nieszczelny lub bliski utraty szczelności. Kupno używki to proszenie się o dalsze problemy.
Co oprócz wymiany zaworu SPV?
Wymiana zaworu SPV to nie wszystko. Problemem obciążającym sterownik jest też zanieczyszczenie pompy. Aby cieszyć się bezproblemową jazdą po naprawie sterownika, należy wyczyścić gniazdo zaworu SPV oraz zawory na zasilaniu i wylocie z pompy. Rozebranie tych elementów nie jest skomplikowane. Przy okazji warto skontrolować stan ich uszczelek.
W pełni sprawna i wyczyszczona pompa wtryskowa Denso ISUZU 1.7 jest najlepszą gwarancją długiego, bezawaryjnego działania jej sterownika.
strona naprawy sterownika pompy wtryskowej Denso ISUZU 1.7: