Awarie ABSu to z reguły uszkodzenia elektroniki. Jeśli jesteśmy pewni, że w układzie hamowania uszkodził się właśnie ten element, można wysłać do nas sam sterownik. Budowa pompy ABS Bosch 5.3 pozwala na taki zabieg. Autem będzie można dalej jeździć, pamiętając o tym, że nie zadziała układ antyblokujący. Jeśli zaś nie wiesz co jest przyczyną awarii, a wykluczyłeś czujniki przy kołach oraz uszkodzenie ich przewodów, wyślij do nas całą pompę. Taka naprawa wiąże się jednak z koniecznością odpowietrzenia układu hamulcowego. Regenerujemy i naprawiamy nie tylko sterowniki, ale i całe pompy ABS.
Sterownik układu ABS zamocowany jest na pompie. |
Odkręcamy zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. Przesuwamy go nieznacznie, nie zdejmując przewodów. |
Aby zdemontować sterownik odkręcamy 6 śrub. |
Zdejmujemy go z pompy i odłączamy dużą wtyczkę. |
Ciągnąc za szynę wysuwamy ją ku górze. |
W tej pompie silnik zasilany jest oddzielnym przewodem. |
Tą wtyczkę również wypinamy. |
Wyciągamy sterownik,. |
Zabezpieczamy go do transportu i wysyłamy do naprawy. |
Zapraszamy również do obejrzenia demontażu tego sterownika,
film znajduje się poniżej.