Objawy uszkodzeń i błędy automatycznej skrzyni biegów Audi Multitronic.

Artykuł ten jest o objawach uszkodzeń oraz błędach sterownika automatycznej skrzyni biegów Multitronic, montowanych w Audi do 1997 do 2015 roku. Montowane były w pojazdach z silnikiem umieszczonym wzdłużnie i napędem na przód. Wyparły je skrzynie DSG. Błędy dotyczą głównie zaworów i czujników ale winny jest przeważnie sterownik, który steruje pracą elektroniki. Możemy zregenerować sterownik oraz wzmocnić go aby usterki nie wracały. Jesteśmy pionierami w wysyłkowej naprawie elektroniki samochodowej. Zaufaj naszemu doświadczeniu. Robimy to od lat. 

Błędy możemy odczytać na urządzeniu diagnostycznym. W zależności od typu testera mogą wystąpić dwa rodzaje ich zapisu. 

Skrzynie występowały w trzech generacjach:

    • V30 
    • VL300 
    • VL380 / VL381 

Objawy uszkodzenia sterownika pierwszej i drugiej generacji (V30 i VL300): 

  • Ramka z symbolami biegów na wyświetlaczu mruga lub świeci się na stałe
  • Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny
  • Usterka występuje po nagrzaniu
  • W trakcie jazdy bieg sam wyskakuje
  • W trakcie jazdy bieg sam przełącza się na inny miedzy pozycjami Drive i Sport D i S
  • Nie można odpalić auta gdy skrzynia jest na pozycji P Parkingu
  • Odpala tylko na pozycji N Neutral
  • Rozrusznik nie kręci – silnik nie odpala
  • Nie można wrzucić biegu ani przełączyć gdy ruszamy wybierakiem
  • Brak wstecznego – nie można wrzucić biegu wstecznego
  • Skrzynia Multitronic szarpie po nagrzaniu

 

Wykazują następujące błędy:

  • Brak komunikacji z sterownikiem Multitronic
  • P0272 (17111) - Brak sygnału licznika obrotów z ECU silnika
  • P0706 (17090) - Czujnik zasięgu transmisji (F125)
  • P0722 17106 - Brak sygnału czujnika prędkości wyjściowej transmisji (G195)
  • P0750 17134 - Usterka elektromagnesu zmiany biegów 1 (N88)
  • P0753 17137 - Błąd zaworu zmiany biegów 1 (N88)
  • P1626 18034 - brakuje wiadomość z kalkulatora skrzyni biegów - przechowywane w jednostce sterującej silnika
  • P1813 (18221) - Zawór regulacji ciśnienia 1 (N215) Usterka elektryczna
  • P1814 (18222) Zawór regulacji ciśnienia 1 N215 obwód otwarty lub zwarty do masy
  • P1815 (18223) Elektromagnes kontroli ciśnienia 1 N215 zwarcie do plusa
  • P1818 (18226) zawór elektromagnetyczny ciśnienia 2 N216 usterka elektryczna
  • P1819 (18227) Elektromagnes zaworu 2 N216 obwód otwarty lub zwarty do masy
  • P1820 (18228) Elektromagnes kontroli ciśnienia 2 N216 zwarcie do plusa
  • P1823 (18231) Elektromagnes kontroli ciśnienia 3 N217 usterka elektryczna
  • P1824 (18232) elektrozawór 3 N217 obwód otwarty / zwarty do masy
  • P1825 (18233) Elektromagnes kontroli ciśnienia 3 N217 zwarcie do plusa
  • P1828 (18236) Kontrola ciśnienia Solenoid 4 N218 usterka elektryczna
  • P1829 (18237) błąd zaworu 4 N218 obwód otwarty lub zwarty do masy
  • P1830 (18238) Zawór regulacyjny ciśnienia 4 N218 zwarcie do plusa
  • P1833 (18241) Elektromagnes kontroli ciśnienia 5 N233 usterka elektryczna
  • P1834 (18242) zawór elektryczny 5 N233 obwód otwarty / zwarcie do masy
  • P1835 (18243) Ciśnienie elektromagnetyczny 5 N233 zwarcie do plusa
  • P1838 (18246) Elektrozawór 6 N371 usterka elektryczna sterownika Multitronic
  • P1839 (18247) zawór elektromagnetyczny 6 N371 otwarty obwód lub zwarcie do masy
  • P1840 (18248) Ciśnienie elektromagnetyczny 6 N371 zwarcie do plusa
  • P1757 18165 – Przerwany obwód napięcia zasilania
  • P1793 18201 - Czujnik prędkości wyjściowej transmisji (G196)
  • P1717 - Brak sygnału wejściowego czujnika prędkości transmisji
  • PRNDS miga na czerwono, R chwilowo nie działa, zmienia się autonomicznie między D i S

 

Objawy uszkodzenia sterownika trzeciej generacji (VL380/VL381):

  • Wyrzucanie biegu podczas jazdy
  • Gdy silnik jest zimny wszystko jest Ok lecz gdy się rozgrzeje zaczyna działać nieprawidłowo
  • Skrzynia próbuje (chce) lecz nie może zmienić biegu
  • Przechodzenie skrzyni w tryb awaryjny (ramka z biegami na wyświetlaczu podświetla się lub mruga na czerwono)
  • Samoczynna zmiana biegu na inny Podczas jazdy np. z pozycji D (DRIVE)na S (SPORT)
  • Samochód nie chce odpalić na pozycji P, odpala w pozycji N

 

Wykazują następujące błędy:

  • P0722 (17106) Czujnik prędkości wyjściowej skrzyni biegów G195 brak sygnału
  • P0721 (17105) Czujnik prędkości wyjściowej (G195), nieprawdopodobny sygnał
  • P0706 (17090)  Czujnik Prędkość (F125) sygnał nieprawdopodobne
  • P0753 (17137)  Zawór sterujący 1/zawór elektromagnetyczny N88 błąd elektryczny
  • P0717 (17101)  wejścia / turbiny czujnik prędkości (G182) brak sygnału
  • P171E  wejście/czujnik prędkości turbiny 2 brak sygnału
  • P1818 (18226)  Zawór regulacji ciśnienia 2 N216 Usterka elektryczna
  • P1813 (18222)  zawór regulacji ciśnienia wina 1 N215 elektryczne