
Jak zdemontować sterownik firmy Bosch typ 5.7 pompy ABS na przykładzie BMW. W tym samochodzie sterownik można wymontować bez demontażu pompy, co zapobiegnie późniejszemu odpowietrzaniu całego układu. Można samochodem także dalej jeździć, pamiętając, że nie mamy ABSu - nie będzie działał układ antypoślizgowy.
![]() |
![]() |
Błędy wyskakujące na desce rozdzielczej auta nie zawsze oznaczają awarię mechaniczną. | W tym aucie mamy bardzo dobre dojście do wszystkich elementów ABS. |
![]() |
![]() |
Zaczynamy od odłączenia wtyczki. | Trzeba wysunąć szynę zabezpieczającą i wtyczka sterownika sama wyjdzie. |
![]() |
![]() |
Następnie odkręcamy sześć śrubek mocujących sterownik. | Najlepsza do tego będzie nasadka z grzechotką. |
![]() |
![]() |
Ostrożnie wysuwamy sterownik aby nie uszkodzić cewek. | |
![]() |
![]() |
Zabezpieczamy cewki taśmą klejącą. | |
![]() |
![]() |
Zabezpieczamy np. folią bąbelkową. | Pakujemy do paczki i wysyłamy do naprawy. |