Sterownik automatycznej skrzyni biegów Multitronic VL300



Cena:

1900 zł

Zadzwoń - 504 102 103
 
Sprawdź możliwość naprawy

Informacje o produkcie:

Producent: TEMIC

Marka: Audi

Model: A4, A6, RS6

Rok produkcji: 2001 - 2011

Pojemność silnika: 1.8L, 1.9L, 2.0L, 2.4L, 2.5L, 3.0L, 4.2L

Numer seryjny: 4B0910155N / 01J927156HT


Opis:

Naprawa sterownika automatycznej skrzyni biegów Multitronic montowanych w Audi do 1997 do 2015 roku.

Skrzynie bezstopniowe (Wariatory) – bazują one na różnych rozwiązaniach technicznych, ale główną różnicą w stosunku do skrzyń stopniowych jest brak ustawialnych przełożeń (typowa skrzynia automatyczna dysponuje konkretną ilością przełożeń). W tym typie skrzyni zachodzi ciągła zmiana przełożenia metodami hydraulicznymi lub przekładniami o zmiennym przełożeniu (np. z pasem albo łańcuchem i kołami skośnymi CVT). Szeroko stosowane są również w skuterach.


Usterki:

Usterki skrzyni Multitronic wskazujące na uszkodzenie sterownika zwanego też komputerem skrzyni. Wiele przypadków uszkodzenia objawia się po nagrzaniu, czyli po pierwszych kilku kilometrach działa poprawnie, poczym następuje usterka. Problemy ze sterownikiem mogą również powodować brak możliwości uruchomienia auta czy tryb awaryjny skrzyni. Zapoznaj sie z częstymi usterkami. Nie jesteś pewien czy sterownik jest uszkodzony? – zadzwoń do naszych elektroników.

Objawy uszkodzenia sterownika:

  • Ramka z symbolami biegów na wyświetlaczu mruga lub świeci się na stałe
  • Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny
  • Usterka występuje po nagrzaniu
  • W trakcie jazdy bieg sam wyskakuje
  • W trakcie jazdy bieg sam przełącza się na inny miedzy pozycjami Drive i Sport D i S
  • Nie można odpalić auta gdy skrzynia jest na pozycji P Parkingu
  • Odpala tylko na pozycji N Neutral
  • Rozrusznik nie kręci – silnik nie odpala
  • Nie można wrzucić biegu ani przełączyć gdy ruszamy wybierakiem
  • Brak wstecznego – nie można wrzucić biegu wstecznego
  • Skrzynia Multitronic szarpie po nagrzaniu
  • Występują błędy przełącznika wielofunkcyjnego F125
  • Występują błędy zaworów hydraulicznych N88, N216, N215
  • Numer błędu 17090 P0706 przełącznik wielofunkcyjny F125
  • Błędy czujnika obrotów G182, G195, G196 sterownik multitronic
  • Sterownik Multitronik zgłasza błędy odczytywane po podłączeniu testera

Błędy:

  • 18201 - P1793 - Czujnik 2 prędkości wyjściowej skrzyni biegów G196 brak sygnału
  • 18226 - P1818 - Zawór regulacji ciśnienia 2 Awaria elektryczna N216
  • 17134 - P0750 - Zawór przełączający 1 / zawór elektromagnetyczny 1 N88, usterka
  • 17137 - P0753 - Zawór przełączający 1 / zawór elektromagnetyczny 1 Usterka elektryczna N88 PRNDS miga na czerwono, R chwilowo nie działa, automatycznie przełącza się między D i S.
  • 17090 - 2221 - P0706 czujnik kroku prędkości (F125) nieprawdopodobny sygnał
  • 17106 - 2228 - P0722 Czujnik prędkości wyjściowej skrzyni biegów G195 brak sygnału
  • 18165 - P1757 - Zasilanie, przerwa 17111 - P0727 - Sygnał obrotów ze sterownika silnika, brak sygnału
  • 18034 - P1626 - brak komunikatu ze sterownika skrzyni biegów - zapisany w sterowaniu silnika 
biuro@elektrobip.pl

 
ul. Pucka 41
84-240 Reda
 
+48 504 102 103
Back To Top

Ta strona wykorzystuje ciasteczka aby świadczyć jak najlepsze usługi dopasowane pod klienta. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę. Więcej informacji znajduje się na podstronie "Polityka prywatności".