Sterownik automatycznej skrzyni biegów (DSG7) DL382



Cena:

4600 zł

Zadzwoń - 504 102 103

Informacje o produkcie:

Producent: Bosch, Continental

Marka: Audi

Model: A4, A5, A6, A7, S5, S6, Q5, Q7

Rok produkcji: 2013 - 2021

Numer seryjny: 0CK325110H (0CK 325 110 H)


Opis:

Automatyczna skrzynia biegów DSG koncernu VAG, to tak naprawdę klasyczna skrzynia ze sterowaniem elektronicznym. Jej zaletą jest bardzo szybka zmiana biegów, poprzez zastosowanie dwóch zestawów sprzęgieł. Gdy samochód przyspiesza i jest np. na 2 biegu, tak naprawdę, ma już załączony 3 bieg, przełączenie przebiega więc bardzo szybko. Jaka jest przyczyna awarii tych skrzyń? Przede wszystkim zbyt mała ilość oleju. Powoduje on przegrzewanie się skrzyni, co skutkuje również uszkodzeniem elektroniki. Następną przyczyną może być niewymieniany olej. Sprzęgła pracujące na mokro wycierają powierzchnię cierną, co generuje zanieczyszczenia. Części metalowe, mimo smarowania. również tworzą mikroopiłki. Przegrzany olej także nie ma swoich prawidłowych parametrów. Pamiętajmy, że olej ten steruje także hydrauliką skrzyni. Gdy zawory sterowane są takim zużytym olejem, pracują pod większym obciążeniem. Sterownik musi podać większy prąd, który powoduje przegrzanie elektroniki.
Jeśli chcemy więc, aby skrzynia była w dobrej kondycji, przede wszystkim musimy dbać o olej, jego stan i poziom.

DSG7 DL382 – siedmiobiegowa skrzynia produkowana od 2017 roku. Maksymalny moment, to 500 Nm. Do pojazdów z silnikiem ułożonym wzdłużnie. Produkcja rozpoczęła się w 2015 roku z mocą 400 Nm. Stosowany w Audi A4 / A5 / A6 /A7 / S5 / S6 / Q5 i Volkswagen Phideon. Dostępny jest zarówno wariant z napędem na przednie koła DL382-7F, jak i wariant z napędem na wszystkie koła DL382-7Q. Quattro Ultra napęd na wszystkie koła wersji DL382-7A jest wprowadzany z Audi Q5 (typ FY). Począwszy od Audi A6 / A7 (typ 4K), wprowadzono wariant o wysokim momencie obrotowym (do 500 Nm) nazwany DL382+.

 

Nazwy kodowe to:

DL382-7F - 0CK i 0DN,
DL382-7Q - 0CL
DL382-7A - 0CJ i 0DP
DL382-7A - 0HL


Usterki:

Najczęstsze problemy:

  • Zmiana biegów przy zbyt niskich obrotach
  • Agresywny start
  • Uderzenia podczas hamowania tuż przed zatrzymaniem
  • Wibracje i poślizg sprzęgła
  • Komunikat o błędzie skrzyni biegów na desce rozdzielczej
  • Pojazd w ogóle się nie porusza
  • Twarde włączanie 1-go biegu,
  • Szarpania przy zmianie biegów,
  • Na desce rozdzielczej świeci się "PRNDS" i skrzynia przełącza się w tryb "N",
  • Uderzenia przy redukcji,
  • Przechodzenie skrzyni w tryb awaryjny
  • Błąd19143 P2711 nieoczekiwane sporadyczne mechaniczne rozłączenia
  • Błąd N89, N90, N91, N92 elektrozawór
  • Błąd N215, N216, N217, N218, N233, N371 zawór kontroli ciśnienia
  • Błąd G93 czujnik temperatury
  • Błąd G182 czujnik prędkości
  • Błąd G501 czujnik input shaft
  • Błąd G510 czujnik kontroli temperatury
  • Błąd P0562 - zasilanie napięciem za niski sygnał
  • Błąd P189C - ograniczenie funkcji niedostateczny przyrost ciśnienia
biuro@elektrobip.pl

 
ul. Pucka 41
84-240 Reda
 
+48 504 102 103
Back To Top

Ta strona wykorzystuje ciasteczka aby świadczyć jak najlepsze usługi dopasowane pod klienta. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę. Więcej informacji znajduje się na podstronie "Polityka prywatności".