Cena: | 4600 zł |
Zadzwoń - 504 102 103 | |
Sprawdź możliwość naprawy |
Informacje o produkcie:
Producent: Bosch, Continental
Marka: Audi
Model: A4, A5, A6, A7, S5, S6, Q5, Q7
Rok produkcji: 2013 - 2021
Numer seryjny: 0CK 325 110 H (0CK325110H)
Opis:
Automatyczna skrzynia biegów DSG koncernu VAG, to tak naprawdę klasyczna skrzynia ze sterowaniem elektronicznym. Jej zaletą jest bardzo szybka zmiana biegów, poprzez zastosowanie dwóch zestawów sprzęgieł. Gdy samochód przyspiesza i jest np. na 2 biegu, tak naprawdę, ma już załączony 3 bieg, przełączenie przebiega więc bardzo szybko. Jaka jest przyczyna awarii tych skrzyń? Przede wszystkim zbyt mała ilość oleju. Powoduje on przegrzewanie się skrzyni, co skutkuje również uszkodzeniem elektroniki. Następną przyczyną może być niewymieniany olej. Sprzęgła pracujące na mokro wycierają powierzchnię cierną, co generuje zanieczyszczenia. Części metalowe, mimo smarowania. również tworzą mikroopiłki. Przegrzany olej także nie ma swoich prawidłowych parametrów. Pamiętajmy, że olej ten steruje także hydrauliką skrzyni. Gdy zawory sterowane są takim zużytym olejem, pracują pod większym obciążeniem. Sterownik musi podać większy prąd, który powoduje przegrzanie elektroniki.
Jeśli chcemy więc, aby skrzynia była w dobrej kondycji, przede wszystkim musimy dbać o olej, jego stan i poziom.
DSG7 DL382 – siedmiobiegowa skrzynia produkowana od 2017 roku. Maksymalny moment, to 500 Nm. Do pojazdów z silnikiem ułożonym wzdłużnie. Produkcja rozpoczęła się w 2015 roku z mocą 400 Nm. Stosowany w Audi A4 / A5 / A6 /A7 / S5 / S6 / Q5 i Volkswagen Phideon. Dostępny jest zarówno wariant z napędem na przednie koła DL382-7F, jak i wariant z napędem na wszystkie koła DL382-7Q. Quattro Ultra napęd na wszystkie koła wersji DL382-7A jest wprowadzany z Audi Q5 (typ FY). Począwszy od Audi A6 / A7 (typ 4K), wprowadzono wariant o wysokim momencie obrotowym (do 500 Nm) nazwany DL382+.
Nazwy kodowe to:
DL382-7F - 0CK i 0DN,
DL382-7Q - 0CL
DL382-7A - 0CJ i 0DP
DL382-7A - 0HL
Usterki:
Najczęstsze problemy: