Cena: | 4200 zł |
Zadzwoń - 504 102 103 | |
Sprawdź możliwość naprawy |
Informacje o produkcie:
Producent: CONTINENTAL
Marka: Volkswagen
Model: Tiguan, T5, Multivan, Transporter
Rok produkcji: 2009 - 2014
Numer seryjny: 0BT 300 046 G / 5WP25011AA (0BT300046G/5WP25011AA)
Opis:
Automatyczna skrzynia biegów DSG koncernu VAG, to tak naprawdę klasyczna skrzynia ze sterowaniem elektronicznym. Jej zaletą jest bardzo szybka zmiana biegów, poprzez zastosowanie dwóch zestawów sprzęgieł. Gdy samochód przyspiesza i jest np. na 2 biegu, tak naprawdę, ma już załączony 3 bieg, przełączenie przebiega więc bardzo szybko. Jaka jest przyczyna awarii tych skrzyń? Przede wszystkim zbyt mała ilość oleju. Powoduje on przegrzewanie się skrzyni, co skutkuje również uszkodzeniem elektroniki. Następną przyczyną może być niewymieniany olej. Sprzęgła pracujące na mokro wycierają powierzchnię cierną, co generuje zanieczyszczenia. Części metalowe, mimo smarowania. również tworzą mikroopiłki. Przegrzany olej także nie ma swoich prawidłowych parametrów. Pamiętajmy, że olej ten steruje także hydrauliką skrzyni. Gdy zawory sterowane są takim zużytym olejem, pracują pod większym obciążeniem. Sterownik musi podać większy prąd, który powoduje przegrzanie elektroniki.
Jeśli chcemy więc, aby skrzynia była w dobrej kondycji, przede wszystkim musimy dbać o olej, jego stan i poziom.
DSG7 DQ500 - 7-biegowa skrzynia DSG z mokrym sprzęgłem, stosowana głównie w VW Transporterach 2009-2013, ale stosowana również w Audi RS3 lub VW Passat B8 BiTDI. Również standard w Audi serii Q3 z silnikami 2.0 TFSI / TDI. Jej maksymalny moment obrotowy to 600 Nm. Jej oznaczenia fabryczne zaczynają się od 0BT, 0BH, 0DL
Usterki:
Błędy: