Cena: | 3800 zł |
Zadzwoń - 504 102 103 | |
Sprawdź możliwość naprawy |
Informacje o produkcie:
Producent: Bosch
Marka: Audi, Seat, Skoda, Volkswagen
Model: Wiele
Rok produkcji: 2003-2020
Numer seryjny: 02W 927 770 M / 02E 927 777 OF (02W927770M/02E927777OF)
Opis:
Automatyczna skrzynia biegów DSG koncernu VAG, to tak naprawdę klasyczna skrzynia ze sterowaniem elektronicznym. Jej zaletą jest bardzo szybka zmiana biegów, poprzez zastosowanie dwóch zestawów sprzęgieł. Gdy samochód przyspiesza i jest np. na 2 biegu, tak naprawdę, ma już załączony 3 bieg, przełączenie przebiega więc bardzo szybko. Jaka jest przyczyna awarii tych skrzyń? Przede wszystkim zbyt mała ilość oleju. Powoduje on przegrzewanie się skrzyni, co skutkuje również uszkodzeniem elektroniki. Następną przyczyną może być niewymieniany olej. Sprzęgła pracujące na mokro wycierają powierzchnię cierną, co generuje zanieczyszczenia. Części metalowe, mimo smarowania. również tworzą mikroopiłki. Przegrzany olej także nie ma swoich prawidłowych parametrów. Pamiętajmy, że olej ten steruje także hydrauliką skrzyni. Gdy zawory sterowane są takim zużytym olejem, pracują pod większym obciążeniem. Sterownik musi podać większy prąd, który powoduje przegrzanie elektroniki.
Jeśli chcemy więc, aby skrzynia była w dobrej kondycji, przede wszystkim musimy dbać o olej, jego stan i poziom.
DSG6 DQ250 – skrzynia sześciobiegowa. Produkowana od 2003 roku. Maksymalny moment, który przenosi to 350 Nm. Posiada sprzęgła mokre. Najpopularniejsza skrzynia w autach VAG. Jej waga to 93 kg. Jes oznaczenie fabryczne rozpoczyna się od 02E.
Pojazdy, których dotyczy problem:
Usterki:
Typowe objawy awarii:
PRNDS flashing Dropping out of gear while driving No communication to the gearbox ECU |
Błyska PRNDS |
Typowe kody usterek:
P0751 17135 – Shift Solenoid 1 (N88) Short To Ground P0756 17140 – Shift Solenoid 2 (N89) Short To Ground P0761 17145 - Shift Solenoid 3 (N90) Short To Ground P0766 17150 - Shift Solenoid 4 (N91) Short To Ground P0746 17130 – Pressure Control Solenoid 1 (N215) Short To Earth P0776 17160 – Pressure Control Solenoid 2 (N216) Short To Earth P0716 17100 - Transmission Input Speed Sensor (G182) Implausible Signal P0722 17106 - Transmission Output Speed Sensor (G195): No Signal P1707 18115 – Interference In Mechatronic Module |
P0751 17135 - Zwarcie elektromagnesu 1 (N88) zmiany biegów do masy P0756 17140 - Zwarcie elektromagnesu 2 (N89) zmiany biegów do masy P0761 17145 - Zwarcie elektromagnesu 3 (N90) zmiany biegów do masy P0766 17150 - Zwarcie elektromagnesu 4 (N91) zmiany biegów do masy P0746 17130 - Zawór kontroli ciśnienia 1 (N215) zwarty do masy P0776 17160 - Zwarcie do masy regulacji ciśnienia 2 (N216) P0716 17100 - Czujnik prędkości wejściowej skrzyni (G182) Brak sygnału P0722 17106 - Czujnik prędkości wyjściowej skrzyni biegów (G195): brak sygnału P1707 18115 - Zakłócenia w module mechatronicznym |