
VP44 PSG16 jest to pompa rozdzielaczowa (rotacyjna) stosowana do wtrysku paliwa w silnikach wysokoprężnych. Od poprzedniczki - PSG5 różni się z wyglądu dwoma wtyczkami. Ma także wbudowany sterownik silnika (ECU). Przyczyn usterek pompy paliwa PSG16 może być wiele, gdyż mechanika i elektronika w silniku samochodu poddawana jest ciągłym przeciążeniom. Większość pomp można zregenerować, a tym samym zyskać sprawny samochód za ułamek ceny nowego sprzętu.
Po spuszczeniu płynu chłodniczego, demontujemy reflektory, zderzak i pozostałe elementy.
Demontujemy chłodnice: powietrza, płynu chłodniczego i ew. klimatyzacji.
Demontujemy przewody z okolic pokrywy zaworów, pompy wtryskowej oraz zaworu EGR.
Zdejmujemy filtr powietrza.
Demontujemy poduszkę silnika. Silnik powinniśmy uprzednio unieść.
Wypinamy wtyki sterownika pompy.
Odkręcamy EGR.
Odkręcamy przewody zasilania i powrotu paliwa.
Demontujemy przewody paliwowe wtryskiwaczy.
Zdejmujemy obudowę przepustnicy kolektora dolotowego.
Demontujemy przewody zasilające wtryskiwacze.
Odkręcamy i zdejmujemy pokrywkę koła zębatego.
Zdejmujemy pokrywę zaworów.
Ustawiamy układ rozrządu tak, aby po skręceniu był on w tym samym położeniu.
Odkręcamy koła zębate rozrządu, popuszczamy napinacz, demontujemy rozrząd.
Przypominamy o konieczności ustawienia rozrządu!
Aby uniknąć konieczności ustawiania rozrządu należy użyć specjalnych blokad.
Odkręcamy cztery śruby mocujące pompę wtryskową.
Wyjmujemy pompę i wysyłamy do Elektro Bip!
Zapraszamy również do obejrzenia demontażu tego sterownika,
film znajduje się poniżej.