Instrukcja - zobacz jak zdemontować pompę wtryskową VP44 PSG16 na przykładzie Opla Vectry 2.0 dti

VP44 PSG16 jest to pompa rozdzielaczowa (rotacyjna) stosowana do wtrysku paliwa w silnikach wysokoprężnych. Od poprzedniczki - PSG5 różni się z wyglądu dwoma wtyczkami. Ma także wbudowany sterownik silnika (ECU). Przyczyn usterek pompy paliwa PSG16 może być wiele, gdyż mechanika i elektronika w silniku samochodu poddawana jest ciągłym przeciążeniom. Większość pomp można zregenerować, a tym samym zyskać sprawny samochód za ułamek ceny nowego sprzętu.

Po spuszczeniu płynu chłodniczego, demontujemy reflektory, zderzak i pozostałe elementy.

 

Demontujemy chłodnice: powietrza, płynu chłodniczego i ew. klimatyzacji.

 

Demontujemy przewody z okolic pokrywy zaworów, pompy wtryskowej oraz zaworu EGR.

 

Zdejmujemy filtr powietrza.

 

Demontujemy poduszkę silnika. Silnik powinniśmy uprzednio unieść.

 

Wypinamy wtyki sterownika pompy.

 

Odkręcamy EGR.

 

Odkręcamy przewody zasilania i powrotu paliwa.

 

 

Demontujemy przewody paliwowe wtryskiwaczy.

 

Zdejmujemy obudowę przepustnicy kolektora dolotowego.

 

Demontujemy przewody zasilające wtryskiwacze.

 

Odkręcamy i zdejmujemy pokrywkę koła zębatego.

 

Zdejmujemy pokrywę zaworów.

 

Ustawiamy układ rozrządu tak, aby po skręceniu był on w tym samym położeniu.

 

Odkręcamy koła zębate rozrządu, popuszczamy napinacz, demontujemy rozrząd.

 

Przypominamy o konieczności ustawienia rozrządu!

Aby uniknąć konieczności ustawiania rozrządu należy użyć specjalnych blokad.

 

Odkręcamy cztery śruby mocujące pompę wtryskową.

 

Wyjmujemy pompę i wysyłamy do Elektro Bip!

 

Zapraszamy również do obejrzenia demontażu tego sterownika, 

film znajduje się poniżej.