
Główną przyczyną awarii automatycznej skrzyni biegów Mercedesa typu 7G-Tronic (722.9) jest olej (ATF), który odpowiedzialny jest za smarowanie skrzyni oraz sterowanie hydrauliką. Systematyczna wymiana pozwala na oddalenie w czasie awarii urządzenia, lecz jak każda część mechaniczna - ma swój cykl działania. Zanieczyszczony olej zatyka czujniki i zawory. Te generują większe napięcie, co skutkuje awariami elektroniki. My zajmujemy się jej naprawą, lecz pamiętać także trzeba o usunięciu zanieczyszczeń ze skrzyni. Najlepiej po naprawie przeprowadzić dynamiczną wymianę oleju, która gwarantuje prawidłową czystość i smarowanie układu.
![]() |
![]() |
Spuszczamy olej ze skrzyni biegów. | Odkręcamy pokrywę skrzyni. |
![]() |
![]() |
Zdejmujemy filtr oleju. | Demontujemy płytę hydrauliki. To do niej przykręcony jest sterownik. |
![]() |
![]() |
Demontujemy elektrozawory. | Odkręcamy sterownik od płyty hydrauliki. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Wysyłamy do Elektro-Bip do naprawy. | Montaż przebiega analogicznie. Przy montowaniu sterownika należy pamiętać o plastikowym elemencie. Musi on zachodzić za płytę hydrauliki. |
![]() |
![]() |
Po zamocowaniu płyty i nowego filtra oleju przykręcamy pokrywę skrzyni | ![]() |
![]() |
![]() |
Uzupełniamy olej. Powinniśmy wlać ok 7,5 l nowego oleju. Przy pełnej wymianie (dynamicznej) 10 l. | Odpowietrzamy skrzynię |
![]() |
![]() |
Przeprowadzamy adaptację. | Kasujemy błędy. |
Podczas wysyłki do naprawy, pamiętaj o bezpiecznym przygotowaniu paczki w taki sposób, aby uniemożliwić uszkodzenie sterownika przy transporcie. Znajdują się na nim elementy, jak czujniki i zawory, które łatwo mogą ulec uszkodzeniu.
Poniżej film z demontażu oraz nasz sposób pakowania sterownika.