Instrukcja - zobacz jak zdemontować sterownik ABS Bosch 5.3 na przykładzie VW Passat B5

Awarie ABSu to z reguły uszkodzenia elektroniki. Jeśli jesteśmy pewni, że w układzie hamowania uszkodził się właśnie ten element, można wysłać do nas sam sterownik. Budowa pompy ABS Bosch 5.3 pozwala na taki zabieg. Autem będzie można dalej jeździć, pamiętając o tym, że nie zadziała układ antyblokujący. Jeśli zaś nie wiesz co jest przyczyną awarii, a wykluczyłeś czujniki przy kołach oraz uszkodzenie ich przewodów, wyślij do nas całą pompę. Taka naprawa wiąże się jednak z koniecznością odpowietrzenia układu hamulcowego. Regenerujemy i naprawiamy nie tylko sterowniki, ale i całe pompy ABS.

 

Sterownik układu ABS zamocowany jest na pompie.

Odkręcamy zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. Przesuwamy go nieznacznie, nie zdejmując przewodów.

Aby zdemontować sterownik odkręcamy 6 śrub.

Zdejmujemy go z pompy i odłączamy dużą wtyczkę.

 Ciągnąc za szynę wysuwamy ją ku górze.

W tej pompie silnik zasilany jest oddzielnym przewodem.

Tą wtyczkę również wypinamy.

Wyciągamy sterownik,.

 

Zabezpieczamy go do transportu i wysyłamy do naprawy.

 

 

 

Zapraszamy również do obejrzenia demontażu tego sterownika, 

film znajduje się poniżej.