Awarie ABSu to z reguły uszkodzenia elektroniki. Jeśli jesteśmy pewni, że w układzie hamowania uszkodził się właśnie ten element, można wysłać do nas sam sterownik. Autem będzie można dalej jeździć, pamiętając o tym, że nie zadziała układ antyblokujący. Jeśli zaś nie wiesz co jest przyczyną awarii, a wykluczyłeś czujniki przy kołach oraz uszkodzenie ich przewodów, wyślij do nas całą pompę. Taka naprawa wiąże się jednak z koniecznością odpowietrzenia układu hamulcowego. Regenerujemy i naprawiamy nie tylko sterowniki, ale i całe pompy ABS.
Niestety umiejscowienie pompy ABS w tym samochodzie uniemożliwia demontaż samego sterownika, dlatego wymontować musimy całość.
Najpierw wypinamy wtyczkę. |
Następnie odkręcamy przewody hamulcowe. |
Najlepsza będzie do tego płaska „10”. |
Pompa zamocowana jest na jedną śrubę. |
Po odkręceniu wysuwamy ją z miejsca montażu. |
I ostrożnie wyciągamy z z auta. |
Do naprawy możemy wysłać sam sterownik. |