Logo FIATAMagneti Marelli Logo

 

Twoje auto chodzi jak traktor?

Nie przyspiesza, nie wchodzi na obroty, nie ma mocy?

W silniku nie pracują dwa cylindry?

Masz pewność, że to nie problem świec ani cewki zapłonowej?

Dobrze trafiłeś! Prawdopodobnie zdarzyła Ci się usterka sterownika silnika. Dla nas to nie problem. Tu pomożemy Ci wybrnąć z kłopotów i uniknąć niepotrzebnych kosztów.

 

 

Fiat IAW59F/IAW5AF
Sterownik silnika Magneti Marelli IAW 59F

 

 

Czy to na pewno usterka sterownika silnika?

Sterownik silnika Magneti Marelli IAW 59F, instalowany w samochodach: FIAT Panda, Punto, Palio, Doblo 1.2 i Seicento 1.1, psuje się w charakterystyczny sposób. Najczęściej usterka wyłącza z pracy dwa z czterech cylindrów silnika. Gdy w silniku działają tylko dwa cylindry, samochód traci moc. Silnik głośno pracuje, ale nie wchodzi łatwo na wyższe obroty. Obroty rosną tylko wtedy, gdy gazu dodaje się bardzo powoli.

Uwaga! Te same objawy daje zużycie świec zapłonowych lub awaria cewki zapłonowej. Właściciele fiatów często wpadają w pułapkę niepotrzebnych kosztów związanych z wymianą kompletu świec lub cewki. Jak bezbłędnie zdiagnozować usterkę sterownika silnika, piszemy w naszym artykule:

Brak zapłonu w dwóch cylindrach w samochodach FIAT Panda, Doblo, Punto 1.2 i Seicento 1.4 – jak samemu sprawdzić przyczynę

 

Informacje o sterowniku:

Producent: Magneti Marelli

Marka: Fiat, Lancia

Model:

Awaria sterownika silnika w Fiacie Punto 1.2

  • Panda 1.2,
  • Seicento 1.1,
  • Palio 1.2,
  • Punto 1.2,
  • Strada 1.2,
  • Doblo 1.2,
  • Doblo Cargo 1.2,
  • Lancia Y 1.2 

 

Rok produkcji: 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012

 

Pojemność silnika: 

  • 1.1 8V,
  • 1.2 8V.

 

Objawy uszkodzenia sterownika silnika:
  • Silnik nie pracuje na dwa cylindry,
  • Silnik nie wchodzi na obroty,
  • Obroty rosną tylko wtedy, gdy gazu dodaje się powoli,
  • Odczuwalny spadek osiągów silnika,
  • Wymiana świec i cewki zapłonowej nie usuwa awarii.

 

Tester diagnostyczny wykazuje błędy:

  • P0351 - Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A  - usterka
  • P0352 - Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B  - usterka
  • P0302 - Cylinder 2 - wykryte wypadanie zapłonów
  • P0303 - Cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów
  • P0201 - Obwód wtryskiwacza, cylinder 1 - usterka
  • P0204 - Obwód wtryskiwacza, cylinder 4 - usterka
  • P0202 - Obwód wtryskiwacza, cylinder 2 - usterka
  • P0203 - Obwód wtryskiwacza, cylinder 3 - usterka

UWAGA! Najczęściej błędy występują parami:

 

Magneti Marelli IAW 59F - Wizualizacja błędów P0201 i P0204

 

 

  • P0301 i P0304
  • P0302 i P0303
  • P0201 i P0204
  • P0202 i P0203

 

 

 

 

 

Lepiej naprawić niż wymienić

Uszkodzony sterownik lepiej naprawić. Z silnikiem Twojego fiata najlepiej będzie współpracować sterownik zamontowany w nim fabrycznie. Nie trzeba go będzie na nowo programować. Co ważne, naprawa w Elektro-bip polega na wzmocnieniu płyty głównej i sprawdzeniu działania sterownika na aucie testowym. Sterownik otrzyma w ten sposób drugie życie. Przygotuje go to na kolejnych kilka lat eksploatacji. Więcej na ten temat w naszym artykule:

Zanim wymienisz świece i cewkę – kiedy zlecić naprawę sterownika silnika FIATA?

Usługę naprawy możesz zamówić na naszej stronie:

Zamów naprawę

Uwaga! W sterowniku Magneti Marelli IAW 59F możliwe do naprawienia są tylko wyżej wymienione błędy.

Gdy tester diagnostyczny wykazuje inne błędy nie wysyłaj sterownika do nas. Możesz zadać pytanie naszym specjalistom, korzystając z formularza kontaktowego:

zadaj pytanie

 

Do rozmowy ze specjalistą dobrze jest przygotować numer serii (producenta) i numer OEM (fabryczny) sterownika.

 

Jak czytać numery na sterowniku?

Magneti Marelli IAW 59F - umiejscowienie numerów serii i numeru OEM (numer fabryczny FIATA)
Numer serii i numer OEM sterownika znajdują się na naklejkach po przeciwnych stronach obudowy gniazd.

 

 

 

 

Więcej na ten temat: 

FIAT Doblo, Panda, Punto 1.2 i Seicento 1.1 – jak czytać numery na sterowniku silnika?

 

Jakie są opcje naprawy?

Płyta główna sterownika Magneti Marelli IAW 59F zawiera dwa obwody, współpracujące z cewkami zapłonowymi. Zazwyczaj uszkodzeniu ulega jeden z nich. Możesz zlecić naprawę jednego (zepsutego) obwodu albo naprawę i wzmocnienie całej płyty głównej. Naprawa według pierwszej opcji likwiduję bieżącą usterkę. Druga opcja da Ci pewność, że awarii nie ulegnie drugi obwód. Ponadto wydłuży żywotność całego sterownika. Będziesz mógł zapomnieć o problemach na dłuższy czas. 

 

Fiat Magneti Marelli sterownik IAW 59F

 

 

Dlaczego my

Naprawa w Elektro-BIP


Gwarancja i pewne działanie

Przetestowany na samochodzie

Sterownik dopasowany do Twojego Auta

Opcja wzmocnienia konstrukcji sterownika



Sterownik z innego źródła


Brak gwarancji lub rozruchowa

Dodatkowe koszty programowania

Sterownik uszkodzony lub z ukryta wadą

Słaba konstrukcja; z czasem wystąpią usterki

Dobrze wiedzieć

NAJCZEŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA


1

Aby rozmowa z elektronikiem była konkretna i owocna przygotuj przed rozmową informacje takie jak:

        - rocznik auta, Model numer części w sprawie której dzwonisz.

        - kody usterek zapamiętane w pamięci sterownika oraz ich opis.

        - czy auto posiada instalacje gazową?

        - kiedy występuje usterka? Czy jest na stałe

        - jak doszło do usterki? a może kupiłeś auto z usterką?

Jeśli nie posiadasz wszystkich informacji – zadzwoń i sprawdź czy to co wiesz wystarczy aby sklasyfikować Twoją część do wysłania do naprawy.

1

Naprawa zajmuje średnio 2 dni robocze do tego dochodzi czas na przesyłki natomiast są naprawy, które można załatwić z dnia na dzień lub na miejscu od ręki. Wybór programu wymiany, który jest dostępny dla wybranych sterowników przyspiesza załatwienie sprawy i tak; jeśli chodzi o wysyłkę – odsyłamy zaprogramowaną część następnego dnia. W przypadku wizyty osobistej program wymiany zrealizować można w ciągu 1-3h zależnie od czasu programowania danej części. Jeśli część nie wymaga programowania to sprawę załatwiamy w kilka minut. Są przypadki napraw bardziej wymagających gdzie czas realizacji może przedłużyć się o 1-2 dni – na przykład w przypadku gdy niezbędne są dodatkowe testy sprzętu lub czekamy na zamówioną niestandardową część niezbędną do naprawy.

1

Jeśli twoja część znajduje się w naszej ofercie to podczas rozmowy z elektronikiem będzie można ustalić czy dana część kwalifikuje się by wysłać ja do nas. Wstępnie sam na podstawie opisu usterek na stronie poświęconej naprawie twojego sterownika lub innej części możesz określić czy to co dzieje się z Twoim autem pokrywa się z objawami opisanymi na naszej stronie. To czy dany sterownik lub pompę czy nastawnik da się naprawić możemy zagwarantować dopiero po otwarciu sterownika i dokonaniu pomiarów. Są usterki, które znamy bardzo dobrze i już podczas rozmowy możemy określić jaka jest skuteczność takiej naprawy i czego można się spodziewać.

1

Gdy już wiesz gdzie wysłać elektronikę samochodową do naprawy pozostaje ją zapakować i wysłać. Do paczki dołącz adres zwrotny nr telefonu oraz opis usterki. Kuriera zamówisz na stronie kurjerzy.pl oraz furgonetka.pl 

       Na szczególna uwagę zasługuje pakowanie mechatroniki i sterownika automatycznej skrzyni biegów gdzie należy dodatkowo zabezpieczyć część by dotarła do naprawy w całości.

        

1

Na pytanie czy warto kupić sterownik używany odpowiadamy tak - to zależy od modelu danego sterownika. 

          Warto zakupić sterownik używany w przypadku gdy jest to rodzaj sterownika, który rzadko się psuje. Jeśli nie możesz znaleźć naprawy swojego sterownika to najprawdopodobniej takie sterowniki się nie uszkadzają za często i na rynku wtórnym znajdziesz mnóstwo ofert w niskich cenach. Gdy wpiszesz numery swojego sterownika w wyszukiwarce to znajdziesz sterowniki używane w atrakcyjnej cenie. Taki zakup obarczony jest małym ryzykiem zakupu uszkodzonej części.

              Zupełnie inna jest sytuacja gdy mamy do czynienia z sterownikiem, który bardzo często się psuje. Powiedzenie "ten typ tak ma" można użyć do wielu rodzajów notorycznie psujących się części samochodowych. Zakup takiego sterownika lub części stanowczo odradzamy. Po to jest Elektro-bip, żeby wyjaśnić kiedy warto kupić sterownik używany a kiedy skorzystać z naprawy lub wymiany sterownika na wzmacniany. Kupując używany sterownik trzeba go programować a większość elektroników robi to źle bo programują tylko immobilizer a program sterujący jest od poprzedniego auta co może być przyczyna nawet późniejszego złomowania auta bo coś się dzieje a błędów nie zgłasza. Sterowniki takie mogą być uszkodzone co okaże się dopiero po zaprogramowaniu co wiąże się z poniesieniem kosztów i trzeba szukać kolejnego sterownika. 

1

Opracowywane przez lata technologie wzmacniania sterowników zwiększają ich żywotność. Rodzaj zastosowanego wzmocnienia zależy od rodzaju sterownika. Sterownik który ma wzmocnioną w Elektro-bip konstrukcję jest odporniejszy na działanie temperatury i jest w stanie znieść większe obciążenia prądowe. W przypadku wymiany cyny stosujemy cynę która topnieje nie w 170 a w 240 stopniach co znacznie poprawia trwałość sterownika. Wzmocnienie jednego z sterowników opisuje dokładnie jeden z naszych artykułów w bazie wiedzy.

1

Tak, możesz zaoszczędzić czas i pieniądze i większość naprawianych przez nas części wymontujesz samemu. Elektro-bip stworzył filmy z instrukcjami demontażu znajdują się one w dziale wiki oraz na stronie o naprawie danej części. Wybierz z menu jakie masz auto i sprawdź czy jest film instruktażowy jak wymontować daną część.

1

Naprawa w Elektro-bip zawsze się opłaca. Nasz cennik skonstuowany jest tak, by dla znanych usterek można było podać cenę naprawy z góry a dla innych przypadków dokładna wycena następuje po oględzinach u elektronika. U nas do momentu wyceny nic nie płacisz. Biorąc pod uwagę testowanie, programowanie, wzmacnianie, najwyższą jakość wykonania i gwarancję masz pewność że cena którą zapłacisz w Elektro-Bip jest najkorzystniejsza. Kombinowanie dookoła zazwyczaj wychodzi drożej i dłużej niż naprawa w Elektro-Bip.

1

Nie, spokojnie możesz odłączyć sterownik bez utraty programu, ustawień lub immobilizera. W niektórych tylko systemach Abs może być konieczne wykonanie nastaw podstawowych lub kodowania wersji. Takie procedury wykonuje się testerem diagnostycznym.


Powiązane artykuły

Powiązane wideo


  • https://youtu.be/1Cj3zQEifiA

    Naprawa sterownika silnika IAW59F - FIAT Punto, Panda, Doblo 1.2, Seicento 1.1

Trzy kroki do szybkiej naprawy

Zobacz jakie to proste!



01

ZAMAWIASZ


Zamówienie usługi

Zadzwoń do nas, lub zamów rozmowę by poznać koszty, zasady i czas realizacji, które są różne w zależności od rodzaju obsługiwanego (lub zakupowanego) sprzętu. Następnie otwórz proste zamówienie - przycisk "zamów"



02

NAPRAWIAMY


Część w naprawie

Po otrzymaniu przesyłki działamy według ustaleń telefonicznych. Przebieg naprawy sprawdzisz w zakładce kontakt - przycisk "sprawdź status naprawy". Otrzymasz sms potwierdzający, że już zajmujemy się Twoją sprawą.



03

SPRAWNE AUTO


Wysyłka zwrotna / Odbiór części

Odbierasz sprawną część i znów cieszysz się sprawnym autem. Za naprawę zapłacisz kurierowi przy odbiorze części. W przesyłce znajdują się gwarancja i faktura lub paragon. O wysyłce przedzimy Cię smsem z nr listu przewozowego kuriera DPD.

Opinie Naszych Klientów

Opinie naszych klientów w Elektro-BIP


Zamów rozmowę

Back To Top

Ta strona wykorzystuje ciasteczka aby świadczyć jak najlepsze usługi dopasowane pod klienta. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę. Więcej informacji znajduje się na podstronie "Polityka prywatności".