>
Automatyczna skrzynia biegów DSG koncernu VAG, to tak naprawdę klasyczna skrzynia ze sterowaniem elektronicznym. Jej zaletą jest bardzo szybka zmiana biegów, poprzez zastosowanie dwóch zestawów sprzęgieł. Gdy samochód przyspiesza i jest np. na 2 biegu, tak naprawdę, ma już załączony 3 bieg, przełączenie przebiega więc bardzo szybko. Jaka jest przyczyna awarii tych skrzyń? Przede wszystkim zbyt mała ilość oleju. Powoduje on przegrzewanie się skrzyni, co skutkuje również uszkodzeniem elektroniki. Następną przyczyną może być niewymieniany olej. Sprzęgła pracujące na mokro wycierają powierzchnię cierną, co generuje zanieczyszczenia. Części metalowe, mimo smarowania. również tworzą mikroopiłki. Przegrzany olej także nie ma swoich prawidłowych parametrów. Pamiętajmy, że olej ten steruje także hydrauliką skrzyni. Gdy zawory sterowane są takim zużytym olejem, pracują pod większym obciążeniem. Sterownik musi podać większy prąd, który powoduje przegrzanie elektroniki.
Jeśli chcemy więc, aby skrzynia była w dobrej kondycji, przede wszystkim musimy dbać o olej, jego stan i poziom.
DSG6 DQ250 – skrzynia sześciobiegowa. Produkowana od 2003 roku. Maksymalny moment, który przenosi to 350 Nm. Posiada sprzęgła mokre. Najpopularniejsza skrzynia w autach VAG. Jej waga to 93 kg. Oznaczenie fabryczne rozpoczyna się od 02E.

 

Typowe objawy awarii:

  • Brak komunikacji ze sterownikiem skrzyni biegów.

  • Usterki czujników prędkości.

  • Usterki elektrozaworów.

  • Błędy komunikacji CAN.

  • Zmiana automatycznie (samoistnie) biegu na inny.

  • Samochód nie reaguje na włączony bieg.

  • W wyniku uszkodzenia czujnika ciśnienia z wtyczki sterownika wydostaje się olej.

  • Skrzynia systematycznie wchodzi w tryb awaryjny i traci moc.

  • Skrzynia szarpie przy włączaniu na „D” I „R”.

  • Samoczynne przełączanie trybu jazdy z D na S.

  • Brak możliwości załączenia biegu

  • Wyciek oleju z wtyczki sterownika (komputera) skrzyni biegów DSG6 DQ250.

  • Błędne wskazania czujników ciśnienia G193 G194.

 

Typowe kody usterek:

  • 18165 P1757 Zasilanie, przerwanie
  • 17111 P0272 Sygnał zliczania rund z ECU silnika, brak sygnału
  • 17090 P0706 F125 Sygnał czujnika pozycji jazdy nieprawdopodobny
  • 17106 P0722 Czujnik prędkości skrzyni biegów G195 Brak sygnału
  • 18201 P1793 Czujnik prędkości skrzyni biegów 2 G196 Brak sygnału
  • 18226 P1818 Zawór regulacji ciśnienia 2 N216 Błąd elektryczny
  • 18222 P1814 Zawór regulacji ciśnienia 1 (N215), otwarty / zwarty do uziemienia
  • 18223 P1815 Elektrozawór regulacji ciśnienia 1 (N215), skrót do B+
  • 18227 P1819 Elektrozawór regulacji ciśnienia 2 (N216), otwarty / zwarty do masy
  • 18228 P1820 Elektrozawór regulacji ciśnienia 2 (N216), skrót do B+
  • 18231 P1823 Elektrozawór regulacji ciśnienia 3 (N217), usterka elektryczna
  • 18232 P1824 Elektrozawór regulacji ciśnienia 3 (N217), otwarty / zwarty do masy
  • 18233 P1825 Elektrozawór regulacji ciśnienia 3 (N217), skrót do B+
  • 18236 P1828 Elektrozawór regulacji ciśnienia 4 (N218), usterka elektryczna
  • 18237 P1829 Elektrozawór regulacji ciśnienia 4 (N218), otwarty / zwarty do mas
  • 18247 P1839 Elektrozawór regulacji ciśnienia 6 (N371) Otwarty / zwarty do masy
  • 18248 P1840 Elektrozawór regulacji ciśnienia 6 (N371) Zwarty do B+
  • 19143 P2711 Nieoczekiwane/nieprawdopodobne odłączenie przekładni mechanicznej, namiot przerywany
  • 17134 P0750 Zawór sterujący 1/zawór elektromagnetyczny N88 Zakłócenie funkcji
  • 17137 P0753 Zawór kontrolny 1/zawór elektromagnetyczny N88 Błąd elektryczny
  • 17114 P0730 Nadzór zmiany biegów / skrzyni biegów Nieprawidłowe przełożenie skrzyni biegów
  • 18238 P1830 Zawór regulacji ciśnienia 4 (N218), skrót do plusa
  • 18241 P1833 Elektrozawór regulacji ciśnienia 5 (N233), usterka elektryczna
  • 18242 P1834 Elektrozawór regulacji ciśnienia 5 (N233) Otwarty / zwarty do masy
  • 18243 P1835 Elektrozawór regulacji ciśnienia 5 (N233) Zwarty do B+
  • 18246 P1838 Elektrozawór regulacji ciśnienia 6 (N371), usterka elektryczna

 

Pojazdy, których dotyczy problem:

Audi A3 2003-2013
Audi S3 2009-2016
Audi TT 2003-2008
Volkswagen Beetle 2003-2008
Volkswagen Caddy 2003-2010
Volkswagen CC 2013-2015
Volkswagen Eos 2006-2010
Volkswagen Golf 2003-2017
Volkswagen Passat 2005-2018
Volkswagen Scirocco 2008-2018
Volkswagen Sharan 2010-2015
Volkswagen Touran 2003-2010

Dlaczego my

Naprawa w Elektro-bip


Gwarancja i pewne działanie

Przetestowany na samochodzie

Sterownik dopasowany do Twojego Auta

Opcja wzmocnienia konstrukcji sterownika



Sterownik z innego źródła


Brak gwarancji lub rozruchowa

Dodatkowe koszty programowania

Sterownik uszkodzony lub z ukryta wadą

Słaba konstrukcja; z czasem wystąpią usterki

Dobrze wiedzieć

NAJCZEŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA


1

Aby rozmowa z elektronikiem była konkretna i owocna przygotuj przed rozmową informacje takie jak:

        - rocznik auta, Model numer części w sprawie której dzwonisz.

        - kody usterek zapamiętane w pamięci sterownika oraz ich opis.

        - czy auto posiada instalacje gazową?

        - kiedy występuje usterka? Czy jest na stałe

        - jak doszło do usterki? a może kupiłeś auto z usterką?

Jeśli nie posiadasz wszystkich informacji – zadzwoń i sprawdź czy to co wiesz wystarczy aby sklasyfikować Twoją część do wysłania do naprawy.

1

Naprawa zajmuje średnio 2 dni robocze do tego dochodzi czas na przesyłki natomiast są naprawy, które można załatwić z dnia na dzień lub na miejscu od ręki. Wybór programu wymiany, który jest dostępny dla wybranych sterowników przyspiesza załatwienie sprawy i tak; jeśli chodzi o wysyłkę – odsyłamy zaprogramowaną część następnego dnia. W przypadku wizyty osobistej program wymiany zrealizować można w ciągu 1-3h zależnie od czasu programowania danej części. Jeśli część nie wymaga programowania to sprawę załatwiamy w kilka minut. Są przypadki napraw bardziej wymagających gdzie czas realizacji może przedłużyć się o 1-2 dni – na przykład w przypadku gdy niezbędne są dodatkowe testy sprzętu lub czekamy na zamówioną niestandardową część niezbędną do naprawy.

1

Jeśli twoja część znajduje się w naszej ofercie to podczas rozmowy z elektronikiem będzie można ustalić czy dana część kwalifikuje się by wysłać ja do nas. Wstępnie sam na podstawie opisu usterek na stronie poświęconej naprawie twojego sterownika lub innej części możesz określić czy to co dzieje się z Twoim autem pokrywa się z objawami opisanymi na naszej stronie. To czy dany sterownik lub pompę czy nastawnik da się naprawić możemy zagwarantować dopiero po otwarciu sterownika i dokonaniu pomiarów. Są usterki, które znamy bardzo dobrze i już podczas rozmowy możemy określić jaka jest skuteczność takiej naprawy i czego można się spodziewać.

1

Gdy już wiesz gdzie wysłać elektronikę samochodową do naprawy pozostaje ją zapakować i wysłać. Do paczki dołącz adres zwrotny nr telefonu oraz opis usterki. Kuriera zamówisz na stronie kurjerzy.pl oraz furgonetka.pl 

       Na szczególna uwagę zasługuje pakowanie mechatroniki i sterownika automatycznej skrzyni biegów gdzie należy dodatkowo zabezpieczyć część by dotarła do naprawy w całości.

        

1

Na pytanie czy warto kupić sterownik używany odpowiadamy tak - to zależy od modelu danego sterownika. 

          Warto zakupić sterownik używany w przypadku gdy jest to rodzaj sterownika, który rzadko się psuje. Jeśli nie możesz znaleźć naprawy swojego sterownika to najprawdopodobniej takie sterowniki się nie uszkadzają za często i na rynku wtórnym znajdziesz mnóstwo ofert w niskich cenach. Gdy wpiszesz numery swojego sterownika w wyszukiwarce to znajdziesz sterowniki używane w atrakcyjnej cenie. Taki zakup obarczony jest małym ryzykiem zakupu uszkodzonej części.

              Zupełnie inna jest sytuacja gdy mamy do czynienia z sterownikiem, który bardzo często się psuje. Powiedzenie "ten typ tak ma" można użyć do wielu rodzajów notorycznie psujących się części samochodowych. Zakup takiego sterownika lub części stanowczo odradzamy. Po to jest Elektro-bip, żeby wyjaśnić kiedy warto kupić sterownik używany a kiedy skorzystać z naprawy lub wymiany sterownika na wzmacniany. Kupując używany sterownik trzeba go programować a większość elektroników robi to źle bo programują tylko immobilizer a program sterujący jest od poprzedniego auta co może być przyczyna nawet późniejszego złomowania auta bo coś się dzieje a błędów nie zgłasza. Sterowniki takie mogą być uszkodzone co okaże się dopiero po zaprogramowaniu co wiąże się z poniesieniem kosztów i trzeba szukać kolejnego sterownika. 

1

Opracowywane przez lata technologie wzmacniania sterowników zwiększają ich żywotność. Rodzaj zastosowanego wzmocnienia zależy od rodzaju sterownika. Sterownik który ma wzmocnioną w Elektro-bip konstrukcję jest odporniejszy na działanie temperatury i jest w stanie znieść większe obciążenia prądowe. W przypadku wymiany cyny stosujemy cynę która topnieje nie w 170 a w 240 stopniach co znacznie poprawia trwałość sterownika. Wzmocnienie jednego z sterowników opisuje dokładnie jeden z naszych artykułów w bazie wiedzy.

1

Tak, możesz zaoszczędzić czas i pieniądze i większość naprawianych przez nas części wymontujesz samemu. Elektro-bip stworzył filmy z instrukcjami demontażu znajdują się one w dziale wiki oraz na stronie o naprawie danej części. Wybierz z menu jakie masz auto i sprawdź czy jest film instruktażowy jak wymontować daną część.

1

Naprawa w Elektro-bip zawsze się opłaca. Nasz cennik skonstuowany jest tak, by dla znanych usterek można było podać cenę naprawy z góry a dla innych przypadków dokładna wycena następuje po oględzinach u elektronika. U nas do momentu wyceny nic nie płacisz. Biorąc pod uwagę testowanie, programowanie, wzmacnianie, najwyższą jakość wykonania i gwarancję masz pewność że cena którą zapłacisz w Elektro-Bip jest najkorzystniejsza. Kombinowanie dookoła zazwyczaj wychodzi drożej i dłużej niż naprawa w Elektro-Bip.

1

Nie, spokojnie możesz odłączyć sterownik bez utraty programu, ustawień lub immobilizera. W niektórych tylko systemach Abs może być konieczne wykonanie nastaw podstawowych lub kodowania wersji. Takie procedury wykonuje się testerem diagnostycznym.


Trzy kroki do szybkiej naprawy

Zobacz jakie to proste!



01

ZAMAWIASZ


Zamówienie usługi

Zamów naprawę korzystając z formularza lub zadzwoń do nas. Aby ustalić czy daną część naprawiamy skorzystaj z wyboru naprawy lub modelu pojazdu. Na stronie naprawy znajdziesz możliwe usterki i pomocne instrukcje oraz dedykowany do twojej naprawy formularz



02

NAPRAWIAMY


Część w naprawie

Gdy już otrzymamy część kontaktujemy się z Tobą po wykonaniu wstępnej weryfikacji i wyceny. Wspólnie ustalamy optymalne rozwiązanie zależnie od zgłaszanego problemu.



03

SPRAWNE AUTO


Wysyłka zwrotna / Odbiór części

Odbierasz sprawną część i znów cieszysz się sprawnym autem. Za naprawę zapłacisz kurierowi przy odbiorze części. W przesyłce znajdują się gwarancja i faktura lub paragon

Opinie Naszych Klientów

biuro@elektrobip.pl

 
ul. Pucka 41
84-240 Reda
 
+48 504 102 103
Back To Top

Ta strona wykorzystuje ciasteczka aby świadczyć jak najlepsze usługi dopasowane pod klienta. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę. Więcej informacji znajduje się na podstronie "Polityka prywatności".