Skrzynie biegów 9G-Tronic (725.0) Mercedes Benz

Sterownik automatycznej skrzyni biegów 9G-Tronic (725.0) montowane w samochodach marki Mercedes-Benz jest dziewięciostopniową skrzynią z przełożeniami planetarnymi drugiej generacji (NAG3). Przełożenia tu ułożone są parami, pomiędzy którymi znajdują się kosze sprzęgłowe. Produkowane są od roku 2013. Wersja podstawowa może przenosić 700 Nm (W9A 700)

Dlaczego się psuje? Z upływem czasy wycierają się elementy metalowe czy okładziny tarczek sprzęgłowych, które pływają w oleju (ATF). Zanieczyszczenia te mogą powodować zapychanie się czujników czy zaworów. Zmusza to sterownik, do podawania większego prądu, co powoduje przegrzanie i uszkodzenie obwodów. Uszkodzeniu ulec mogą również same czujniki czy zawory. Bardzo istotne więc jest dbanie o olej i jego systematyczna wymiana.

Skrzynia może wykazywać następujące błędy:

 

Po rozgrzaniu silnika skrzynia wchodzi w tryb awaryjny

Błędy czujnika obrotów turbiny

Błędy elektrozaworów błąd czujnika

Skrzynia nie działa nie można jechać

Niezrozumiały sygnał obrotów z czujnika – sygnał zakłócony.

 

Jesteśmy pionierami w wysyłkowej naprawy elektroniki samochodowej. Robimy to od wielu lat. Mamy duże doświadczenie, wiedzę i odpowiednie narzędzia, aby naprawiać tak skomplikowaną elektronikę. Zaufaj naszemu doświadczeniu. Powierz jego naprawę firmie Elektro Bip.