Krok 1: Wprowadzamy samochód na podnośnik.
Krok 2: Ustawiamy dźwignię biegów w położenie "P".
Krok 3: Włączamy hamulec postojowy.
Krok 4: Odłączamy akumulator.
Krok 5: Zdejmujemy osłonę podwozia.
Sterownik znajduje się w przedniej części skrzyni biegów. Jego pokrywa to jednocześnie miska olejowa skrzyni. Demontaż sterownika wiąże się z koniecznością spuszczenia i wymiany oleju w skrzyni.
Krok 6: Odkręcamy korek rewizji poziomu oleju w skrzyni biegów. Znajduje się on w dolnej części skrzyni.
Przed odkręceniem korka należy przygotować się do wycieku nadmiaru oleju w skrzyni.
Krok 7: Odkręcamy korek spustu oleju. Znajduje się on z boku skrzyni, blisko sterownika.
Spuszczamy olej ze skrzyni.
Krok 8: Usuwamy część przewodu powietrza sprzed skrzyni biegów.
Krok 9: Odkręcamy złączkę elektryczną od obudowy sterownika.
Uwaga, za wtyczką na gnieździe znajduje się klips zabezpieczający. Należy go zdjąć. Późniejsze próby zdjęcia pokrywy sterownika z pozostawionym klipsem grożą rozerwaniem gniazda. Na szczęście w Elektro-BIP naprawiamy także takie uszkodzenia.
Krok 10: Wykręcamy śruby mocujące pokrywę sterownika do skrzyni.
Krok 11: Zdejmujemy pokrywę sterownika. Należy zrobić to ostrożnie, by nie uszkodzić uszczelki zespolonej z pokrywą. Producent nie przewiduje jej wymiany.
Umiejscowienie śrub-szpilek mocujących sterownik do skrzyni.
Krok 12: Wykręcamy śruby mocujące sterownik.
Krok 13: Wysuwamy sterownik ze skrzyni.
Sterownik składa się z części hydraulicznej i elektronicznej. Obie części łatwo rozłączyć.
Do naprawy wysyłamy tylko część elektroniczną.
Przygotowując sterownik do wysyłki należy czymś miękkim wypełnić przestrzeń między wystającymi elementami. Całość trzeba owinąć folią bąbelkową.
Paczkę należy wypełnić folią bąbelkową lub innym miękkim materiałem tak, by sterownik nie przemieszczał się i był chroniony przed uderzeniem lub zgnieceniem.
Przed ponownym zamontowaniem sterownika na skrzyni należy zaopatrzyć się w zestaw nowych części: śrub, korków i uszczelek. Montaż polega na wykonaniu czynności z demontażu w odwrotnej kolejności. Uwaga, duży wpływ na dalszą żywotność skrzyni i sterownika ma zastosowanie dobrej jakości oleju do skrzyń, zalecanego przez producenta samochodu.