
Co oznacza pojawienie się błędu p0251 w Oplu 1.7 Isuzu? Czy jak auto nie odpala to zepsuł się sterownik pompy czy zawór na pompie?
Zastanawiasz się gdzie można naprawić sterownik pompy wtryskowej? Gdzie dobrze naprawiają sterowniki do Opli? Jaka jest cena naprawy? A czy zadałeś sobie pytanie co powoduje uszkodzenie sterownika i BŁĄD P0251 ? Dlaczego błąd pojawia się gdy auto gaśnie? i jaka jest tego przyczyna? co zrobić aby problem nie powracał? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule.
Błąd zaworu przelewowego P 0251 - Nieprawidłowa funkcja (działanie) zaworu przelewowego SPV pojawia się w autach takich jak Opel Astra G, Corsa C, Combo oraz Meriva A z silnikiem diesla Isuzu o pojemności 1.7l oznaczenie silnika to 1.7d 1.7di 1.7dti 1.7dt. Najczęściej gdy pojawia się błąd p0251 auto:
-
nie odpala
-
gaśnie podczas jazdy
-
gaśnie po rozgrzaniu
-
gdy ostygnie czasami można przejechać jeszcze kawałek i znowu gaśnie

Odczyt błędów testerem diagnostycznym
Opel ISUZU 1.7
Aby odczytać błędy zapisane w pamięci komputera należy użyć urządzenia diagnostycznego. Błąd P0251 odczytany może być za pomocą prawie każdego komputera, który ma funkcję odczytu błędu. Należy zauważyć, że im lepszy tester diagnostyczny tym dokładniejszy opis błędu usterki. Nie każdy komputer diagnostyczny opisuje błąd w ten sam sposób. Opis Błędu p0251 przeważnie opiera się na informacjach o awarii lub nieprawidłowym działaniu zaworu regulującego cieśnienie w pompie ale jak już wspomniałem zależnie od danego komputera opis może się różnić. Jeśli nie masz możliwości podłączenia auta pod komputer to możesz odczytać błędy w swoim Oplu metodą "gaz hamulec".
Jeśli po podłączeniu samochodu pod komputer diagnostyczny pojawi się błąd P0251 oznacza to ,że komputer pompy wykrył nieprawidłowość w działaniu zaworu przelewowego w pompie wtryskowej. Może to wskazywać na uszkodzony zawór lub uszkodzony zawór i uszkodzony sterownik pompy. Błąd p0251 może również wystąpić gdy długo kręcimy rozrusznikiem a paliwo nie dociera do pompy. Wtedy też komputer sterujący pracą pompy i zaworem zrozumie tą sytuacje jako problem z zaworem. Zawór na sucho działa inaczej niż gdy jest w nim paliwo, sterownik to wykrywa jako nieutrzymanie ciśnienia przez zawór i zgłasza od razu błąd. Gdy paliwo dopłynie do pompy błąd zniknie. Wielu klientów dzwoniących do Elektro-bip aby wysłać do naprawy sterownik pompy wtryskowej nie zaobserwowało pojawienia się błędu p0251 gdy auto nie odpalało lub gasło a jednak sterownik był uszkodzony a zawór SPV porysowany. Oznacza to, że nie ma reguły wystąpienia błędu P0251.
Najczęściej błąd P0251 wskazuje na uszkodzenie zaworu SPV ale dlaczego po jego wymianie auto nadal nie odpala? Uszkodzony zawór wymaga mocniejszego dociskania sprężynki by otrzymać wymagane ciśnienie paliwa. Cewka zaworu dawki potrzebuje zatem więcej prądu tylko skąd go wziąć? Ano z sterownika pompy, który obciążony przestaje działać. W jaki sposób uszkadza się zawór a potem sterownik dowiesz się z osobnego artykułu w zbiorze wiedzy na naszej stronie. Znajdziesz tam zdjęcia pokazujące dokładnie usterkę zaworu i obszerny komentarz elektronika.
