Błąd zaworu przelewowego P0251 - Nieprawidłowa funkcja (działanie) zaworu przelewowego SPV pojawia się w autach takich jak Opel Astra G, Corsa C, Combo oraz Meriva A z silnikiem diesla Isuzu o pojemności 1.7l oznaczenie silnika to 1.7d 1.7di 1.7dti 1.7dt.
Aby odczytać błędy zapisane w pamięci komputera należy użyć testera diagnostycznego. Błąd P0251 odczytany może być za pomocą prawie każdego takiego urządzenia. Należy zauważyć, że im lepszy tester tym dokładniejszy opis błędu usterki. Nie każdy komputer diagnostyczny opisuje błąd w ten sam sposób. Opis Błędu p0251 przeważnie opiera się na informacjach o awarii lub nieprawidłowym działaniu zaworu regulującego cieśnienie w pompie, ale jak już wspomniałem zależnie od danego komputera opis może się różnić. Jeśli nie masz możliwości podłączenia auta pod komputer to możesz odczytać błędy w swoim Oplu metodą gaz hamulec.
Jeśli po podłączeniu samochodu pod komputer diagnostyczny pojawi się błąd P0251 oznacza to ,że komputer pompy wykrył nieprawidłowość w działaniu zaworu przelewowego w pompie wtryskowej. Może to wskazywać na uszkodzony zawór lub uszkodzony zawór i uszkodzony sterownik pompy. Błąd p0251 może również wystąpić gdy długo kręcimy rozrusznikiem a paliwo nie dociera do pompy. Wtedy też komputer sterujący pracą pompy i zaworem zrozumie tą sytuacje jako problem z zaworem. Zawór na sucho działa inaczej niż gdy jest w nim paliwo, sterownik to wykrywa jako nieutrzymanie ciśnienia przez zawór i zgłasza od razu błąd. Gdy paliwo dopłynie do pompy błąd zniknie. Wielu klientów dzwoniących do Elektro-bip aby wysłać do naprawy sterownik pompy wtryskowej nie zaobserwowało pojawienia się błędu p0251 gdy auto nie odpalało lub gasło a jednak sterownik był uszkodzony a zawór SPV porysowany. Oznacza to, że nie ma reguły wystąpienia błędu P0251.
Najczęstrze bojawy:
|
Błąd:
|
Co powinienem przygotować do rozmowy?
Aby rozmowa z elektronikiem była konkretna i owocna przygotuj przed rozmową informacje takie jak:
- rocznik auta, Model numer części w sprawie której dzwonisz.
- kody usterek zapamiętane w pamięci sterownika oraz ich opis.
- czy auto posiada instalacje gazową?
- kiedy występuje usterka? Czy jest na stałe
- jak doszło do usterki? a może kupiłeś auto z usterką?
Jeśli nie posiadasz wszystkich informacji – zadzwoń i sprawdź czy to co wiesz wystarczy aby sklasyfikować Twoją część do wysłania do naprawy.
Ile czasu trwa naprawa?
Naprawa zajmuje średnio 2 dni robocze do tego dochodzi czas na przesyłki natomiast są naprawy, które można załatwić z dnia na dzień lub na miejscu od ręki. Wybór programu wymiany, który jest dostępny dla wybranych sterowników przyspiesza załatwienie sprawy i tak; jeśli chodzi o wysyłkę – odsyłamy zaprogramowaną część następnego dnia. W przypadku wizyty osobistej program wymiany zrealizować można w ciągu 1-3h zależnie od czasu programowania danej części. Jeśli część nie wymaga programowania to sprawę załatwiamy w kilka minut. Są przypadki napraw bardziej wymagających gdzie czas realizacji może przedłużyć się o 1-2 dni – na przykład w przypadku gdy niezbędne są dodatkowe testy sprzętu lub czekamy na zamówioną niestandardową część niezbędną do naprawy.
Czy moją część da się naprawić?
Jeśli twoja część znajduje się w naszej ofercie to podczas rozmowy z elektronikiem będzie można ustalić czy dana część kwalifikuje się by wysłać ja do nas. Wstępnie sam na podstawie opisu usterek na stronie poświęconej naprawie twojego sterownika lub innej części możesz określić czy to co dzieje się z Twoim autem pokrywa się z objawami opisanymi na naszej stronie. To czy dany sterownik lub pompę czy nastawnik da się naprawić możemy zagwarantować dopiero po otwarciu sterownika i dokonaniu pomiarów. Są usterki, które znamy bardzo dobrze i już podczas rozmowy możemy określić jaka jest skuteczność takiej naprawy i czego można się spodziewać.
Jak wysłać paczkę?
Gdy już wiesz gdzie wysłać elektronikę samochodową do naprawy pozostaje ją zapakować i wysłać. Do paczki dołącz adres zwrotny nr telefonu oraz opis usterki. Kuriera zamówisz na stronie kurjerzy.pl oraz furgonetka.pl
Na szczególna uwagę zasługuje pakowanie mechatroniki i sterownika automatycznej skrzyni biegów gdzie należy dodatkowo zabezpieczyć część by dotarła do naprawy w całości.
Czy warto kupić używany sterownik?
Na pytanie czy warto kupić sterownik używany odpowiadamy tak - to zależy od modelu danego sterownika.
Warto zakupić sterownik używany w przypadku gdy jest to rodzaj sterownika, który rzadko się psuje. Jeśli nie możesz znaleźć naprawy swojego sterownika to najprawdopodobniej takie sterowniki się nie uszkadzają za często i na rynku wtórnym znajdziesz mnóstwo ofert w niskich cenach. Gdy wpiszesz numery swojego sterownika w wyszukiwarce to znajdziesz sterowniki używane w atrakcyjnej cenie. Taki zakup obarczony jest małym ryzykiem zakupu uszkodzonej części.
Zupełnie inna jest sytuacja gdy mamy do czynienia z sterownikiem, który bardzo często się psuje. Powiedzenie "ten typ tak ma" można użyć do wielu rodzajów notorycznie psujących się części samochodowych. Zakup takiego sterownika lub części stanowczo odradzamy. Po to jest Elektro-bip, żeby wyjaśnić kiedy warto kupić sterownik używany a kiedy skorzystać z naprawy lub wymiany sterownika na wzmacniany. Kupując używany sterownik trzeba go programować a większość elektroników robi to źle bo programują tylko immobilizer a program sterujący jest od poprzedniego auta co może być przyczyna nawet późniejszego złomowania auta bo coś się dzieje a błędów nie zgłasza. Sterowniki takie mogą być uszkodzone co okaże się dopiero po zaprogramowaniu co wiąże się z poniesieniem kosztów i trzeba szukać kolejnego sterownika.
Co to jest wzmocniony sterownik
Opracowywane przez lata technologie wzmacniania sterowników zwiększają ich żywotność. Rodzaj zastosowanego wzmocnienia zależy od rodzaju sterownika. Sterownik który ma wzmocnioną w Elektro-bip konstrukcję jest odporniejszy na działanie temperatury i jest w stanie znieść większe obciążenia prądowe. W przypadku wymiany cyny stosujemy cynę która topnieje nie w 170 a w 240 stopniach co znacznie poprawia trwałość sterownika. Wzmocnienie jednego z sterowników opisuje dokładnie jeden z naszych artykułów w bazie wiedzy.
Czy mogę samemu wymontować część?
Tak, możesz zaoszczędzić czas i pieniądze i większość naprawianych przez nas części wymontujesz samemu. Elektro-bip stworzył filmy z instrukcjami demontażu znajdują się one w dziale wiki oraz na stronie o naprawie danej części. Wybierz z menu jakie masz auto i sprawdź czy jest film instruktażowy jak wymontować daną część.
Ile kosztuje naprawa?
Naprawa w Elektro-bip zawsze się opłaca. Nasz cennik skonstuowany jest tak, by dla znanych usterek można było podać cenę naprawy z góry a dla innych przypadków dokładna wycena następuje po oględzinach u elektronika. U nas do momentu wyceny nic nie płacisz. Biorąc pod uwagę testowanie, programowanie, wzmacnianie, najwyższą jakość wykonania i gwarancję masz pewność że cena którą zapłacisz w Elektro-Bip jest najkorzystniejsza. Kombinowanie dookoła zazwyczaj wychodzi drożej i dłużej niż naprawa w Elektro-Bip.
Czy po odłączeniu sterownika straci on program?
Nie, spokojnie możesz odłączyć sterownik bez utraty programu, ustawień lub immobilizera. W niektórych tylko systemach Abs może być konieczne wykonanie nastaw podstawowych lub kodowania wersji. Takie procedury wykonuje się testerem diagnostycznym.
Na tym krótkim filmiku wyjaśniamy dlaczego sterownik pompy wtryskowej montowany w Oplu Astra g Corsa C Combo C i Meriva A się psuje. #shorts #short Nie dowiesz się tego nigdzie indziej, koniec gadania że to wada fabryczna lub wadliwe sterowniki o słabej konstrukcji. Powodem że sterownik pompy przestaje działać jest zanieczyszczone paliwo czyli brudny olej napędowy. Zanieczyszczenia znajdujące się w paliwie uszkadzają zawór SPV a ten z kolei uszkadza sterownik. Sterownik pompy obarczony większym obciążeniem w końcu przestaje działać i auto gaśnie lub przerywa. Nie można uruchomić silnika a czasami jak auto ostygnie lub stuknie się w sterownik pompy to znowu można odpalić silnik. Numery sterownika pompy wtryskowej Denso Opel Isuzu 1.7 8971891360, 8971891361, 8971891362, 8971891363 1.7 EDU DENSO ISUZU MODUŁ POMPY WTRYSKOWEK KOMPUTER STERUJĄCY I JEGO USTERKA. Zawór dawki SPV ZAWÓR PRZELEWOWY POMPY WTRYSKOWEJ zgłasza Błąd p0251. Naprawa sterownika pompy wtryskowej pomoże do czasu aż zawór ponownie uszkodzi sterownik. Na naszej stronie www.elektrobip.pl oferujemy naprawę i wzmocnienie sterownika pompy wtryskowej
Masz problem z swoim sterownikiem dzwoń 504 102 103 POSIADAMY STEROWNIKI WZMOCNIONE lub naprawimy Twój sterownik wysyłkowo. Jaki jest powód uszkadzania się sterownika pompy montowanego w Oplach z silnikiem 1.7 isuzu. Przyczyna usterki tkwi w.... no właśnie obejrzyj filmik by wszystkiego się dowiedzieć
Zobacz jakie to proste!
ZAMAWIASZ
Zamów naprawę korzystając z formularza lub zadzwoń do nas. Aby ustalić czy daną część naprawiamy skorzystaj z wyboru naprawy lub modelu pojazdu. Na stronie naprawy znajdziesz możliwe usterki i pomocne instrukcje oraz dedykowany do twojej naprawy formularz
NAPRAWIAMY
Gdy już otrzymamy część kontaktujemy się z Tobą po wykonaniu wstępnej weryfikacji i wyceny. Wspólnie ustalamy optymalne rozwiązanie zależnie od zgłaszanego problemu.
SPRAWNE AUTO
Odbierasz sprawną część i znów cieszysz się sprawnym autem. Za naprawę zapłacisz kurierowi przy odbiorze części. W przesyłce znajdują się gwarancja i faktura lub paragon