Opiłki w skrzyni biegów CVT Autotronic 722.8 Mercedes Benz

Automatyczna skrzynia biegów CVT 722.8 zwana Autotronic montowana była w Mercedesach A-klasy od 2004 do 2012 roku a w B-klasie od roku 2005 do 2012. Jest to skrzynia bezstopniowa ze sprzęgłem pracującym na mokro.

W skrzyniach automatycznych bardzo istotna jest dbałość o wymianę oleju. Smaruje on elementy mechaniczne, obsługuje hydraulikę i chłodzi jej elementy. Nadmiar opiłków powoduje generowanie błędów i w końcu awarię skrzyni. Dlatego tak ważna jest wymiana oleju w wyznaczonym przez producenta okresie. Najlepsza jest metoda dynamiczna, która najdokładniej wymienia, ale także dokładnie płucze wszystkie zakamarki skrzyni.

Błędy występujące w przypadku awarii, związane są z czujnikami prędkości napędu Y3/9B3 i Y3/9B4. Nie koniecznie muszą być one uszkodzone. Owszem - czujniki obrotów w skrzyni CVT potrafią się przegrzać i przestać działać lecz, bardzo często uszkadza się sterownik skrzyni. Awaria sterownika spowodowana jest najczęściej opiłkami znajdującymi się w oleju, powstającymi w związku z eksploatacją pojazdu. Osadzają się one na czujnikach skrzyni i dostają się do ich wnętrza uszkadzając je lub generując błędne dane dotyczące aktualnej prędkości obrotowej wejściowej lub wyjściowej skrzyni biegów. Sterownik zwiększa wtedy pobór prądu, uszkadzając elektronikę. 

 

 

    Obecność opiłków możemy dostrzec poprzez zdjęcie pokrywy skrzyni. Znajduje się tam magnes, na którym je zaobserwujemy. Ale znajdują się też one w całym układzie! Najgroźniejsze są w płycie hydrauliki. Zapychają one koszyki zaworów, generując luzy i zwiększenie zapotrzebowanie na prąd, które uszkadza sterownik. Dlatego jeśli chcesz mieć pewność kompleksowej naprawy, wyślij do nas sterownik wraz z płytą hydrauliki. Wyczyścimy, zdiagnozujemy i naprawimy całe urządzenie, co zagwarantuje poprawność działania sterownika.

 

 

Błędy jakie wykazuje auto, to m.inn.:
    • 0896 - Niedopuszczalny zakres regulacji CVT
    • 0793 - Sygnał prędkości obrotowej elementu Y3/9b4 (wtórny czujnik prędkości obrotowej napędu CVT (bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów) nie jest dostępny),
    • 0722 - Sygnał prędkości obrotowej elementu Y3/9b5 (wtórny czujnik prędkości obrotowej napędu CVT (bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów) nie jest dostępny),
    • 0730 - Przełożenie CVT, nie jest dopuszczalne,
    • 1634 - Komponent Y3/9n1 sterownik CVT jest uszkodzony,
    • 2722 - Niedopuszczalne załączenie - bieg wsteczny - wystąpiło w CVT, gdy dźwignia zmiany biegów "N" była załączona,
    • 0717 - Sygnał prędkości obrotowej elementu Y3/9b3 (pierwotny czujnik prędkości obrotowej CVT nie jest dostępny)
    • 0794 Sygnał czujnika prędkości wału pośredniego wejściowego
    • Czy np.: P0896, P0793, P0722, P0730, P1634, P2722, P0717, P0794, 08961, 07931, 07221, 07301, 16341, 27221, 07171, 07941